Gjest Gjest Skrevet 27. oktober 2011 #1 Skrevet 27. oktober 2011 hvordan er gutter på 6-7 år? da mener jeg, er de da så gamle at de er selvstendige? forstår de alt som vi voksne prater om? hva interesserer de seg for/leker med? jeg skal møte min stebror for første gang (komplisert historie), og han er på den alderen, men jeg aner veldig lite om barn og hvordan de er på de ulike alderstrinnene.
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2011 #2 Skrevet 27. oktober 2011 Er de så gamle at de er selvstendige? Det spørs på hvordan du definerer "selvstendig". Kan de lage enkel mat til seg selv? Ja. Kan de gå på butikken selv? Ja. Kan de finne på aktiviteter selv? Ja. Forstår de alt som voksne prater om? Hvor mye de forstår varierer fra gutt til gutt. Det er generelt enkelt å ha en samtale med dem, sålenge du ikke snakker om ting bare tenåringer/voksne har interesse av. Hva interesserer de seg for? Det varierer veldig. Men hvis gutten liker fotball kan det være en veldig enkel og grei måte å få kontakt med ham på. Ut å skyte litt på mål. Ha en straffekonkurranse eller noe slikt.
Gjest NozMonster Skrevet 27. oktober 2011 #3 Skrevet 27. oktober 2011 jeg har ingen barn selv, men jeg har jobbet med barn i den alderen. guttene lekte med star wars, spilte fotball, og fantasien løp så mye løpsk at jeg ikke forsto hva de lekte jeg forstår det du sier til dem ja, men det er ikke all verden av "voksenprat" de interesserer seg for. de er som oftest glade i å prate om seg selv, og hva som skjedde på skolen i dag. de er veldig flinke til å skifte tema ofte, så det kan være litt vanskelig å henge med noen ganger
absinthia Skrevet 27. oktober 2011 #4 Skrevet 27. oktober 2011 6-7åringer er like forskjellige seg imellom som vi voksne. Et kjennetegn for denne perioden er at de får en ekstra dose hormoner (en periode som ofte kalles "den lille pubertet") og at de iblant oppfører seg som miniatyrtenåringer og noen kan til tider oppfattes som frekke og litt opp og ned i følelsene. Av andre fysiologiske årsaker liker de å være i aktivitet og er sjeldent spesielt stillesittende. Jeg vil igrunn råde deg til å spørre ham om hva han liker å gjøre, hva han interesserer seg for, filmer/spill han liker osv. - smalltalk rett og slett! Hva med å kjøpe et lite legobyggesett som gave og bruke bygging av det som en icebreaker? - eller bygge en vulkan? Har erfart at barn i denne aldersgruppen ofte er små forskerspirer. Og som sagt... om du er uheldig og får et dårlig 1.inntrykk eller ikke får så god kontakt, kan det hende at det rett og slett er de nevnte hormonene som er ute og går, så det er bare å fortsette å innby til kontakt de neste gangene dere treffes, uten å mase. Om du er riktig heldig, kan det hende det er en skikkelig skravlete, sosial type som virkelig byr på seg selv - det er nemlig ganske vanlig det også! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå