Gjest Kvikklunsj Skrevet 27. oktober 2011 #1 Skrevet 27. oktober 2011 Jeg skal prøve meg på å male på lerrett, og lurer rett og slett hva jeg trenger? Hva slags maling osv.
weni Skrevet 28. oktober 2011 #2 Skrevet 28. oktober 2011 Akrylmaling! Du får kjøpt det på en hobbybutikk. Jeg tror det også går an med akvarellmaling.
Gjest mari kontrari Skrevet 28. oktober 2011 #4 Skrevet 28. oktober 2011 Du trenger akrylmaling eller oljemaling, jeg ville valgt akryl siden det er vannløslig slik at du slipper spesialprodukter for å tynne ut, vaske pensler etc. Akryl er også mindre giftig og tørker raskere, og er som regel også rimeligere. I tillegg trenger du en eller flere penseler - gjerne en skikkelig bred til å dekke lerrete, og noen tynnere avhengig av hvor mye små detaljer du ser for deg å trenger. En palett til å blande farger på kan være nyttig, men du kan fint bruke en gammel tallerken el. Så er det bare å kjøpe lerret i størrelsen du vil ha, å male i vei!
Gjest mari kontrari Skrevet 28. oktober 2011 #5 Skrevet 28. oktober 2011 Forresten, angående akvarellmaling på lerrett: Da må du ha lerret som er behandlet spesielt for dette. De vanligste lerretene i hobbybutikker ol. er behandlet for å ikke suge opp for mye akrylmaling, og det fungere ikke særlig bra med akvarellmaling på denne typen. Bare så du er ops på det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå