AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2011 #1 Skrevet 28. oktober 2011 Jeg skal ta meg en dagstur til Oslo i helgen, og har ønsker om å utforske litt mer av byen enn Karl Johan. Jeg ønsker ikke å kjøre særlig med buss, trikk og t-bane da jeg ikke er veldig kjent med navn og steder generelt. Er det noen steder som er verdt å få med seg?
agg Skrevet 28. oktober 2011 #2 Skrevet 28. oktober 2011 Oslo er ikke så stort at du ikke kan gå, men du sparer helt klart en god del tid på trikk/bane. Ta deg en tur til Grünerløkka for lunsj og kikking, ellers er det mange gode skobutikker på grensen og du kan gå i Bogstadveien som alternativ til Karl Johan mtp shopping. Kos deg
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2011 #3 Skrevet 28. oktober 2011 Jeg tror jeg ville gått følgende rute. - Fra Jernbanetorget opp Karl Johans gate til Slottet - Gjennom Slottsparken og Frognerveien til Frognerparken - Tatt en god runde i Frognerparken - Bort til Majorstuen, og Bogstadveien nedover - Om Bislett og gjennom St. Hanshaugen - Ned Telthusbakken - Over Kubaparken til Grünerløkka - Få med Birkelunden og Olaf Ryes Plass - Så en runde gjennom Grønland før retur til Jernbanetorget En god runde på 11-12 km, som med pauser bør ta en 4-5 timer. Flott runde med masse opplevelser. Rute på Google Maps 2
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2011 #4 Skrevet 28. oktober 2011 Det er ingen grunn til ikke å bruke kollektivtrafikken. Få av banene og trikkene går utenfor bygrensen, og de følger uansett samme trasé begge veier, så det er bare å se seg om til du blir lei og dra tilbake igjen.
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2011 #5 Skrevet 29. oktober 2011 Ta T-banen til Veitveit og ikke møte noen som snakker norsk. Eksotisk. Gikk av på Veitveit i går og møtte faktisk ikke et eneste menneske som beheresket norsk. Selv de som var hvite svarte: "Ikke snakke norsk". 50 minutter brukte jeg faktisk.
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2011 #6 Skrevet 29. oktober 2011 Ta T-banen til Veitveit og ikke møte noen som snakker norsk. Eksotisk. Gikk av på Veitveit i går og møtte faktisk ikke et eneste menneske som beheresket norsk. Selv de som var hvite svarte: "Ikke snakke norsk". 50 minutter brukte jeg faktisk. Hva slags oppdrag var du ute på, egentlig? 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå