fullmånebrud Skrevet 28. oktober 2011 #1 Skrevet 28. oktober 2011 Vi skal ha et tredagersbryllup i fjellet, hvor vielsen og selskapet er på hver sin dag. Foreløpig har vi booket inn vielsen med påfølgende nattmat i lokalet vi disponerer hele kvelden. Frokost og festmiddag dagen etter, og frokost før avreise dag 3. På dagtid lørdag kunne vi tenkt oss aktiviteter for gjestene. Men problemet er at halvparten er sporty "fjellgeiter" og den siste halvdel ikke. Så vi tror vi må ha flere ting å velge i. Det kommer også til å være noen unger tilstede hele helgen. Av tilbud finnes en mengde fjellturer, ridning, gårdsbesøk, mm. Egentlig alt vi vil Hva skal vi satse på? Tenker at folket får gi beskjed samtidig som de svarer på innbydelsen. Hva med barnevakt når festen sklir ut i de sene nattetimer? Er det noen som har erfaring fra organisert barnevakt? Og hva med aktiviteter for ungene mens festen foregår? Alle forslag mottas med takk! Hvor mye vin må vi regne pr. person ved treretters middag? Vil ikke at gjestene skal tørste under middagen Men drikke etterpå må de besørge selv. Foreløpig meny ser slik ut: Nattmat etter vielsen: Lokalprodusert spekemat med tilbehør Festmiddag: Forrett - røkt fjellørret med tilbehør Hovedrett - Valg mellom lam eller fisk - men vet ikke helt hva ennå. Forslag? Dessert: Lokalprodusert is med sesongens bær Frokost begge dager blir et stort frokostbord med lokalproduserte varer. Noe mer jeg må tenke på??
Malibulita Skrevet 30. oktober 2011 #2 Skrevet 30. oktober 2011 Jeg har lyst til å komme i bryllupet ditt - sånn i tilelle du skulle sitte igjen med et par invitasjoner til overs 2
Stinelin Skrevet 30. oktober 2011 #3 Skrevet 30. oktober 2011 Spent på hvilke svar du får, planlegger lignende bryllup, men litt annerledes tidsplan og færre aktiviteter. Spesielt det med barn, hvordan fungerer det at de er med gjennom helga? Jeg ville gått for lam til hovedrett når dere har fisk som forrett.
Evie Skrevet 31. oktober 2011 #4 Skrevet 31. oktober 2011 Hei! Har vart i to bryllup i sommer hvor de beregnet 1-2 glass til aperitif, 1 glass hvitt til forrett, 1/2 flaske vin til hovedrett og et glass dessertvin til dessert. Dette var litt mye for noen, men ok mengde for andre. Er det slik at dere handler inn drikke til mat selv fra polet? (for da er det jo ikke krise å ha litt ekstra med seg hjem igjen). I forhold til aktiviteter har ATV kjøring vært en slager når jeg har vart på slike arrangementer (f.eks ha en turnering i dette). Tradisjonelle leker som sekkeløp osv. kanskje. Eller så er jo kubb alltid en slager! Kan jeg spørre hvor du skal ha det og hvilket budsjett dere har? Dette hørtes jo veldig gøy ut og akkurat noe slik som jeg ville ønsket meg Betaler gjestene frokost og overnatting selv? Og skal du ha to brudekjoler? Masse lykke til i allefall!
AnonymBruker Skrevet 1. november 2011 #5 Skrevet 1. november 2011 Hvor gamle er barna og hvor mange er det? Jeg vil tro dere har overnatting på samme sted og da kan jo barnefamiliene ha rom i nærheten av hverandre, på den måten kan feks 2 barnevakter (avhengig av hvor mange og hvor store barn) lett følge med mens de sover. (Jeg regner da med at foreldrene legger barna selv, men greit at noen er tilgjengelig hvis de skulle våkne og kan varsle foreldrene). Har vært med på et meget barnevennlig bryllup, da hadde de ei som "tok" seg av barna under middagen. Det var lagt opp til egen kosekrok i et rom i nærheten av maten hvor det var muligheter for tegning, se film osv. Barna spiste sammen med oss, men under talene/pausene kunne de gå litt frem og tilbake. Og så var det også lagt opp til ridning for barna underveis. Fungerte ypperlig, barna hadde det bra og vi merket lite til de (dvs de sprang jo rundt og lagde litt liv, men var ingen sutring, klaging osv). Tror ellers jeg ville hatt tilbud om noen aktiviteter på dagen, men samtidig ikke et for heftig program. Gi folk tid til å slappe av, kose seg og sosialisere seg, ikke slit de ut før festen. Men fjelltur, ridning, ATV kjøring og noen leker er jo bare artig. Høres forresten ut som et bryllup jeg gjerne skulle vært gjest i.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå