aglaea Skrevet 27. oktober 2011 #1 Skrevet 27. oktober 2011 Hehe, jeg er litt nysgjerrig på om folk har like rare fobier som meg. Jeg har nemlig en fobi mot larver! Det er stort sett sånne kålormer, eller små grønne larver. Jeg aner ikke hvorfor, fordi jeg er fullt klar over at de ikke er farlige, og jeg er til og med biolog! Men de er bare så EKLE!!urgh! Er heller ikke spesielt glad i snegler. Men jeg har ingenting i mot slanger (som jo ser litt ut som store snegler?).. Ellers er jeg ikke særlig glad i å gå opp trapper som er åpne under, føler at noen kan ta meg! Tror jeg har sett for mange grøsserfilmer.. Noen andre som har rare/irrasjonelle ting de er redde for?
Cacho Skrevet 27. oktober 2011 #2 Skrevet 27. oktober 2011 VEPS!!! Er helt vettaskremt, har kommet for sent på jobb fordi det var veps på soverommet da jeg kom ut fra badet, veltet bord på uterestaurant og bokstavelig talt hoppet opp i fanget til han som satt ved siden av meg på toget fordi det landet en veps på vinduet ved siden av meg... Og så har jeg høydeskrekk... Tør ikke stå på toppen av ei gardintrapp engang - stivner totalt, blir svimmel, kvalm og begynner å kaldsvette. Men bryr meg katten om edderkopper, firfisler og slike kryp... Er nok litt snodig skrudd sammen, ja!
HopelessFear Skrevet 27. oktober 2011 #3 Skrevet 27. oktober 2011 Jeg er livredd for mygghanker, selv om de ikke er farlige. Blir helt hysterisk om jeg har glemt å skru av lyset på soverommet og har latt vinduet vært åpent. Da er det stappfullt av dem. Da kan en vedde på at jeg sover på sofaen i minst en uke etterpå, selv om det ikke er flere innpå soverommet.
camze Skrevet 27. oktober 2011 #4 Skrevet 27. oktober 2011 Er også redd for larver, og edderkopper! Jeg dør nesten bare jeg ser en edderkopp! ÆSJ! Og andre krypdyr for den saks skyld! Har høydeskrekk og er mørkredd:P
sofie777 Skrevet 27. oktober 2011 #5 Skrevet 27. oktober 2011 Jeg har også fobi mot trapper, men på en helt annen måte enn TS. Bryr meg ikke om de er "åpne", men for meg er det et problem om de ikke har et visuelt skille mellom trinnene, som f.eks. en gummilist på kanten av hvert trinn. Da vet jeg ikke hvor trinnene begynner og slutter og hvor høyt hvert trinn er. Spesielt er dette et problem i gamle "sten"trapper der det liksom er mange småstener i mange farger polert sammen. Jeg er merkelig nok vokst opp med slike trapper og kunne i sin tid løpe nedover annenhvert trinn (som man gjerne gjør oppover), men nå går det ikke lenger. Jeg må alltid ta meg et sekunds pause når jeg er øverst i en slik trapp. Å gå opp er ikke et problem. Har ikke høydeskrekk eller noen form for insektfobi, det er bare dette som er et problem, merkelig nok.
absinthia Skrevet 27. oktober 2011 #6 Skrevet 27. oktober 2011 Ikke en veldig rar ting kanskje, men jeg er livende redd for å gå over hengebroer og har vært det siden jeg var liten. Jeg klarer å kontrollere meg og får til og med til å gå over dem om jeg virkelig må, men legger helst turer utenom slikt, da jeg må konsentrere meg om å puste kontrollert, se fremover, gå på midten mens jeg holder i begge rekkverk (om jeg når). Da jeg var ca 9 år, husker jeg at jeg sto på elvebredden og nektet min mor å gå over broa hun nettopp hadde begynt på, mens jeg skrek i hysterisk redsel - noe som aldri har skjedd i andre situasjoner. Men fjellklatring, rappelering ned bratte heng og lignende har jeg ingen problemer med.
aglaea Skrevet 28. oktober 2011 Forfatter #7 Skrevet 28. oktober 2011 Jeg tenker at høydeskrekk, fobi for edderkopper, slanger osv kanskje er noe som er mer "logisk" å være redd for, selv om det ikke er farlig her i Norge (mer instinktivt, tenker jeg på). Men så er det jo mye annet som ikke er så logisk i det hele tatt. Har hørt om noen som har fobi for kvinner! Jeg hadde faktisk en episode med larver for sånn 1 år siden. Var hjemme alene og skulle ta solstol ut på terrassen. Jeg står midt på stuegulvet og ser rundt meg og oppdager plutselig flere små, grønne larver rundt meg! Jeg får helt angst, hopper opp og skriker! Ringer søsteren min (hva kan hun gjøre?!) og er helt hysterisk! Finner etterhvert flere og flere larver.. Merkelig nok var alle døde allerede! Jeg holdt meg langt borte fra stuen resten av dagen, og ventet til min mor kom hjem, slik at hun kunne fjerne de! Aner ikke til den dag idag hvor de kom ifra! Tror larver forfølger meg jeg..
Potetgull Skrevet 28. oktober 2011 #8 Skrevet 28. oktober 2011 Jeg er redd for ispinner. Ikke sånn redd at jeg tror de vil drepe meg eller noe, men jeg takler overhode ikke ispinner! Hver gang jeg spiser is og kommer til pinnen må kjæresten min ta resten fordi jeg får grøssninger helt fra lilletåa og opp 1
Ruto Skrevet 28. oktober 2011 #9 Skrevet 28. oktober 2011 Jeg har fobi mot masker. Julaften, danskebåten med Kaptein Kid og Halloween er forferdelige tider. 1
agg Skrevet 28. oktober 2011 #10 Skrevet 28. oktober 2011 Har fobi for vann, kan fint bade i basseng men sjøen er helt uaktuelt. Må se bunnen. De få gangene jeg tøffer meg uti sjøen går det greit så lenge jeg går utover, men får en skikkelig ekkel følelse når jeg skal innover igjen og ikke har ryggen "fri". Synes også store fugler som ender og måker er ekle
-Turtle Skrevet 30. oktober 2011 #11 Skrevet 30. oktober 2011 Edderkopper og diverse kryp som ligner. Jeg blir hysterisk! Nordlyset. Jeg blir kvalm, og jeg går så absolutt ikke ut alene om det er nordlys. Utkledde folk. F.eks transvestitter, sånne levende statuer, bamser med folk inni osv...
-Turtle Skrevet 30. oktober 2011 #12 Skrevet 30. oktober 2011 Og sikkerhetskontroll på flyplassen. Aner ikke hvorfor, for jeg har jo aldri med meg noe ulovlig. Det har bare pepet én gang, og da var jeg jaggu ike høy i hatten ...
FantasDick Skrevet 30. oktober 2011 #13 Skrevet 30. oktober 2011 Jeg har superfobi mot edderkopper og bjørner. Særlig svartbjørner.
Sweet77 Skrevet 30. oktober 2011 #14 Skrevet 30. oktober 2011 Veps, sprøyter og Tannlegen. Av en eller annen grunn tror jeg vepsene vet at jeg ikke liker dem, faktisk så tror jeg de har en egen mobbekampanje på gang som gjør at de alltid leiter opp meg når de kommer inn i et rom. De har sikkert en konkurranse om hvem som har klart å være mest jævlige mnot Flair, og så samles de en gang i året og deler ut medalje til den som hadde det beste trikset. Hvis de har overlevd meg, da, men de dør gjerne for en god historie til fellesskapet. Nok om det. Her en en som vant en gang, det er jeg helt sikker på. Jeg satt bak skranken i en jobb jeg hadde en gang, med kjempelang kø foran den, så kom det en veps inn, slevfølgelig visste jeg at den skulle helt bort til meg. Så jeg hylte, ikke med vilje og veldig høyt, selv om jeg prøvde å holde igjen, og plutselig sto jeg på samme siden av skranken som køen. Aner ikke hvordan jeg kom over den, men det greide jeg altså, visstnok i ett eneste hopp. Driiitflaut... Sådet. Tannlegen og sprøyter er en helt annen historie..
CalidumCor Skrevet 30. oktober 2011 #16 Skrevet 30. oktober 2011 Sluk! Sånne på badet og vaskerommet, hærregud de er så ekle! Kan skjule seg HVA SOM HELST der nede, helt sikkert 1
Gjest Silvermist Skrevet 30. oktober 2011 #17 Skrevet 30. oktober 2011 Jeg har også fobi mot sluk. De er dødsskumle! Og så kan jeg på panikk dersom noen går bak meg i en trapp. Får hjertebank og setter opp tempoet noe voldsomt. Og så tannleger da...uff!
Lutetium 71 Skrevet 30. oktober 2011 #18 Skrevet 30. oktober 2011 Jeg er redd for ispinner. Ikke sånn redd at jeg tror de vil drepe meg eller noe, men jeg takler overhode ikke ispinner! Hver gang jeg spiser is og kommer til pinnen må kjæresten min ta resten fordi jeg får grøssninger helt fra lilletåa og opp Har du vurdert å gå over til kjeks-is?
Lutetium 71 Skrevet 30. oktober 2011 #19 Skrevet 30. oktober 2011 Har fobi for vann, kan fint bade i basseng men sjøen er helt uaktuelt. Må se bunnen. De få gangene jeg tøffer meg uti sjøen går det greit så lenge jeg går utover, men får en skikkelig ekkel følelse når jeg skal innover igjen og ikke har ryggen "fri". Synes også store fugler som ender og måker er ekle Kjenner meg faktisk igjen i den "dypt-vann" fobien (jada, store sterke mannen har vannskrekk), vet ingenting om hva som kan skjule seg nedi dyyyypet. Så har vi jo snerk og fastbrent mat. Spesielt grøt som har brent seg fast i bånn og har blitt brun, er ¤%""%%^`" ekkel! Har ingen problemer med noe av det andre som blir nevnt i tråden her.
Cathrine88 Skrevet 30. oktober 2011 #20 Skrevet 30. oktober 2011 Dukker, spesielt gammeldagse porselensdukker. Jeg vet at de planlegger å drepe meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå