Gå til innhold

forsikring og nærmste familie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Har et spørsmål angående forsikring og dødsfall i nærmeste familie. Jeg var den eneste pårørende da min tante døde. Hun hadde ingen andre. Jeg måtte avbryte en reise, da hun døde, og reise hjem. Forsikringen sier det ikke blir dekket i og med at det ikke er nærmeste familie. er dette riktig? Det er kun jeg som er ansvarlig når det kommer til begravelse osv., er ikke dette god nok grunn til at forsikringen kan dekke hjemreisen? Det er jo faktisk ikke alle som har en stor familie, og for hun var jeg den eneste hun hadde, og omvendt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo vilkårene i din egen forsikring som gjelder, og står familierekkevidden spesifikt angitt der, er det selvsagt det som gjelder. Forhåpentligvis er det nok penger i boet til å dekke dine utgifter - du er vel kanskje enearving også?

Kondolerer, forresten.

Skrevet

Litt usikker på om du bare har lest forsikringsvilkårene eller om du faktisk har fått avslag fra forsikringsselskapet. Hvis første alternativ ville jeg sendt inn en forespørsel til fors.selskp. og forklare det du gjør her om at du var hennes nærmeste familie og så får du høre hva de sier. Kanskje er du heldig og får dekket reisen.

Skrevet

Det er ingenverdensting å arve..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...