Gå til innhold

et spørsmål om studielån


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan man studere mindre enn 100% men mer enn 50% og få fullt studielån, eller må lånet være redusert etter hvor mange prosent man studerer?

Jeg studerer ikke 100% men har alikevell fått innvilget 100% studielån, kan det stemme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men gjelds det samme når man er lærling også?

Synes det var rart at jeg skulle få innvilget fullt studielån når det står i lærlingekontrakten som de har fått at jeg jobber 70%. Jeg haket av for fullt studielån/stipend i søknaden på nettet, men jeg regnet med at de regnet det ut fra prosenten jeg hadde ført opp i kontrakten siden det ikke var noen plass i søknaden å skrive hvor mye mange prosent man jobber :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du søker om fullt studielån får du selvfølgelig fullt studielån, tenk om Lånekassen skulle sitte og regne ut manuelt for alle studenter og lærlinger i landet? For vanlige studier er det et felt hvor du kan spesifisere hvor mye du søker om når du ikke skal ha fullt støttebeløp, og da må du selv regne ut hvor mye 70% studielån utgjør. Var det ikke noe slikt i din søknad også?

Det enkleste er uansett å ringe Lånekassen og spørre. Det er ikke noe problem å komme gjennom om du ringer tidlig om morgenen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er deltidsstudent, og får deltids studielån. Når jeg fyller inn hvor mange studiepoeng jeg skal ta regnes det ut automatisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...