AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2011 #1 Skrevet 28. oktober 2011 Er det vi, brudeparet eller familieoverhodene (svigers) som bestemmer hvem som skal reise? Long story short; Vi har gårdsbruk med hester, to barn på 6 og 7, og stesønn på 12. Vi har ikke reist alene på 9 år, med unntak av da vi gravla søstern min i hovedstaden. Nå har vi fått mine foreldre til å passe gården og fellesbarna ei uke mens vi er på "bryllupsreise". Gleder meg sånn! Men mannen min sier at det ikke er vi som bestemmer dette, at foreldrene hans og brudeparet ønsker barna der! Ihvertfall eldste vil jeg tro. Det er vi som må betale flybillettene, til Asia. Men vi bor gratis under bryllupet. Vi ønsker å reise bare oss to. Det må da være greit? Det er jo en stor kostnad bare for oss. Jeg har foreslått at han overrasker sønnen sin med en weekend i utlandet i tilfelle han føler seg utenfor, det blir isåfall mye rimeligere, og sikkert like givende for de to. Og jeg syns bryllup er hyggeligst uten barn for å være ærlig. Er det tillatt å si at man har lyst til å reise i bryllup uten barn? Det er jo vi som er foreldrene, men det føles ikke sånn...
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2011 #2 Skrevet 28. oktober 2011 vel, da får de som på liv og død vil at dere skal ha med barn betale. 2
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2011 #3 Skrevet 28. oktober 2011 vel, da får de som på liv og død vil at dere skal ha med barn betale. De har god økonomi, så det skulle ikke forundre meg om de gjør det. Det er jo derfor familien over hodet planlegger bryllup et døgns flytur unna. Men hovedpoenget er at vi ønsker en reise uten barn, uten å måtte være foreldre. Det dreier seg om en uke. Eller er man nødt til å stille med alle som står i invitasjonen?
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2011 #4 Skrevet 28. oktober 2011 Reis i vei uten barn sier nå jeg! Når ble det slik at andre mennesker skal bestemme om andres barn skal reise til Asia eller ikke? Jeg hadde glatt reist uten å overhode tenke på hva andre måtte mene om det. 14
HvittHus Skrevet 28. oktober 2011 #5 Skrevet 28. oktober 2011 Deres barn, dere bestemmer:-) Det vil koste mye i både penger og krefter å ha med tre barn på en reise så langt vekk. Det hadde ikke vært aktuelt for meg å fly så langt med barn på den alderen, men der er vi jo forskjellige. Kan ikke bryllupsparet godta deres valg, får dere melde avbud hele gjengen. 4
sjøhest Skrevet 28. oktober 2011 #6 Skrevet 28. oktober 2011 Enig, reis i vei og drit i alle andre. Du og mannen som bestemmer. 5
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2011 #7 Skrevet 28. oktober 2011 Reis i vei uten barn sier nå jeg! Når ble det slik at andre mennesker skal bestemme om andres barn skal reise til Asia eller ikke? Jeg hadde glatt reist uten å overhode tenke på hva andre måtte mene om det. Ja, men i denne familien er det på en måte svigerforeldrene som legger føringa. Men da kan vi gå ut ifra at vi ikke bryter noen regler ved å si at vi ønsker å reise bare oss to? ts
Tropic Skrevet 28. oktober 2011 #8 Skrevet 28. oktober 2011 (endret) For noen latterlige folk, det er DERE som bestemmer, ikke de! Ingen andre enn dere to som kan bestemme dette, så gjør som dere to ønsker og dra bare dere to! Ps. Er ikke bare flybilletter som evnt vil koste penger for barna, de trenger også en god del vaksiner muligens, og de er ikke gratise.... Endret 28. oktober 2011 av Tropic 2
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2011 #9 Skrevet 28. oktober 2011 Enig, reis i vei og drit i alle andre. Du og mannen som bestemmer. Men selv om vi ikke har med fellesbarna, er det greit å ikke ta med 12-åringen? Har dårlig samvittighet for at vi helst vil dra alene. ts
Tropic Skrevet 28. oktober 2011 #10 Skrevet 28. oktober 2011 (endret) Hvorfor i alle dager skal dere ta med bare stebarnet? Alle eller ingen synes nå jeg! Endret 28. oktober 2011 av Tropic 4
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2011 #11 Skrevet 28. oktober 2011 Hvorfor i alle dager skal dere ta med bare stebarnet? Alle eller ingen synes nå jeg! Huff, vet ikke. Fordi han er en god del eldre? Men vi kan jo gjøre opp for det ved å ta han med på en annen tur. ts
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2011 #12 Skrevet 28. oktober 2011 Huff, vet ikke. Fordi han er en god del eldre? Men vi kan jo gjøre opp for det ved å ta han med på en annen tur. ts Hva sier barnet til dette da? Hvis barnet vil være med, så syntes jeg dere skal ta det med. Så kan heller dere ta bryllupsreisen en helg ett annet sted. 1
sjøhest Skrevet 28. oktober 2011 #13 Skrevet 28. oktober 2011 Har bare godt av å lære at av og til vil de voksne gjøre noe alene! Vi foreldre står på pinne for ungene våre hele tiden i hverdagen, og å reise på tur med ungene kan dere gjøre en annen gang! 5
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2011 #14 Skrevet 28. oktober 2011 Hva sier barnet til dette da? Hvis barnet vil være med, så syntes jeg dere skal ta det med. Så kan heller dere ta bryllupsreisen en helg ett annet sted. Alle tre barna har kjempelyst til å være med. Så klart har de det! Men for en gangs skyld har vi lyst til å tenke på oss selv. Men samvittigheten gnager jo... ts
Gjest Rastl0s Skrevet 28. oktober 2011 #15 Skrevet 28. oktober 2011 Det er deres barn. Ingen andre kan si hva dere skal gjøre med barna deres...
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2011 #16 Skrevet 28. oktober 2011 Har bare godt av å lære at av og til vil de voksne gjøre noe alene! Vi foreldre står på pinne for ungene våre hele tiden i hverdagen, og å reise på tur med ungene kan dere gjøre en annen gang! Ja, det føles som vi selv går litt til grunne fordi vi bare er Foreldre, og aldri nn og nn. På grunn av denne tråden har vi faktisk nesten bestemt oss for å stå på vårt, og begynne å glede oss til reisen. Alene. ts 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2011 #17 Skrevet 28. oktober 2011 Alle tre barna har kjempelyst til å være med. Så klart har de det! Men for en gangs skyld har vi lyst til å tenke på oss selv. Men samvittigheten gnager jo... ts Da syntes jeg dere skal ta de med. Det er barna deres! 2
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2011 #18 Skrevet 28. oktober 2011 Ja, det føles som vi selv går litt til grunne fordi vi bare er Foreldre, og aldri nn og nn. På grunn av denne tråden har vi faktisk nesten bestemt oss for å stå på vårt, og begynne å glede oss til reisen. Alene. ts Stakkars barn. De blir invitert til noe morsomt, men du/dere vil bare bruke penger på deg selv, slik at du får bryllupsreisa di. 4
CathFoto Skrevet 28. oktober 2011 #19 Skrevet 28. oktober 2011 Jeg synes ikke dere skal la barna styre deres beslutningsprosess. Om det er første gang på 9 år dere har mulighet til å reise alene, så trenger dere helt sikkert tiden alene som par. Ta heller med barna på en helgetur eller noe senere. 5
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2011 #20 Skrevet 28. oktober 2011 Da syntes jeg dere skal ta de med. Det er barna deres! Men skal man utslette sine egne behov fullstendig når man er forelder? Dette er jo vår første reise alene på 8 år, det betyr mye for oss. ts 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå