liisepus Skrevet 27. oktober 2011 #1 Skrevet 27. oktober 2011 Trenger litt tips å råd! Er alenemor til en sønn på snart 2 år, å lurer virkelig på hva jeg skal kjøpe i julegave til han i år? Hva kjøper man til en som har det meste, også til en 2 åring da? gleder meg til han kommer i den alderen hvor han kan komme med ønsker selv. Synes også det er vanskelig når familien spør om hva han vil ha til jul. Han har masse klær å masse leker. men jeg sier heller jatakk til klær enn leker. for rommet er stappfullt av leker, å de blir nesten ikke brukt. men jeg som mor vil ikke kjøpe masse klær til han. det er også noe han får i gavekalenderen. så hjelp meg noen!
Gjest karikari Skrevet 27. oktober 2011 #2 Skrevet 27. oktober 2011 Jeg syntes nesten det høres ut som du har skjemt bort gutten din litt hvis han har så mye som du beskriver. Jeg ønsker at mine barn skal oppleve gleden ved å ønske seg ting. De trenger ikke få leker hver dag i kalenderen. Mine barn har eks. fått en ekstra gøy tannbørste, pose med rett i koppen kakao som de har fått til frokost, en pakke med vitaminbjørner( veldig gøy for de pleier ikke å få det), fine truser, sokker med favorittfiguren, rosineske, snop om lørdagen, pepperkakeformer, egen julepynt osv. dvs. ting som ikke er leker og som ikke bare blir liggende og slenge. Til jul kan du jo ønske han ull, leker som blir brukt opp(tegnesaker,modelerkitt) eller opplevelser. Våre barn fikk i fjor et fint gavekort av tanten med tur på akvariet inkludert cafebesøk. Det ble en kjempesuksess. Egen cd spiller og cd er jo også veldig kjekt.
liisepus Skrevet 27. oktober 2011 Forfatter #3 Skrevet 27. oktober 2011 vil ikke påstå jeg har skjemt bort han. Eneste grunnen til at han har så mye for jeg har arvet mye. Ikke får han leker å klær hele tiden i gavekalenderen heller. Går på mye av det du nevnte ++.. men takk for tips.
Gjest Anonym Skrevet 27. oktober 2011 #4 Skrevet 27. oktober 2011 Gavekalender...? Når ble det slutt på adventskalender? 3
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2011 #6 Skrevet 28. oktober 2011 Her i huset er bøker et sikkerstikk. Kan aldri bli for mange bøker. 1
Susan Sto Helit Skrevet 28. oktober 2011 #7 Skrevet 28. oktober 2011 2-åring: Ullkær, votter, lue, sokker, truser o.s.v. Uteleker: ski, balansesykkel, trehjulsykkel, rattakebrett, rumpeakebrett, leketraktor, Ellers: Vinterdress, vårdress, vintersko, vårsko, støvler, matboks, termos, dyrere drikkeflaske (sigg er smarte.) småting: duplolegopakke fordelt over flere dager i kalenderen, brio togbane ting (evt. biltema), malesåpe, badeskum, tannbørste, tannkrem, shampoo, lekemat, opplevelse (ala teater eller kino? litt for liten ennå, kanskje? Evt. aketur, pepperkakebaking, tur for å se tenning av julegran...) Evt. bøker er alltid fine gaver. Eller lydbøker/musikk CD'er.
Gjest *Røyskatt* Skrevet 28. oktober 2011 #8 Skrevet 28. oktober 2011 Her går det i bøker. Det er alltid en god gave. Men år blir det akebrett til jul
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2011 #9 Skrevet 28. oktober 2011 Har selv en toåring, kommer ikke til å få adventskalender i år (det får vi ta neste år). Men kommer til å få lekekjøkken med litt utstyr i kombinert bursdag- og julegave. Ellers ønsker vi oss dokkevogn, påfyll av lego (kan ha en liten sammenheng med at vi foreldre synes det er fryktelig gøy med lego), bøker og cder med barnemusikk (hun elsker sang). Skikkelig rattkjelke fikk hun ifjor og den var masse i bruk til turgåing da det var snø, så det anbefales.
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2011 #10 Skrevet 29. oktober 2011 Jeg er i samme situasjon som deg. Gutten min skal få lekeutstyr til kjøkken. Lekemat, kjeler, lekebestikk. Dette er fordi vi var på besøk hos ei venninne av meg som har ei jente som hadde så mye fine kjøkkenleker som virkelig falt i smak hos guttungen min også :-)
Vibi Skrevet 1. november 2011 #12 Skrevet 1. november 2011 Vi ønsker vår gutt på to og et halvt år skipakke og balansesykkel. Ellers så ønsker han seg ting til duplo og briotogbane. Ulltøy får man "aldri" nok av, og så ønsker vi han gjerne klær i neste størrelse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå