Gjest Anonymous Skrevet 8. desember 2003 #1 Skrevet 8. desember 2003 Hei! Jeg lurer på om noen av dere har prøvd eller hørt om Grete Roedes slankekurs? Jeg har tenkt å melde meg til ordinærkurset deres som har en varighet på 7 uker, og har hørt at på det kurset mister man gjennomsnittlig en kg hver uke. Kan det stemme? Har noen av dere vært med på slikt? Hva skjer på slike kurs? Håper å få svar!
Gjest care Skrevet 8. desember 2003 #2 Skrevet 8. desember 2003 Kanskje du kan finne noen svar her: http://www.greteroede.no/
April Skrevet 9. desember 2003 #3 Skrevet 9. desember 2003 Jeg har prøvd det og gikk vel ned ca. 5 kg på 7 uker! Men de har jeg gått opp igjen og vel så det, så nå er det på`n igjen Lykke til..
Vilje Skrevet 9. desember 2003 #4 Skrevet 9. desember 2003 etter 6 uker har jeg gått ned ca 5 kilo....en uke igjen..pm hvis du vil vite mer
Gjest Nicoline Skrevet 9. desember 2003 #5 Skrevet 9. desember 2003 Anbefales ikke i det hele tatt. Jeg har selv tatt et Grete Roede-kurs og et Libra-kurs - og ikke lenger etter at kurset er over så veide jeg mye mer enn jeg gjorde før jeg begynte på kurset. Etter at jeg la om kostholdet til Fedon Lindberg`s anbefalinger, så går jeg ned jevnt og trutt i vekt, samtidig som jeg føler meg så mye bedre. På Grete Roede-kurset blir man rost opp i skyene jo mer man går ned på en uke - det er helt feil - man skal ikke gå ned flere kg pr. uke. Det ødelegger kroppen - nå går jeg ned ett par kg pr. mnd og vet at det finnes ingen snarvei til vektreduksjon... Mitt råd: dropp hele Grete Roede !
Gjest Anonymous Skrevet 9. desember 2003 #6 Skrevet 9. desember 2003 Jeg har gått på Grethe R.kurs 3 ganger.Helt greit,og iallefall bedre enn å prøve forskjellige pulverkurer. Men man bør ikke gå ned mer enn 1/2 til 1 kg i uken. Ingen kurer er vellykket hvis man ikke samtidig trener. Det viktigste er å få masse trening. Da har du større sjanse til å beholde vekten etterpå. Lykke til!!
Gjest Poirot Skrevet 9. desember 2003 #7 Skrevet 9. desember 2003 På Grete Roede-kurset blir man rost opp i skyene jo mer man går ned på en uke Det gjorde de ikke på mitt kurs. Jeg gikk ned 7 kg på 10 uker.
Gjest Nicoline Skrevet 9. desember 2003 #8 Skrevet 9. desember 2003 Da jeg gikk der så ble det nærmest trampeklapp om man gikk ned 2-3 kg på en uke. Bare så synd at gleden som regel er kortvarig og man ødelegger hele forbrenningen ved slike kurer... Ingen kan leve på en Grete Roede-diett...
Gjest Anonymous Skrevet 9. desember 2003 #9 Skrevet 9. desember 2003 Man ødelegger ikke forbrenningen på G.R kurs. Problemet er at man faller tilbake til gamle vaner(og synder)etter at man har avsluttet kurset. Da går man opp igjen temmelig fort. Hvis man er bevisst på hva man gjør etter kursslutt,er det fullt mulig å beholde vekten. Men:har man først fått et vektproblem,er det innmari vanskelig å komme ut av det.
Edie Skrevet 9. desember 2003 #10 Skrevet 9. desember 2003 Bare så synd at gleden som regel er kortvarig og man ødelegger hele forbrenningen ved slike kurer... Ingen kan leve på en Grete Roede-diett... ?? Trodde at man skulle fortsette med samme mat jeg. Det er jo omlegging av livsstil og matvaner, ikke et direkte slankekurs? Går man rett tilbake til gamle vaner, så går man selvfølgelig opp igjen. Men har ikke prøvd. Skal begynne på Grete Roede etter nyttår, så kan komme med mine personlige erfarte meninger da...
Gjest Jamila Skrevet 9. desember 2003 #11 Skrevet 9. desember 2003 Jo, man kan absolutt leve med maten på en Grete ROede diett. Jeg har selv gått på kurs--hold meg en stund og så gått opp igjen. Det har ingen ting med maten og ikke metthetsfølelse å gjøre, det har med mine egne problemer med spising å gjøre. Jeg følger nå GR metodene, men siden jeg "kan" metoden gjør jeg det på egen hånd uten oppfølging. GR baserer seg på normal sunn mat, 4-5 måltider om dagen. For meg er det større problem å få i meg nok mat på GR, og ikke at det blir for lite. Grunnen til at jeg gikk opp igjen var at jeg ble syk, og dessverre reagerte jeg da med å spise..... men siden jeg er bra igjen nå er det ingen grunn til ikke å finne igjen mine matvaner som jeg er komfortabel med. Dersom kursinstruktøren/de andre deltakerne jubler over høyest mulig vekttap er det derimot ikke bra, den ofisielle holdningen til GR er å oppmuntre til vekttap på 1/2 til 1 kg i uken.
Gjest Nicoline Skrevet 10. desember 2003 #12 Skrevet 10. desember 2003 Jo, kanskje dersom man tror man kan leve på ca. 1200 cal. pr. dag og vil fortsette å veie alt man tar i munnen. Jeg vil påstå at ingen klarer å leve slik resten av livet ... selv var jeg nærmest desperat når jeg nærmet meg slutten av kurset ... Grete Roede er en slankekur - ikke et levelig kosthold.
Gjest Poirot Skrevet 10. desember 2003 #13 Skrevet 10. desember 2003 Jo, kanskje dersom man tror man kan leve på ca. 1200 cal. pr. dag og vil fortsette å veie alt man tar i munnen. Jeg vil påstå at ingen klarer å leve slik resten av livet ... selv var jeg nærmest desperat når jeg nærmet meg slutten av kurset ... Grete Roede er en slankekur - ikke et levelig kosthold. Det er jo derfor de har stabiliseringskurs, hvor man skal spise noe mer, men av den samme typen mat. Veiingen er heller ikke ment å vare evg, kun for å gi en pekepinn om hva som er mye og lite mat. Det noen synes er en liten posjon kan allikevel inneholde mange kcalorier.
Gjest care Skrevet 10. desember 2003 #14 Skrevet 10. desember 2003 Alle de jeg ser som har gått på GR kurs har tatt av seg det som bør tas av. De har også klart å holde seg der. Så derfor tror jeg at jeg skal melde meg på et slik kurs etter jul. :blunke:
Siam Skrevet 10. desember 2003 #15 Skrevet 10. desember 2003 Jeg har også meldt meg på kurs som begynner etter jul. Jeg har fulgt kuren uten å gå på kurs tidligere og det har virket veldig bra, sliter bare litt med å holde motivasjonen. Derfor tror jeg at et kurs kan hjelpe meg denne gangen. Så nå må jeg prøve å ikke legge på meg så mye i julen.... Det blir ikke lett..
Gjest care Skrevet 10. desember 2003 #16 Skrevet 10. desember 2003 Må man melde seg på nå :o hvis man vil gå etter jul`?
Vilje Skrevet 10. desember 2003 #17 Skrevet 10. desember 2003 etter jul (tenk nyttårsløfter :o ) er det ofte stor pågang. man kan meldde seg på allerede nå. se hjemmesiden deres.
Gjest Felicity Skrevet 10. desember 2003 #18 Skrevet 10. desember 2003 Grete Roede er ikke slankekurs - det er et kurs i livsstil og kosthold. For mitt vedkommende fungerte det godt, resultatet var -17kg på 10 uker. Dette er nå 5 år siden, og jeg holder vekten fremdeles. Grete Roede dreier seg om å tenke over hva man spiser, kutte ut overflødig fett og usunn mat og erstatte dette med næringsrik og sunn velbalansert mat. Daglig kaloriinntak på et Grete Roede kurs er 1200 - med andre ord, ingen sultekur og man ødelegger heller ikke forbrenningen som jeg så at noen påsto her. Så, Grete Roede kurs anbefales på det sterkeste.
Gjest Jamila Skrevet 10. desember 2003 #19 Skrevet 10. desember 2003 Grete Roede er ikke slankekurs - det er et kurs i livsstil og kosthold. For mitt vedkommende fungerte det godt, resultatet var -17kg på 10 uker. Dette er nå 5 år siden, og jeg holder vekten fremdeles. Grete Roede dreier seg om å tenke over hva man spiser, kutte ut overflødig fett og usunn mat og erstatte dette med næringsrik og sunn velbalansert mat. Daglig kaloriinntak på et Grete Roede kurs er 1200 - med andre ord, ingen sultekur og man ødelegger heller ikke forbrenningen som jeg så at noen påsto her. Så, Grete Roede kurs anbefales på det sterkeste. Viktig det du sier om livsstil, Felicity. Gode poeng. Kan du si litt om hva du gjør siden du holder vekten fremdeles--- har GR blitt nye vaner for deg nå, eller tenker du fremdeles bevisst på hva du skal eller ikke skal spise?
Gjest Nicoline Skrevet 10. desember 2003 #20 Skrevet 10. desember 2003 1200 kalorier er altfor lite i et vanlig kosthold. Og dersom du har greid å holde vekten flere år etter endt kurs - så må jeg si at du nok tilhører et fåtall av kursdeltakere. Grete Roede er kjent for å drive kurs for såkalte jo-jo-slankere ... slik var det med meg og helt til jeg fant en måte å spise på som var sunn og som jeg i tillegg kunne leve med.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå