Gå til innhold

Vil begyne på ballett

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg er snart 17år og vil begyne på ballet, er det forsent? Eller..?? Og hvor finnes ballettkurs for så store i Oslo i så fall?

Endret av Ronjja
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg er snart 17år og vil begyne på ballet, er det forsent? Eller..?? Og hvor finnes ballettkurs for så store i Oslo i så fall?

du kan nok begynne på ballet, men det er svært vanskelig og du kan ikke ha mange ekstra kilo for å danse ballett. Det er også mange skader og mye øving hvis du vil bli flink. Men hvis du sikter på å bare danse litt så er det nok veldig gøy med ballett :)

bor i rogaland så vet ikke mye om balletkurs i oslo.

Endret av melissa987
Skrevet

du kan nok begynne på ballet, men det er svært vanskelig og du kan ikke ha mange ekstra kilo for å danse ballett. Det er også mange skader og mye øving hvis du vil bli flink. Men hvis du sikter på å bare danse litt så er det nok veldig gøy med ballett :)

bor i rogaland så vet ikke mye om balletkurs i oslo.

Så blir det vanskelig for meg for jeg 170 og veier 75 :/ vil begyne å får å gjøre trening gøy men vil jo bli flink også

Skrevet

Bare en liten historie om å begynne på ballett.

Min datter var nesten 4 å og ville begynne på ballett.

Vi stilte opp da kurset startet og lille frøkna fulgte kurstimen.

Da timen var over, så kommer hun bort til meg og sier: "Jeg må snakket med dansefrøken nå!"

Helt i orden sier jeg og venter mens hun går bort til henne.

Så spør hun:"Når får jeg strutteskjørt og tåspissko?"

Dansefrøken svarer: "Det blir det mange år til du får!"

"Tusen takk for i dag" sier datteren min, "da slutter jeg nå" Snudde seg og gikk.

Det var første og siste time med ballett for henne.

Skrevet

Hei! Det er helt sikkert mulig for deg å begynne på ballett. Jeg har selv danset ballett i 15 år, og elsker det den dag i dag. Vet ikke noe om danseskoler i Oslo, men stikk innom noen og prat med de ansikt til ansikt. Da er det ofte lettere å få et skikkelig tilbud som passer til deg. Hvis du aldri har danset før, må du nok regne med å havne i en gruppe med jenter som er en del yngre enn deg. Men hvis dette er greit for deg, skal det ikke være noe i veien for at du ikke bare skal lære deg ballett, men og også bli god :) Er bare snakk om vilje. Lykke til!

Skrevet

Så blir det vanskelig for meg for jeg 170 og veier 75 :/ vil begyne å får å gjøre trening gøy men vil jo bli flink også

du kan nok bli litt flink, men ballet er desverre en veldig vanskelig dans og krever svært mye og er noe du burde begynne med i ung alder. Men helt klart at du skal begynne hvis det er for trening og at du syns det er gøy! :)

Skrevet

Bare en liten historie om å begynne på ballett.

Min datter var nesten 4 å og ville begynne på ballett.

Vi stilte opp da kurset startet og lille frøkna fulgte kurstimen.

Da timen var over, så kommer hun bort til meg og sier: "Jeg må snakket med dansefrøken nå!"

Helt i orden sier jeg og venter mens hun går bort til henne.

Så spør hun:"Når får jeg strutteskjørt og tåspissko?"

Dansefrøken svarer: "Det blir det mange år til du får!"

"Tusen takk for i dag" sier datteren min, "da slutter jeg nå" Snudde seg og gikk.

Det var første og siste time med ballett for henne.

:fnise: Jeg var 5 år da jeg begynte, og husker godt at jeg også hadde lyst på strutteskjørt. Nå underviser jeg selv, og oppmuntrer ungene på 4-5 år til å stille i "prinsesseklær" en gang i blant hvis de har lyst. :)

• Liker 1
Skrevet

du kan nok bli litt flink, men ballet er desverre en veldig vanskelig dans og krever svært mye og er noe du burde begynne med i ung alder. Men helt klart at du skal begynne hvis det er for trening og at du syns det er gøy! :)

skal ikke satse å bli profesjonell bare trening og gøy men å bli god erjo viktig da føler man at man mestrer no :)

• Liker 1
Skrevet

Så jeg er ikke for tung? jeg vil også begyne å gå for å gå ned i vekt på en morsom måte og samtidig bli god :) ikke profesjonell da men hobby takk for tips:)

Neida. Og ballettskolen jeg linket til tilbyr grunnkurs for ungdom/voksne. :)

Gjest uAnonymBruker
Skrevet

jeg begynte på ballett da jeg var 16, var ikke noe problem, og gjør du det bare for treningens skyld og ikke for å bli en vanvittig god danser så spiller det ingen rolle hvor høy/lav-tynn/tykk eller koordinert man er. Kjør på og ha det gøy:)

• Liker 1
Skrevet

skal ikke satse å bli profesjonell bare trening og gøy men å bli god erjo viktig da føler man at man mestrer no :)

Helt sant!

Hvis du legger litt innsats i så klarer du det nok :)

Skrevet

Neida. Og ballettskolen jeg linket til tilbyr grunnkurs for ungdom/voksne. :)

Så bra :danse:

Skrevet

jeg begynte på ballett da jeg var 16, var ikke noe problem, og gjør du det bare for treningens skyld og ikke for å bli en vanvittig god danser så spiller det ingen rolle hvor høy/lav-tynn/tykk eller koordinert man er. Kjør på og ha det gøy:)

klarte du det skal jeg klare det å :D

Skrevet

Helt sant!

Hvis du legger litt innsats i så klarer du det nok :)

Håper det, det som er ekstra bra er at jeg skal begyne med to venner :DD

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...