Gå til innhold

Vinterdress til barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på 3,5 år trenger vinterdress. Har sjekket litt rundt på blant annet barnas hus, reflex, obs og syns utvalget til jente i år er elendig. Syns dressene er "tamme" i år, ingen friske farger, er det bare meg som syns det?

Uansett, hun må ha dress, og er veldig i tvil om hva vi skal velge. Syns reima er litt vel dyrt, 1400 kr.

Hva har dere kjøpt?

Leste test av vinterdresser på klikk.no og så at blant annet dressene Brands4kids og Abeco kom bra ut i testen, noen som vet hvilke butikker som selger disse merkene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøp brukt på finn :) Da blir det ikke så dyrt.

Skrevet

Dressen fra KappAhl kom på 3. plass. Den koster 699,- men er stadig på tilbud.

Skrevet

Vi har hatt reima kjøpt på salg før, men i år ble det trolldress siden vi også trengte ny parkdress. To dresser i en for 1400 får være greit. Også syns jeg den er så fin ;) Ikke så sprek i fargene da.

Skrevet

Har kjøpt rød KappAhl-dress til jenta vår, synes den er skikkelig fin :). Fikk minus 25%.

Gjest halebein
Skrevet

Stormberg har gode dresser, som er gode i 15 minus også:) (Ja bor i nord-Norge) Ellers så bryr jeg meg nok mer om at ungene er varme og gode, enn at fargene er nye og freshe. <men stormerg er et godt tips. Trur de kosta 699 i fjor. Ellers så har vi brukt Reima til alle ungene våre (alle 3) og det er de samme dressene, de er uslitelige! Kjøpte på salg en i str 80, en i 98 og en i 104, til første mann - fargene er blitt litt blassere etter mye vask, men de er like gode til barn nr 3:)

Skrevet

Polarn o pyret sine har mange friske farger. Gode er de visst og.

Skrevet

Polarn o pyret sine har mange friske farger. Gode er de visst og.

Men dyre :(. Har man flere barn, kan det forøvrig lønne seg, hvis dressene varer til både andre- og tredjemann. Merker meg hva halebein skriver, kanskje vi skal vurdere Reima neste gang (har alltid vært litt "mot" Reima pga. prisen).

Skrevet

Reima får du i hvertfall på salg på slutten av sesongen, og foreldre med erfaring (=ikke meg) kan sikkert da gjøre noen gode kjøp. Jeg måtte nødkjøpe vinterdress til snuppa i februar fordi hun plutselig vokste i beina, og da fikk jeg 50% på ReimaTec vinterdress, og betalte 550 kroner. Den kan faktisk også brukes i begynnelsen av denne sesongen. Vi har kun hatt Reimadresser hittil, noen kjøpt på salg, noen på fullpris, og de skal gå i arv til nestemann. Den dressen hun har nå har fått utrolig mye juling, men det vises ingen slitasje på den, og jeg tipper den vil passe en god stund inn i neste sesong, også. Da blir plutselig ikke prisen så ille, men dressene i større størrelser er nok endel dyrere.

Jeg så ei jente i barnehagen som hadde fått Coop Friends vinterdress, og den var veldig fin i design, men mye stivere i stoffet enn Reimadressen vi har.

Skrevet

foreldre med erfaring (=ikke meg) kan sikkert da gjøre noen gode kjøp

Har tre barn, men er elendig til å kjøpe slike ting på salg :(.

Skrevet (endret)

Jeg kjøpte polarn o pyret dressen til gutten min på 2 år. 1400 kr svei godt, men dressen er super! God og varm, og samtidig lett. Den finnes i rød, blå, rosa og svart.

Kjøpte blå, men får jeg en jente neste gang, skal hun definitivt arve den!

Endret av Beuwi
Skrevet (endret)

Kjøper også alltid Reima på salg. Har sjeldent betalt mer enn 500 -700 kr for de og har kjøpt 3 stk hittil. Ene kjøpte jeg faktisk til lillebror da han var et par måneder gammel. Kom over et godt salg, så han har allerede vinterdress liggende klar til han skal i barnehage på nyåret.

Finner de i nettbutikker.

Endret av SummerJoy
Gjest halebein
Skrevet

Glemte faktisk å si at den minste reimadressen vår også har vært lånt ut til et tantebarn også! Så 4 barn har brukt den:) Men så slites jo ikke de minste krabatene ut dressene i like stor grad som en 3-4 åring:) Største dressen vår fikk hull på kneet etter røff lek med skistaver, men det lappet jeg med de lappene som følger med, så den dressen brukes som ekstra dress i barnehagen nå.

Men helt ærlig, stormberg sin er like varm, så det er ikke alltid nødvendig å kjøpe så dyrt. Den har hodt i ett år og er like fin, og den er røfft brukt av 5 åringen vår. Han er begynt å bruke den nå også, siden det er blitt minusgrader her nå.

Skrevet

Hvor høy vanntetthet/vannsøyle og pusteevne har dressene fra Stormberg? Det er ikke alle steder i landet vinteren er bitende kald og tørr, og da er vanntetthet og pusteevne nesten viktigere enn varme.

Gjest Ruccola
Skrevet

Bergans har også fått vinterdresser nå! Flott lillafarge til jente! :)

www.bergans.no

Skrevet

Jeg har også bare prøvd Reima hittil, og alle de brukte vinterdressene etter storebror henger i skapet og venter på lillebror, så sånn sett har de vært verdt investeringen. To av dem har jeg attpåtil kjøpt til halv pris :)

Men vårdressene har han slitt mye mer på.

Men i år tester jeg ut KappAhl til størstemann. Fikk den for 500 kroner, og kvaliteten kjennes ikke ulik ut fjorårets Reimatec +. Så gjenstår det å se om den er like slitesterk som Reimaen.

Til de aller minste sverger jeg imidlertid til Reima, mye på grunn av varmeputa i baken, men også fordi den er romslig og myk og lett.

Skrevet

barnihagen.no har forresten ofte tilbud på dresser, var der jeg kjøpte Reimatec + på halv pris for halvannet år siden.

Gjest trådstarter
Skrevet

Takk for alle svar dere, kjøpte reima dress til jenta mi i dag, fikk -20% så da betalte jeg ikke mer enn rett 1039 kr. Fornøyd:)))

Skrevet

jeg ønsket å kjøpe kappahl dressen til min jente, men jeg fikk beskjed om at de var utsolgt over hele landet?

Gjest Solstråla88
Skrevet

jeg ønsket å kjøpe kappahl dressen til min jente, men jeg fikk beskjed om at de var utsolgt over hele landet?

De har i moss;) Kollegaen min kjøpte en på fredagen til sin datter

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...