chimp Skrevet 8. desember 2003 #1 Skrevet 8. desember 2003 Var i ferd m å lage pepperkakedeig istad, men oppdaget at jeg ikke hadde mer natron igjen! Holdt på å lage den uten, men tenker jeg venter til imorgen....Hva er det egentlig natron gjør for denne deigen??? Og hvordan hadde den artet seg hvis jeg hadde droppet natron???
Gjest sunshine-t Skrevet 8. desember 2003 #2 Skrevet 8. desember 2003 Er ikke natron en form for hevemiddel? Jeg har ikke peiling..
chimp Skrevet 8. desember 2003 Forfatter #3 Skrevet 8. desember 2003 Er ikke natron en form for hevemiddel? Jeg har ikke peiling.. Jo, var det jeg mente....et el annet sånt!!!
Gjest India Gyllenhaal Skrevet 8. desember 2003 #4 Skrevet 8. desember 2003 Natron er ett hevemiddel og kan ikke erstattes med gjær eller bakepulver. Står det Natron i oppskriften SKAL det være Natron.
Gjest sunshine-t Skrevet 8. desember 2003 #5 Skrevet 8. desember 2003 hadde vel blitt en passe flat deig?*later som jeg har kjempepeiling..* men jeg husker jeg bakte en gang og glemte natron, da ble kaka heeelt flat...panneflat... :oops:
Tusenfryd Skrevet 9. desember 2003 #6 Skrevet 9. desember 2003 Du kan også bruke hjortetakksalt. Bakepulver har ingenting med dette å gjøre.
chimp Skrevet 9. desember 2003 Forfatter #7 Skrevet 9. desember 2003 Fortsetter idag jeg.............Ferdig smeltet smør, sukker og sirup står i gryta, krydder, melk og mel er målt opp, så idag blir det jo bare å smelle sammen deigen.....Skal stå kaldt i kjøleskapet et døgn, så imorgen blir den stooooore kjevle, stikke ut, skjære til og steke-dagen......... *husk og kjøpe natron, husk og kjøpe natron*
jordbær Skrevet 9. desember 2003 #8 Skrevet 9. desember 2003 Hehe.. glemte hornsalt i kakene mine en gang, jeg.. De ble HAAARDE! :o
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå