Gå til innhold

Kalloritelling på vektlubben.no


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei alle.

Har meldt meg inn i vektklubben for å ha litt kontroll over hvor mange kcal jeg skal spise hver dag. Men, har ikke som mål å gå ned i vekt, bare holde meg der jeg er.

Er det ikke da litt rart at jeg skal kun ligge på 1600 kcal pr dag?

Og uansett om jeg skrev jeg skulle opp i vekt eller ned i vekt så kom det fram til samme kcal mengde.

Det jeg også lurer på er om det man trener skal trekkes fra på daglig inntak?

Altså hvis jeg har spist 1900 kcal en dag og trent slik at jeg har forbrent 300 kcal, har jeg da et daglig inntak på 1600 fordet?

Bare merker at om jeg skal følge 1600 pr dag kommer jeg til å være sulten hele tiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

DU har vel fylt inn i kalkulatoren. Hvis du ikke gjør en dritt om dagen, og ikke har mye mosjon så er 1600 som regel ok. På melk.no ligger også en meny til 1600 kcal, det er altså fordi som ikke trener.

Nei du kommer ikke til å være sulten hele dagen. Jeg har selv gått på 1600kcal på vektklubben og jeg var aldri sulten. Det er fordi jeg valgte de gode matvarene som metter. Protein, sunt fett, knekkebrød, mellommåltid og salat ++ til middag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle har en basalforbrenning, som er det kroppen forbrenner kun for å holde organene i gang (ligge stille en hel dag). Dette pleier vel å være på 14-1500kcal (men varierer selvsagt individuelt).

I tillegg kommer all vanlig aktivitet som å sitte, gå, skrive på datan...:P

Og så kommer aktivitet/trening i tillegg til det igjen.

Så hvis du ikke skal gå ned i vekt, men trener og er litt aktiv om dagene så er 1600kcal for lite, da bør du heller ligge opp mot 2000 kanskje.

Det kommer desuten veldig an på hva du fyller opp kaloriene med, spiser du riktig og proteinrik og variert mat vil du ikke bli like sulten på 1600 kcal som hvis du bare fyller opp kvota med grandiosa :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes vektklubben har altfor lav kalorianbefaling, så da jeg brukte dem ga jeg en lang f. i anbefalingene. Jeg ble anbefalt 1600kcal til dagen den perioden jeg trente som hardest, men foretrakk selv å ligge på 1900 (og gikk ned likevel). Vektklubben anbefaler visst å ligge på et underskudd på 700kcal per dag, mens de fleste andre anbefaler 500kcal. Det er vel for å vise resultater raskt at de anbefaler lavt inntak? Vet om folk som har fått anbefalt 1300 og det synes jeg blir for ille...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne av meg ble anbefalt 1300 kcal. Men nå skal det sies at hun ikke har vært eller er aktiv, ingen trening ol. Eneste er at hun jobber i barnehage, får vel beveget seg litt da. Men ikke vet jeg, hun gikk ihvertfall ned, om ei på en "sunn" måte.

Endret av Smores
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått ned en del i vekt, og har ikke spist så lite som 1600 kcal, og har heller ikke trent noe spesielt hardt. Men la meg på ca 1800 kcal i gjennomsnitt per dag og forbrant kanskje 2000-2100 kcal per dag. For min del var det bedre å gå ned 200 gram i uka, men samtidig se jevn og trutt nedgang kombinert med at jeg ikke gikk på en smell fordi jeg måtte nekte meg mat eller trene meg ihjel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes vektklubben har altfor lav kalorianbefaling, så da jeg brukte dem ga jeg en lang f. i anbefalingene. Jeg ble anbefalt 1600kcal til dagen den perioden jeg trente som hardest, men foretrakk selv å ligge på 1900 (og gikk ned likevel). Vektklubben anbefaler visst å ligge på et underskudd på 700kcal per dag, mens de fleste andre anbefaler 500kcal. Det er vel for å vise resultater raskt at de anbefaler lavt inntak? Vet om folk som har fått anbefalt 1300 og det synes jeg blir for ille...

Vektklubben anbefaler etter hvor mye du ønsker å gå ned på hvor mange uker. Er ikke sånn at de alltid anbefaler -700 kcal om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg levde på 1300 kcal dagen i tre måneder, og gikk ned rundt 5 kilo :) Dette inkl. trening. 1 kilo i uka i starten, helt til alt "stabiliserte" seg og jeg nådde et vektplatå. Problemet er at det er vanskelig å holde det sånn når man ikke lengre har tilgang til de verktøyene på vektklubben...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er medlem på vektklubben og har fått en anbefaling på 1300 kcal om dagen, da har jeg gitt ønske om å gå ned 15 kg på 15 uker, altså 1 kg i uken.

Vektklubben legger opp til at du kan "spise opp" de kaloriene du forbrenner. Forbrenner du 200 kcal på trening, kan du også spise 200 kcal mer i løpet av dagen..

For meg fungerer det veldig bra (foreløpig i vertfall, kun vært medlem i et par uker) med 1300 om dagen de dagene jeg ikke er aktiv, føler overhodet ikke at jeg sulter meg. Har jeg vært på trening spiser jeg gjerne mer.

Når målet ditt er å holde vekta, synes jeg det er rart at du har fått 1600 om dagen. Jeg tror derimot ikke at du kommer til å være sulten hele tiden, for jeg er ikke sulten hele tiden :P men vi er jo selvfølgelig veldig forskjellige da..

Vil også påstå at det er forskjell mellom psykisk og fysisk sult :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...