Gå til innhold

Vintertur til Amsterdam, hva trenger jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal altså ut i det store utland :fnise:

Problemet er at jeg har ikke vært ute å reist sånn siden jeg var barn, så jeg aner ikke hva jeg må pakke og hva som er vitkig å huske!

Noen som har noen tips?

Turen går altså til Amsterdam, og jeg skal være der en uke i november :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

varme klær og gps...

sist gang jeg var der sludda det iskaldt, og jeg gikk meg konstant vill... helt hååååpløst å orientere seg. (var alene med jobb, og fant sjelden hotellet). Uff!!

Skrevet

En bong og cash til weed. Smokin' all day!

Skrevet

Tror ikke det blir så mye røyking :)

- TS

Skrevet

Pass, penger, varme klær og gode sko :)

Skrevet

Jepp, det er surt og kaldt i A'dam på vinteren! Regne kan det også gjøre, så ta med varme klær/regnjakke. Men hvis været skulle være dårlig et par dager, er det ikke langt mellom butikkene/kafeene/restaurantene i byen, så det trenger ikke være så ille.

Selv pleier jeg å pakke ned en tom bag, slik at jeg har ekstra bagasjeplass for shopping-byttet på veg hjem. :)

Skrevet

Når skal du reise?

Det er ca 12-15 grader her nå i disse dager, men det kan jo fort skifte. Forrige uke f.eks hadde vi 5 grader og sol. Er jo ofte kaldere nå på høsttid om det er sol ute i motsetning til bygevær.

Det blåser ganske mye her hvis det først er høst, og det føles veeeldig kaldt. Jeg bruker selv kun vanter, og enten kåpe uten for eller kåpe med for avhengig av været. Om vinteren bruker jeg alltid jakke med for. Ullskjerf kan fort bli for kaldt da det sjelden er så kaldt som i Norge. Ullsokker har jeg aldri trengt å bruke her nede..

Så ja, egentlig bare husk på at det kan bli mye vind og regn! :)

God tur!

Skrevet

Jeg mente at ullskjerf kan fort bli for varmt ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...