Gå til innhold

Eneste måten for en som er funksjonshemmet og tjene penger på er å starte for seg selv?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei.

Endret av Bonden
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror det kan være lurt å ta imot lønnstilskudd fra NAV for å få erfaring og en mulighet til å vise frem det du kan. Vil ikke lønnstilskudd også være for en begrenset periode?

Jeg reagerer litt på at du sier at du selv ikke ville ansatt noen i rullestol. Det at man bruker rullestol er da vitterlig ingen grunn til at man ikke skal kunne jobbe som de som ikke gjør det. Det krever litt tilpassing, men dette kan arbeidsplassen få økonomisk støtte til.

Du skriver at du ikke får noen respons på søknadene dine. Men skriver du i søknaden at du er rullestolbruker? Det vil kanskje være relevant for noen jobber (fysisk arbeid), men søker du på f.eks. kontorjobber ol, ser jeg ikke at dette er relevant. Revurdér søknadene dine og kutt ut slike ting som er irrelevant. Arbeidsgiver vil jo uansett oppdage dette på intervju, men da har du en mulighet til å treffe de og gi et inntrykk av hvordan du er. Evt kan du jo opplyse om det etter at du har blitt innkalt til intervju, hvis du lurer på om det feks er heis der intervjuet skal være osv.

Du vet best selv hva du kan få til og ikke få til med den funksjonshemmingen du har, og jeg vil si at det at du driver med gresshøsting imponerer meg (som ikke vet om jeg hadde klart det selv om jeg ikke bruker rullestol). Jeg vil tro arbeidsgivere også lar seg imponere av dette. Og det er ikke sikkert at det er rullestolen som gjør at du ikke får respons på søknadene dine.

Lykke til i jobbsøkingen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...