*marri* Skrevet 28. oktober 2011 #1 Skrevet 28. oktober 2011 Vi begynte med prøvingen for 2 mnd siden, men denne måneden har syklusen min vært veldig rar! de 7 åra jeg har gått på p-piller har jeg kunnet stille klokka etter mensen, men etter jeg slutta har syklusen min blitt en uke lenger. Og jeg har hatt EL dra dag 21 i syklusen, altså en uke før ventende mens. Denne måneden er jeg usikker på om jeg hadde EL, men har hatt brun utflod, som har ligna på restblødning i ca en uke som har gått over til vanlig brun utflod nå. Skulle hatt mensen for 2 dager siden, den har ikke kommet enda! har tatt test, men den var negativ. Noen som har vært borti noe lignende eller har en god forklaring på hvorfor det er som dette?
Athene Skrevet 28. oktober 2011 #2 Skrevet 28. oktober 2011 Syklusen kan være ustabil og merkelig i opptil ett år etter p-pilleslutt, så dette er helt normalt. Man har ikke mens når man går på pillen, men en kunstig bortfallsblødning, derfor har det ingenting å si at du var stabil da. Om du fortsatt har syklusforstyrrelser etter et år kan du kontakte lege og be om hjelp, frem til det er det bare å vente (tålmodig) på at hormonene kommer på plass igjen. 2
LindaM Skrevet 28. oktober 2011 #3 Skrevet 28. oktober 2011 Jeg hadde veldig mye syklustull etter jeg sluttet på p-piller. Mye brun utflod til rare tider, og mensen kom/gikk som den ville. Brukte piller i 10 år. Du må nok gi kroppen din litt tid. Vet det er fryktelig kjedelig!! Tok forresten ett år fra pilleslutt til jeg ble gravid Jeg hadde ikke mange såkalte normale sykluser, men ble gravid allikevel. Så alle sykluser har potensiale! Men lurt å teste etter eggløsning hvis syklusen er ustabil. Jeg hadde eggløsning på dag 21 når jeg ble gravid. Vi hadde nok ganske sikkert bomma på den hvis jeg ikke hadde brukt tester. Lykke til! Og smør deg med tålmodighet
*marri* Skrevet 29. oktober 2011 Forfatter #4 Skrevet 29. oktober 2011 Tusen takk for svar Veit at tolmodighet er nøkkelen og at ting kan ta tid. Jeg forventer ikke at det skal skje med en gang heller, men det å ha ustabil syklus er frustrerende! Så jeg må nok ta ditt råd å teste etter EL
LindaM Skrevet 29. oktober 2011 #5 Skrevet 29. oktober 2011 Tusen takk for svar Veit at tolmodighet er nøkkelen og at ting kan ta tid. Jeg forventer ikke at det skal skje med en gang heller, men det å ha ustabil syklus er frustrerende! Så jeg må nok ta ditt råd å teste etter EL Er jo litt pes med den testingen, men da får du hvertfall en viss oversikt på om du har el eller ikke. Kan ta litt tid å få den tilbake etter disse dumme pillene.. Ikke alle som får positiv el-test heller, selvom de har el. Men greit å begynne et sted! Det kan også være lurt å skrive opp blødninger(brune og røde), el testing osv i en kalender. Da har du noe å vise en evt gynekolog hvis du føler for en undersøkelse Jeg gjorde dette, og ting ble veldig mye enklere for gynekologen. Håper du slipper å gå så lenge med disse brune restblødningene. Var plaget veldig med dette selv, så føler med deg!
*marri* Skrevet 29. oktober 2011 Forfatter #6 Skrevet 29. oktober 2011 Er jo litt pes med den testingen, men da får du hvertfall en viss oversikt på om du har el eller ikke. Kan ta litt tid å få den tilbake etter disse dumme pillene.. Ikke alle som får positiv el-test heller, selvom de har el. Men greit å begynne et sted! Det kan også være lurt å skrive opp blødninger(brune og røde), el testing osv i en kalender. Da har du noe å vise en evt gynekolog hvis du føler for en undersøkelse Jeg gjorde dette, og ting ble veldig mye enklere for gynekologen. Håper du slipper å gå så lenge med disse brune restblødningene. Var plaget veldig med dette selv, så føler med deg! Har allerede begynt å skrive ned når jeg hadde siste mens, når jeg fikk restblødning ol. Er litt kontrollfrik når det kommer til syklusen, like å vite når jeg skal ha den, er slitsomt å ha med alt utsyret tilfelle tanta skal komme. Det som varså rart var at den første syklusen etter p-pilleslutt så hadde jeg en helt normal syklus, bare med el på dag 21. Mens nå er det ingen tegn til EL, bare restblødninger, brun utflod og masse murringer. Men nå er EL-testene besilt så nå er det bare å vente og håpe at jeg snart får en normal syklus igijen:)
Gjest Nuppa_ Skrevet 30. oktober 2011 #7 Skrevet 30. oktober 2011 EL testene trenger ikke å fange opp EL..
*marri* Skrevet 30. oktober 2011 Forfatter #8 Skrevet 30. oktober 2011 EL testene trenger ikke å fange opp EL.. Nei, det veit jeg, men sjangsen er iallefall større for at jeg finner ut når jeg har EL når jeg tar testen enn hvis jeg ikke gjør det
Svampebibbi Skrevet 1. november 2011 #9 Skrevet 1. november 2011 Jeg sluttet på pillen i august, og hadde normal syklus (28 dager) to ganger etter jeg sluttet. 2. gangen jeg fikk tanta på besøk, hadde jeg brun utflod i ca ei uke etter jeg sluttet å blø. Denne gangen ble syklusen på 39 dager Jeg testet ikke når jeg hadde EL, men kunne kjennes ut som om at den var ca 10-11 dager førr jeg fikk tanta på besøk. Jeg er vel forberedt på at syklusen kan være noe ustabil etter p-pilleslutt, men samtidig er det veeeldig irriterende og frustrerende. Vi får håpe det ikke er så lenge til vi lykkes :D :D
AnonymBruker Skrevet 1. november 2011 #10 Skrevet 1. november 2011 Å tempe er mer til å stole på en EL tester. Billig er det også.
Athene Skrevet 1. november 2011 #11 Skrevet 1. november 2011 Å tempe er mer til å stole på en EL tester. Billig er det også. Enig i det. Men det hjelper lite når du ønsker å forutse eggløsning for å time prøvingen. Har man stabil syklus vil temping i 3-4 sykluser gjøre at du vet når du har eggløsning da lutefasen er konstant.
*marri* Skrevet 1. november 2011 Forfatter #12 Skrevet 1. november 2011 (endret) Jeg sluttet på pillen i august, og hadde normal syklus (28 dager) to ganger etter jeg sluttet. 2. gangen jeg fikk tanta på besøk, hadde jeg brun utflod i ca ei uke etter jeg sluttet å blø. Denne gangen ble syklusen på 39 dager Jeg testet ikke når jeg hadde EL, men kunne kjennes ut som om at den var ca 10-11 dager førr jeg fikk tanta på besøk. Jeg er vel forberedt på at syklusen kan være noe ustabil etter p-pilleslutt, men samtidig er det veeeldig irriterende og frustrerende. Vi får håpe det ikke er så lenge til vi lykkes :D :D Det som er mest frustrerende e at man må gjennom to venteperioder, den tiden de tar for at syklusen skal stabiliserer seg og deretter perioden for at spiren skal sitte!! Krysser fingre og tær for at vi lykkes snart Endret 1. november 2011 av *marri*
Svampebibbi Skrevet 2. november 2011 #13 Skrevet 2. november 2011 Det som er mest frustrerende e at man må gjennom to venteperioder, den tiden de tar for at syklusen skal stabiliserer seg og deretter perioden for at spiren skal sitte!! Krysser fingre og tær for at vi lykkes snart Jepp, vi krysser det vi har :D
*marri* Skrevet 10. november 2011 Forfatter #14 Skrevet 10. november 2011 (endret) Huff og huff!! Trenger bare en liten utblåsing her. Det er nå 42 dage siden forrige syklus startet!!! Tror ikke jeg har hatt EL denne mnd heller:( Har hatt to lange periode med brun og gromsete utflod/restblødning, Har spotta litt, men det er kunn når jeg har vært på do under disser "restblødningene" men ingen tegn til TR. (beklager litt "ret-på-sak" forklaringer) Jeg vil bare ha mensen nå og at den kan stabilisere seg slik at vi kan og kanskje det fester seg en spire snart Som sagt, måtte bare få litt utløp for min frustrasjon Endret 10. november 2011 av *marri*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå