AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2011 #1 Skrevet 28. oktober 2011 Jeg er en jente på 21 år som ser litt rundt på boliger. Tenker å kjøpe en leilighet som ligger i overkant av én million. Jeg lurer i den forbindelse på hvor lett jeg får lån i banken, pga min lave alder. Kan si at jeg har rundt 200 000 på konto, samt at jeg jobber fulltid, er ikke student. Dette er vel fordeler? Noen som har tips å gi meg? Eller burde jeg heller vurdere å leie? Bor i storby, så prisene ligger på rundt 4000 - 7000 i mnd, og er som regel ikke inkludert strøm. På forhånd takk.
Lulilelu Skrevet 28. oktober 2011 #2 Skrevet 28. oktober 2011 Jeg kan ikke tenke meg at du skal få noe problem med å få lån. Du er voksen, har over 10% av kjøpesummen i egenkapital og du har full jobb. Kjøper du for 1.2 mill så må du ha 1mill i lån og det tror jeg ikke skal bli noe problem. Dette er jo med forbehold at lønnen din ikke er unormalt lav for en full stilling og at du ikke har andre større lån eller gjeld.
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2011 #3 Skrevet 28. oktober 2011 Jeg jobber i dagligvarebutikk, har per dags dato ca 140 kr i timen, så kommer kvelds - og helgetillegg også. Går opp til 161,- kr timen i månedskiftet. Jeg har studielån, men dette tok jeg opp da jeg bodde et par mnd i utlandet og studerte - 16 000 av lånet blir omgjort til stipend etter bestått eksamen, derfor tok jeg opp dette lånet. Vet ikke om banken ser på slike ting?
chui Skrevet 28. oktober 2011 #4 Skrevet 28. oktober 2011 Du får nok lån:) Jeg er student med deltidsjobb, og jeg fikk 1 million med foreldre som stilte som sikkerhet. Men det er jo ikke verre enn å sende en forespørsel til DnB eller noe. Du får svar ganske fort:)
Lulilelu Skrevet 28. oktober 2011 #5 Skrevet 28. oktober 2011 Banken ser på alt av lån du har. Studielån er noe nesten alle har og ikke er det noe stort lån heller, så det har ikke så mye å si, men de trekker det fra totalen siden det er en fast utgift. Jeg kan nesten med sikkerhet si at du ikke vil få noe problem med å få 1 mill i lån. Det du bør gjøre er å føre ut alle faste utgifter og regne ut selv hvor mye du kan klare å betale i mnd på lån. Du kan regne ut hvor mye du må betale i mnd med lånekalkulator. Regn med renteøkning og gi deg selv litt pusterom med tanke på uforutsette utgifter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå