Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mobilen min har blitt inndratt på skolen siden de så jeg hadde den i et friminutt. De sier de skal ha den fra idag (torsdag) til mandag. Problemet er at jeg MÅ ha telefon på lørdag. Jeg har en gammel telefon jeg kan bruke men jeg må ha nytt simkort. Har hørt det går ann å bestille gratis på telenor så det kommer fort. Noen som vet hvor lang tid det tar? Er det forskjellig størelse på simkortene for iphone og for andre telefoner?

Videoannonse
Annonse
Gjest Apophis
Skrevet

De har ikkje lov til å beholde den etter skoledagen er slutt, så den kan du forlange å få tilbake i morgen. Ta gjerne med deg ein av foreldrene dine.

• Liker 1
Skrevet

De har ikkje lov til å beholde den etter skoledagen er slutt, så den kan du forlange å få tilbake i morgen. Ta gjerne med deg ein av foreldrene dine.

Det funker ikke. Mamma har ringt og sakt at det er tyveri og at det er veldig viktig at jeg har mobil så jeg kommer meg hjem på lørdag. Men de sier bare at regelene er sånn...

Skrevet

Det hadde jeg aldri akseptert!

De har nok rett til å ta vare på den i skoletiden, men så snart skoledagen er over har de plikt til å levere den ut igjen. Jeg hadde først påpekt faktum og bedt om å få den tilbake, så banket skikkelig i bordet og hevet stemmen dersom de ikke gjorde som jeg ba om.

Hva med å be din far om å ringe eller besøke skolen? Kanskje han har mer myndighet enn din mor.

Skrevet

Det hadde jeg aldri akseptert!

De har nok rett til å ta vare på den i skoletiden, men så snart skoledagen er over har de plikt til å levere den ut igjen. Jeg hadde først påpekt faktum og bedt om å få den tilbake, så banket skikkelig i bordet og hevet stemmen dersom de ikke gjorde som jeg ba om.

Hva med å be din far om å ringe eller besøke skolen? Kanskje han har mer myndighet enn din mor.

Jeg ringte pappa, han sa han ikke kunne gjøre noe med det siden han var på andre siden av jorden (han er i singapore). Men jeg synes selv dette blir helt feil. De han ikke ha den så lenge, tenk om jeg mister vennene mine på lørdag og ikke finner noen av de og ikke kan ringe noen, ikke engang noen som kan komme og hente meg. Det var en gutt som ble fratatt mobilen og foreldrene hans var i kina og ingen fikk tak i ham. Skolen tenker jo ikke! De er mer opptatt av å annmelde elever som legger ut bilder de har tatt på skolen enn å holde seg til norske lover.

Skrevet

Du kan kreve å få den tilbake, de har ikke lov til å holde den etter at skoledagen er over. Ikke gi dere på dette.

• Liker 1
Gjest grapefrukt
Skrevet

Du kan faktisk politianmelde dem, da de ikke har lov til å beholde mobilen din etter skoletid selv om skolen har laget slike regler.

• Liker 1
Skrevet

Du kan faktisk politianmelde dem, da de ikke har lov til å beholde mobilen din etter skoletid selv om skolen har laget slike regler.

De sier det er flertallet av foreldrene som ville ha det sånn. Men de har hatt det sånn i mange år og alle er imot det..

Gjest Consensio
Skrevet

Gå til politiet, fortell hva som har skjedd og konsekvensene som kan skje i helgen.

Da får du sikkert hjelp videre

Skrevet

Jeg hadde kontaktet politiet idag, en kjapp tlf ifra de til skolen og du har tlf i morgen etter skoletid.

Gjest Nuppdupp
Skrevet (endret)

hos telenorforhandlere, kan du få nytt simkort med samme nummer. jeg har gjort det flere ganger. koster rundt 200kr :) ellers kan du kjøpe simkort pakker på matbutikken. tror disse er litt billigere. jeg synes at det er på sin plass å politianmelde det. for de skjønner tydeligvis ikke at det er ulovlig. da kan lovens lange arm fortelle de noe annet ;)

Endret av Nuppdupp
Skrevet

kommer politiet til å ta meg seriøst om jeg anmelder det?

Skrevet

kommer politiet til å ta meg seriøst om jeg anmelder det?

be moren din gjøre det..

Skrevet

Trenger man å anmelde det da? Hva om du får politiet til å ringe skolen? Politiet vet jo at skolen bryter loven her. De kan ikke gjøre som de vil bare fordi de er skolen... Tyveri er tyveri.

• Liker 1
Gjest grapefrukt
Skrevet

De sier det er flertallet av foreldrene som ville ha det sånn. Men de har hatt det sånn i mange år og alle er imot det..

Det er uvesentlig hvem som vil ha det sånn, til og med hvis alle foreldrene på skolen hadde ønsket en slik ordning ville det fortsatt ikke vært lov. Ingen skole kan lage regler som er i strid med lovene i Norge.

• Liker 1
Skrevet

Skolen kan bare ha mobilen ut skoledagen, ifølge barneombudet.

Som andre er inne på her, foreldrene kan ikke lage egne lover.

Skrevet

Hehe, hvorfor tok de telefonen din? Du brukte den i friminuttet, og det er jo helt uproblematisk.

Skrevet

Hehe, hvorfor tok de telefonen din? Du brukte den i friminuttet, og det er jo helt uproblematisk.

Ja vet, men de sier det er for å unngå mobbing de har det sånn. Kan ikke si det hjelper noe.

Skrevet

Skolen kan bare ha mobilen ut skoledagen, ifølge barneombudet.

Som andre er inne på her, foreldrene kan ikke lage egne lover.

Har fått den tilbake i dag. Men ej gutt i paralellklassen min har kopiert ut det og skal vise det til lærerene :)

Skrevet

Så vidt jeg vet er det bare namsmenn som har lov til å inndra personlige eiendeler. Etter en lignende opplevelse fikk vi en advokat til skrive til skolen og oppfordre dem til å endre på reglene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...