Gjest Kv84 Skrevet 28. oktober 2011 #1 Skrevet 28. oktober 2011 Hvordan får jeg satt på internett til å gå igjennom kabel istedenfor det trådløse? Skru på noe på pcen, eller på selve dataen? Annet?
Gjest Kv84 Skrevet 28. oktober 2011 #4 Skrevet 28. oktober 2011 Kabel fra modem til pc er på samtidig med det trådløse, mens når jeg spiller så er det så kjipt dårlig med trådløs, derfor jeg trenger å gjøre at det går igjennom kabel.
Gjest Kv84 Skrevet 28. oktober 2011 #6 Skrevet 28. oktober 2011 Hva? det er ikke noe internet om jeg tar av den trådløse sticken på pcen.
Lutetium 71 Skrevet 28. oktober 2011 #7 Skrevet 28. oktober 2011 Alle pcer har en sånn. Derifra bruker du en sånn, til modem/ruter. Færi. 2
Mr.Omg Skrevet 28. oktober 2011 #8 Skrevet 28. oktober 2011 1. Du tar en nettverkskabel. Har du ikke en sånn så får du kjøpt sånne i diverse lengder på Clas Ohlson og lignende butikker 2. Du putter den ene enden av kabelen inn i en port på modemet 3. Så tar du den andre enden av kabelen og setter den inn i nettverksporten på PCen din (nr.2 fra venstre) 4. Og da skal det være som dette. Samme om det er laptop. 5. Voila! Du har internett
Gjest Kv84 Skrevet 29. oktober 2011 #9 Skrevet 29. oktober 2011 hehe, jeg har jo kabelen inn, denne pcen jeg bruker nå så får jeg ikke på internett igjennom kabelen. Det må være noe som er til å skru på slik at det internet ikke går på trådløs, men på kabel.
Lutetium 71 Skrevet 29. oktober 2011 #10 Skrevet 29. oktober 2011 hehe, jeg har jo kabelen inn, denne pcen jeg bruker nå så får jeg ikke på internett igjennom kabelen. Det må være noe som er til å skru på slik at det internet ikke går på trådløs, men på kabel. Det pleier å være en bryter som man slår av det trådløse nettverkskortet med. Se bruksanvisningen til maskinen. Har du rotet den bort, finner du den på nettsiden til produsenten. Hvordan vet du forresten at ikke maskina allerede bruker kabelen til internett? Det vil som regel bruke begge deler om du ikke kobler ut en av delene.
SmallTalk Skrevet 29. oktober 2011 #11 Skrevet 29. oktober 2011 hehe, jeg har jo kabelen inn, denne pcen jeg bruker nå så får jeg ikke på internett igjennom kabelen. Det må være noe som er til å skru på slik at det internet ikke går på trådløs, men på kabel. Slå av det trådløse nettverkskortet i PC'n, da ser du lett om du kjører via trådløs eller kabel. Blinker det i to dioder der du har puttet inn nettverkskabelen? Isåfall så har du kontakt med routeren. Har du satt i kabelen i riktig port på routeren? Du har en router du er tilkoblet med kabel, ikke sant?
Lutetium 71 Skrevet 29. oktober 2011 #12 Skrevet 29. oktober 2011 Slå av det trådløse nettverkskortet i PC'n, da ser du lett om du kjører via trådløs eller kabel. Blinker det i to dioder der du har puttet inn nettverkskabelen? Isåfall så har du kontakt med routeren. Har du satt i kabelen i riktig port på routeren? Du har en router du er tilkoblet med kabel, ikke sant? Ofte har man en port benevnt "WAN", den skal ikke inn der. Er det ruter og bredbåndsmodem i ett, finner man ikke noen WAN port, da inngangen for telefonlinje/kabeltv/fiber tjener samme formål. Da kan man stort sett plugge i hvorsomhelst, så lenge det ikke står "phone", eller "ISDN" på kontakten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå