Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er veldig lys i huden, og har litt fregner. Jeg klarer ikke å finne en foundation eller et pudder som ikke blir for mørkt, eller som dekker godt. Er det noen som vet om noen jeg kan prøve? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er veldig lys i huden, og har litt fregner. Jeg klarer ikke å finne en foundation eller et pudder som ikke blir for mørkt, eller som dekker godt. Er det noen som vet om noen jeg kan prøve? :)

Det kommer an på hvor mye du er villig til å betale. Ofte med helt lyse toner må man ty til dyrerer merker fordi merker som L'Oreal +++ ikke fører lyse nok, ihvertfall ikke av dem som tas inn i Norge. Jeg er selv meeeeeeget lys i huden og jeg har fregner, og jeg har 3 foundations som gir meg forskjellig finish og som jeg liker godt.

Laura Mercier tinted oil free moisturizer: en farget dagkrem, men den dekker mer enn en standard farget dagrem - minner mer om en mild foundation, og lar fregnene skinne gjennom. Må bruke concealer i tillegg hvis jeg vil skjule noe.

GloMinerals liquid satin finish: Full dekkevne som jeg ikke trenger concealer med. Det går an å blande med dagkrem for å gjøre den litt lettere og la fregnene vise (så vidt), eller man kan påføre som vanlig og da dekker den til og med fregnene mine.

Estée Lauder double-wear light: Jeg har den lyseste fargen og dessverre er denne for mørk for meg. Derfor blander jeg den med Laur Mercier sin, slik at jeg får en lysere farge, men med mer dekkevne. Denne varer også mye bedre på huden enn det de andre gjør fordi det er en long-wear foundation som skal holde i 16 timer. På meg tåler den skole, jobb og en tur på byen og holder seg like fin. Har medium/light dekkevne, som kan gjøres om til medium.

Skrevet

Jeg er også veldig blek og bruker Mineralize skin finish powder fra MAC i fargen "light". Mineral veil fra Bare E. er også bra. Mener å huske at Isador har translucent powder som fungerer til helt lys hud. Lys nok foundation finner jeg ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...