pratesyk Skrevet 27. oktober 2011 #1 Skrevet 27. oktober 2011 Da er vi i gang Jeg sluttet på pillen for noen måneder siden, og har endelig fått tilbake normal syklus.. Er litt skummelt dette her, men vi er veldig spente Noen fler som har begynt prøvingen nå, som vil dele tanker og opplevelser?
Dingsi Skrevet 27. oktober 2011 #2 Skrevet 27. oktober 2011 Heisann! Hyggelig med en slik skravletråd! Vi har også akkurat begynt, men jeg sluttet på p-piller i februar/mars, slik at jeg håper jeg er noelunde klar Har blitt holdt igjen i et år av leger slik at nå er jeg/vi veldig klar for raske resultater, hehe. Vi begynte uten prevansjon forrige fredag, men jeg venter besøk av tante rød idag så dette kan vel ikke regnes som en prøveperiode en gang, men jeg må innrømme at innerst inne håper jeg litt at det skal ha vært en sen eggløsning denne gangen Hehe, men vet at man fort kan prøve i et år før ting skjer så jeg får vel smøre meg med tålmodighet Vi går spennende tider i møte
Svampebibbi Skrevet 27. oktober 2011 #3 Skrevet 27. oktober 2011 Heisann Sluttet på pillen i august, og har hatt IKM to ganger etter dette, men er nå 1 uke på overtid, så får se om man er heldig eller om det er syklusen som lever sitt eget lille liv. Lykke til dere
pratesyk Skrevet 28. oktober 2011 Forfatter #4 Skrevet 28. oktober 2011 Ja, dette er spennende Har dere kjøpt EL tester, eller tar dere det som det kommer??
Dingsi Skrevet 28. oktober 2011 #5 Skrevet 28. oktober 2011 Siden vi egentlig ikke begynner på første PP før etter dette besøket av tante rød så har jeg en mann som vil vi skal prøve lykken og kooose oss med prøvinga noen runder før vi begynner å gjøre det "vitenskapelig" som han kaller det Men som den utålmodige jenta jeg er så blir det nok noen EL-tester dersom spiren ikke har satt seg etter et par forsøk Dere da?
pratesyk Skrevet 28. oktober 2011 Forfatter #6 Skrevet 28. oktober 2011 Vi tenker det samme Vil ikke stresse med det, skal prøve å kose oss denne tiden. Så skjer det når det skjer
jordbærstjerna Skrevet 29. oktober 2011 #7 Skrevet 29. oktober 2011 Jeg har hatt lyst på barn lenge, og kjæresten min hadde vært overlykkelig om jeg ville satt i gang prøvingen. De fleste som meg jobber, og er avhengig å ha barnet i barnehage etter barnet er fylt 1 år. Vi har bestemt oss for å prøve i april, sånn at barnet mest sannsynelig blir født i januar. Det har seg jo nemmelig slik at barn som er født etter august, (oktober-desember ikke får barnehageplass etter de er fylt 1 år. Mor jo da gå hjemme med barnet til det er fylt 2 år. Og da må søke på nytt igjen?? Oppgitt! Jeg har så lyst til å starte nå! Noen som tenker på det samme?
Dingsi Skrevet 29. oktober 2011 #8 Skrevet 29. oktober 2011 Hm, har sett i media at det er mange som har denne tankegangen nå, nettop pga av barnehageplass. Jeg tenker slik at nå kan vi endelig få begynne å prøve, og det er ingen som vet om vi trenger en måned på å få spiren til å sitte, eller et år. Vi velger derfor å starte nå og dersom det blir problemer med barnehageplass så skal vi alltid klare å fikse det på et eller annet vis, selv om vi begge sitter med 100% jobb nå Men alle må jo gjøre det som føles rett for seg! Over til noe helt annet, har nettop funnet ut at man må bytte glidemiddel når man prøver å bli gravid (vi er avhengig av litt ekstra hjelp der ). Så nå er det bestilt over nettet i hvert fall, slik at vi ikke er med på å hindre svømminga til de små rumpetrolla. Ellers tenker jeg ikke å gjøre så veldig mye annerledes i prøveperioden, hva med dere?
*marri* Skrevet 29. oktober 2011 #9 Skrevet 29. oktober 2011 Vi startet prøvingen i september, har hatt TR på besøk en gang med en normal syklus bortsett fra sen EL, nå kom verken EL eller TR så venter på at syklusen skal stabilisere seg. Håper den blir bra snart så vi virkelig kan sette igang!
Diva77 Skrevet 30. oktober 2011 #10 Skrevet 30. oktober 2011 Hei, ja da begynner vi som prøvere igjen:) Hadde en MA for 3 uker siden:( og vet det er lite sannsynlig at spiren sitter siden jeg ikke har noen mulighet for å vite hvor i syklusen jeg er, kroppen min tror vist fortsatt at jeg er gravid, testet falsk positiv senest idag. Men føler at jeg må prøve, ellers "kaster" jeg jo bort en hel mnd. Vi klarte det på 10 pp med pergo sist og håper det går lettere denne gangen:) Gi får alle krysse fingre og tær for hverandre og håpe på den lille spiren. Lykke til alle sammen
pratesyk Skrevet 31. oktober 2011 Forfatter #11 Skrevet 31. oktober 2011 Ja, krysser fingre og tær for alle sammen Håper noen kommer med noen gode nyheter snart Ja jeg har faktisk tenkt på det med barnehage plass. Syns det er en veldig rar ordning. Vi er i 100 % jobb begge to, så vi må jo ha barnehageplass etter fylt 1 år. Men vi får se hva som skjer, så tar det som det kommer..
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2011 #12 Skrevet 31. oktober 2011 Hvor gamle er dere da?? Er det deres første??
Veronica W Skrevet 31. oktober 2011 #13 Skrevet 31. oktober 2011 Ååå, jeg har så lyst å begynne allerede nå. Men mannen vil vente til rundt jul.. selvom det bare en snakk om noen måneder, så er det "lenge" for meg som ønsker så sterkt allerede nå Jeg har ikke sluttet på pillen enda, leser så mye forskjellig. Hadde en periode med slutt en tid tilbake, og da så det ut som jeg kom i vanlig syklus med en gang ved pille-slutt. Håper det blir sånn ved juletider også
MollyMia Skrevet 31. oktober 2011 #14 Skrevet 31. oktober 2011 Hei! Her vil jeg også være med! Ganske nytt for meg dette (til tross for at jeg har snoket her inne i forumet i flere år allerede ) Har med andre ord vært ganske så klar lenge, men vi har ventet tålmodig til alt annet skulle være på plass. Og nå er det det, så da er det bare en liten som mangler Flere enn meg som har ventet lenge på å endelig begynne?
ønskeliten Skrevet 31. oktober 2011 #15 Skrevet 31. oktober 2011 Så spennende! Jeg har selv prøvd nå i nesten et år etter at jeg mistet i februar. Masse lykke til!
MollyMia Skrevet 31. oktober 2011 #16 Skrevet 31. oktober 2011 Tuusen takk, ønskeliten! Så koselig velkomst forresten! blir utrolig kjekt å ha noen å skravle med her om alt og intet som man lurer på underveis Uff, så trist at du mistet, var du langt på vei? Vet noen av vennene/familien deres at dere prøver? Håper det klaffer denne gang for dere!
Veronica W Skrevet 1. november 2011 #17 Skrevet 1. november 2011 Det var leit ønskeliten. Håper det snart klaffer for dere! Hvor gamle er dere som prøver?
pratesyk Skrevet 1. november 2011 Forfatter #18 Skrevet 1. november 2011 Velkommen til dere nye prøvere Dette er ganske nytt for meg også, er veldig spennende, men også litt skummelt.. Jeg og mannen min er 25 år begge to, og blir vår første Dere andre da??
Veronica W Skrevet 1. november 2011 #19 Skrevet 1. november 2011 Jeg og mannen er også 25 år, og blir vår første, når vi etterhvert "endelig" skal begynne vi også! Teller ned Er det mange du kjenner som er på samme sted i livet, pratesyk?=)
pratesyk Skrevet 1. november 2011 Forfatter #20 Skrevet 1. november 2011 Det er ikke lenge til jul da Jeg har en del venninner som har fått barn ja. venninnegjengen min er litt splitta på en måte, noen har barn (tilogmed nr 2), og noen er fortsatt singel.. Hva med deg? har du mange venninner med barn?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå