JessicaDay Skrevet 27. oktober 2011 #1 Skrevet 27. oktober 2011 Hva er en aktiv hverdag for deg? Hvor mye er man faktisk i bevegelse før man har en aktiv hverdag? Kom til å tenke på dette da jeg har lest så mange innlegg om at det er viktig med en aktiv hverdagr. Regner med at det finnes mange forskjellige oppfatninger av dette.
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2011 #2 Skrevet 27. oktober 2011 Jeg skulle også gjerne hatt et ordentlig svar på dette! Selv mener jeg at man nødvendigvis ikke må trene/gå på trengsstudio og løpe på mølla, løfte vekter osv for å være aktiv eller blir sett på som et aktivt menneske. Man kan godt være et aktivt menneske om man går/sykler noen turer i uken (20-30 min), rydder/støvsuger/tar oppvasken og oppvaskmaskina/ bretter klær, tar trappene og slike ting. Et aktivt menneske for meg er rett og slett et menneske som ikke nøler med å løfte på ræva og gjøre noe. Hva man gjør er helt uvesentlig så lenge man er i litt bevegelse 1
absinthia Skrevet 27. oktober 2011 #3 Skrevet 27. oktober 2011 En aktiv hverdag, betyr vel at man rett og slett gjør noe både på jobb og etter jobb, men jeg vil si at en aktiv hverdag ikke er det samme for en på 90 som en på 30. Jeg er for tiden tvunget til å holde meg ganske mye i ro pga. bekkenløsningsplager og er mye mindre i fysisk aktivitet enn normalen som er: Stå opp, få barn på skole, dra på jobb som førskolelærer og være i aktivitet med barna og resten av personalet, handle, dra hjem, lage mat sammen med mannen, gå tur med hunden i 45 minutter, gjøre lekser med barn, leke/ha litt kvalitetstid med barn, gjøre husarbeid, legge barn, gjøre husarbeid og se litt på tv eller lese, være sammen med mannen etc. Men synes likevel at jeg har en aktiv hverdag nå, da jeg er på jobb 3 timer om dagen, der jeg ikke kan løfte noe, leke noe særlig eller være med på turer, handle, dra hjem for å slappe av før jeg skal hente barn på skole, lage mat med mannen, kanskje gå en liten 10 minutters tur med hunden i skogen (han får mer lufting hos mannen da, gjøre mindre husarbeid enn før pga. smerter, sysler litt med handarbeid og nerding foran datamaskinen, bruke tid med familien, lekselesing, tv-titting, lesing osv Hvorfor? Fordi jeg faktisk gjør det jeg klarer og bruker tiden til noe konstruktivt, selv om det er etter evne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå