Raviella Skrevet 27. oktober 2011 #1 Skrevet 27. oktober 2011 Dette blir vel et slags todelt spm. Jeg skal sende ut en del uppfordrede søknader til en jobb som jeg har drømt om i flere år. Jeg har alltid fått høre at jeg er veldig pen, og jeg jobber som modell, og i dette tilfelle har jeg tenkt å benytte mitt utseende for å prøve å få denne jobben. Tidligere har jeg aldri gjort noe sånt, og har bare synes at det har vært pinlig å få fordeler pga mitt utseende. Men for å komme til saken, jeg vil altså gjerne sette inn et lite bilde av megselv nederst i denne søknads-mailen, men jeg får det ikke til. Er det ikke litt merkelig hvis jeg legger bilde av megselv som vedlegg? og er det mulig å gjøre sånn som jeg egentlig vil, altså legge det inn nederst? jeg har prøvd både å trekke inn bildet, og markere og lime inn, men det går ikke. Noen som vet hvordan det gjøres?
Bernardette Skrevet 27. oktober 2011 #2 Skrevet 27. oktober 2011 Med mindre dette er en jobb som avhenger av utseende, ville jeg funnet det utrolig merkelig å motta et bilde som vedlegg. Hva slags program er CVen i? Og hva slags bilde er det du vil legge til, kun ansikt med hvit bakgrunn eller hele kroppen der du poserer liksom?
Raviella Skrevet 27. oktober 2011 Forfatter #3 Skrevet 27. oktober 2011 Nei det spiller ingen rolle for jobben hvordan jeg ser ut, jeg vet bare fra undesøkelser at "pene" mennesker har fordeler, og ofte i jobb-annosner nå for tiden ber de om bilde.. Det er vel bare ok å kunne legge et ansikt til informasjonen.. Jeg har ikke tenkt å legge ved CV, fordi dette ikke er helt en "ordentlig" jobb..
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2011 #4 Skrevet 27. oktober 2011 Det er vanlig å ha bilde på en åpen søknad eller i cv'n, om man er pen eller ei. Skriv en enkel åpen søknad i word og legg inn et lite bilde av deg i dokumentet. Lagre som pdf. og send søknaden som vedlegg i mailen.
CoffeeCup Skrevet 27. oktober 2011 #5 Skrevet 27. oktober 2011 Nei det spiller ingen rolle for jobben hvordan jeg ser ut, jeg vet bare fra undesøkelser at "pene" mennesker har fordeler, og ofte i jobb-annosner nå for tiden ber de om bilde.. Det er vel bare ok å kunne legge et ansikt til informasjonen.. Jeg har ikke tenkt å legge ved CV, fordi dette ikke er helt en "ordentlig" jobb.. Ikke CV? Det syns jeg man skal ha med uansett hvor lite "ordentlig" jobben er. Hvis du bruker word, trykker du på "insert"-fanen helt øverst, velger "picture", også kan du bla gjennom datamaskinen din og finne bildet. Etter å ha trykket "OK" kan du flytte bilde rundt omkring i dokumentet. Jeg har bilde i CV`n min, ved siden av navnet mitt. Et veldig nøytralt et, vel og merke. Syns det er greit at de har et ansikt å knytte CV`n til. Også tenker jeg at hvis jeg ikke har bilde, kanskje de ser for seg en helt annen person eller noe, og blir overrasket av å se meg. Merkelig kanskje? Jeg vil ikke si jeg er vakker, men anser meg selv som helt greit pen. Men ville aldri hatt med bilde av meg selv, for å "spille på utseendet" for å få jobben.
Frk. Fie Skrevet 27. oktober 2011 #6 Skrevet 27. oktober 2011 Hehe, du legger ved bilde men ikke CV? Vi er nok ikke i samme bransje...;-) 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå