Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei... Jeg er så frustrert og lei meg nå..

Jeg har begynt å studere et nytt studie i år. Jeg har flyttet til et sted hvor jeg ikke kjenner noen, og jeg klarer ikke å bli kjent med noen heller. Har et slags sosial angst-problem. Dette har gått utover gruppearbeid som jeg da ikke får gjort, og det er spesielt vanskelig når jeg har innleveringer og må gjøre alt på egenhånd. Skjønner hvorfor det er meningen at vi skal gjøre det i grupper, for det er veldig vanskelig å gjøre alene.

Har også blitt veldig deppa og "passiv", orker bare ikke gjøre noe. Henger nå veldig mye etter i skolearbeidet. Har ikke vært i så mange forelesninger heller.

Så klart er alt dette min egen feil og jeg angrer meg veldig for at jeg ikke har tatt tak i skolearbeidet før. Jeg MÅ stå på eksamenene, og vil helst ikke ha helt elendige karakterer heller. Hvertfall noe over E, det MÅ jeg ha.

Men så vet jeg ikke om jeg får bestått alle innleveringene engang. Og da får jeg jo ikke gått opp til eksamen heller. Men jeg må bare få bestått de.

Jeg har 4 eksamener, den første er om en måned, og så er det ca en uke i mellom alle.

Noen tips til hvordan jeg skal klare å komme meg i gjennom alt og klare å få greie karakterer på eksamen, gjerne et par Cer?

Hvordan skal jeg legge opp skolearbeidet og eksamenslesingen nå, føler det er så mye med alt det tapte arbeidet, innleveringer, og lesing til eksamen som er snart, at jeg ikke vet hvor jeg skal begynne engang???

Er så lei meg, for egentlig er det dette jeg vil studere og bli, men så ødelegger jeg sånn for meg selv med de sosiale problemene mine og slappheten min :(

Har bestemt meg for å ta meg skikkelig sammen neste semester og bli mye flinkere på det sosiale, og arbeide mange timer med skole hver dag sånn at jeg aldri henger mye etter. Så jeg ser veldig fram til det, men nå er alt så håpløst at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg!! :(

Videoannonse
Annonse
Gjest D_flatmajor
Skrevet

1. Ikke få panikk. Det er iallefall ikke konstruktiv bruk av tid.

2. Se på forelesningsplan/fagplan. Hvilke temaer er sentrale? Les spesielt godt på disse. Ikke gå i den fella at du begynner på en random pensumbok og planlegger å lese den fra perm til perm. Les tematisk, på tvers av bøker. Løs gjerne gamle eksamensoppgaver

3. Godt at du innser at du kan snu denne uheldige trenden til neste semester. Det å være student er utfordrende nok om man ikke skal slite med sosiale problemer i tillegg. Det henger ofte sammen.

4. Ikke freak ut om noen i denne tråden forteller deg at det er for sent og at du bør gi opp. Kom igjen, dette kan du klare!:)

5.Sett opp en plan for siste tid før eksamen, og hold deg til den. Som min foreleser sa: Eksamen er som et lotteri. Du vet aldri hva du får spørsmål om, men jo flere lodd du tar jo større sjanser har du for å vinne. Å lese litt er bedre enn å ikke lese.

Lykke til!

• Liker 3
Skrevet

Tusen takk for svar! :blomst:

Skal prøve å gjøre som du sa :)

Hadde virkelig vært drømmen å klare C i alle fagene. Men det kan jeg bare drømme om kanskje..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...