Gå til innhold

Kan man søke nav om stønader til barns aktivitet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og ikke minst ha noe håp om å få det dekt?

Jeg er enslig studerende mor. Min datter går på dans, hun elsker dette, holdt på i 3 år. Dette er utrolig viktig i livet hennes da hun har en far som har sviktet helt, og har blitt ertet. Så dette hjelper masse på psyken og selvtillitten hennes, hun får også venner her.

Dette koster meg 10 000 kr i året, og er så vidt jeg klarer det nå. Men klarer det. Men til neste år så går jeg ganske mye ned i inntekt og må stramme inn på alle områder. Men det betyr så mye at hun får fortsette, og lurer da på om kanskje nav kan betale for dansingen hennes. gjør de sånnt?

Hun har en lillebror som starter på skole neste år og, så han begynner nok med en fritidsaktivitet og, men hans aktivitet blir jo ikke like dyr.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan aldri tenke meg at du får hjelp av NAV til det.

10 000 synes jeg var veldig mye for en aktivitet. SKjønner ikke helt det.

Det er ikke noen besteforeldre som kan være med å betale litt da?

Men du får prøve å søke hos NAV,kan jo hende det er noe nye regler på det.

Veldig trist hvis hun ikke får fortsette siden det gjør så mye for henne.

Skrevet

Nei, du får ikke hjelp til aktivitet for barn. Det må du ta av egen kappe.

Jeg skjønner ikke helt hva slags dans det dreier seg om til den prisen. Syntes barnet mitt gikk på en rådyr aktivitet (kampsport) som kostet meg like mye som en måned på treningssenter som voksen. Da snakker vi nesten halvparten av prisen. Jeg måtte faktisk velge og prioritere. Er ikke som at om jeg meldte sønnen på crosskjøring og forventet at nav skulle ta halve regningen. Man velger ut i fra egen økonomi.

Selv aleneforsørger, student og med to barn og uten det store barnebidraget eller deling av utgifter med barnefaren.

Skrevet