Gå til innhold

Kjøpe tverrfløyte, hvilket merke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som er erfarne tverrfløytister? For en passe nybegynner som spiller i korps, hvilken fløyte anbefales da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har spilt fløyte i korps i 9 år, så jeg har prøvd litt forskjellig :) Yahama har veldig bra kvalitet på sine instrumenter i alle fall, har en Yamaha nå som er ca 2 år gammel. Jeg er ikke profesjonell selv, så for meg fungerte det helt fint med andre merker også :) Yamaha er nok noe av det dyreste du kan finne, så det kan nok passe med andre merker også.

Her er noen av fløytene deres, vet ikke om prisen står der. Uansett er det nok lurest å dra innom en musikkforhandler og spørre dem, og kanskje også høre med noen andre du kjenner som spiller :)

Skrevet

Jeg har også spilt fløyte i korps (sånn ca 11 år). Spilte på en armstrong-fløyte. Synes den var skikkelig god å spille på. Prøvde også en Pearl og en Yamaha. Husker jeg syntes yamaha-fløyta var "helt feil" å holde i for min del. Anbefaler deg å prøve forskjellige fløyter før du bestemmer deg.

Skrevet

Vil en Yamaha 211s|| være grei nok eller bør man ha noe bedre?

Skrevet (endret)

Jeg aner ikke, husker ikke hva nr til min Yamaha-fløyte er, men dra til en butikk og prøv det selv :) Hver person spiller på forskjellige nivåer og måter, så det er vanskelig å si hva en annen person burde kjøpe. Bare ved å prøve en fløyte kan man vite om man liker den eller ikke mener nå jeg, sånt går ikke an å vite bare ved å se på den ;)

Edit: jeg har faktisk yamaha 211 selv! Synes den er veldig bra, men igjen: prøv selv, så finner du ut hva som passer :)

Endret av Johanne.R
Skrevet

Yamaha eller Buffet Crampon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...