Gjest Torika Skrevet 8. desember 2003 #1 Del Skrevet 8. desember 2003 Jeg har klart å rote bort oppskriften jeg hadde på Tykklefse Er det noen som har en slik oppskrift å dele med meg ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smile Skrevet 8. desember 2003 #2 Del Skrevet 8. desember 2003 Å-joda her er verdens beste tykklesfe!!!! Dette er ingen stor oppskrift så gjerne doble hvis du får gjester. 2 kopper surmelk 4 ss smør 2 ts hjortesalt 1 kopp sukker mel til passende kjevling. skal være litt bløt. Stekes på takke. Serveres med smør og kanel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sannasol Skrevet 9. desember 2003 #3 Del Skrevet 9. desember 2003 Hei Smile! Når du sier surmelk, mener du da sånn type Kefir eller no sånt? Også lurer jeg på hvor tykk deigen skal være når man er ferdig-kjevlet? Altså hvor tykk skal leiven være? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smile Skrevet 9. desember 2003 #4 Del Skrevet 9. desember 2003 ja jeg mener kefir eller hva du enn måtte ha av sur melk. JEg brukte skummet surmelk sist. (husker ikke hva det heter) Deigen skal være ganske fast ja men bare litt bløt så den ikke blir helt tørr. Kanskje alla en bolledeig som er bare litt bolledeig? Ha på masse mjøl så den bader i mjøl i de første kjevlingene så børster du av alt. Fint å ha minst mulig mjøl på takka eller så blir de så "tørre" på smak. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå