AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2011 #1 Skrevet 27. oktober 2011 Jeg har gått ned 0,5 kg i uken i ca 5-6 mnd nå. Har ikke vært overvektig, men litt smålubben med fett her og der. Har hørt at man skal gå ned maks 0,5 kg i uken for ikke å miste muskelmasse, men gjelder dette for meg og, som ikke har vært noe særlig overvektig? Har opplevd å miste muskelmasse når jeg har gått ned, men jeg tror det skyldes at jeg ikke har trent, bare spist mindre. Håper noen kan svare, da jeg nå skal begynne å stabilisere vekten, og prøve å unngå for mye vektøkning i perioden
Gjest *Maja* Skrevet 27. oktober 2011 #3 Skrevet 27. oktober 2011 Ingen? Høyde? Vekt i utgangspunktet? Kaloriinntak per dag siden diett start?
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2011 #4 Skrevet 27. oktober 2011 152 cm. Veide 55 da jeg startet. Rundt 1300 kcal kan jeg tenke meg, telte ikke så nøye. Hehe.
Gjest *Maja* Skrevet 27. oktober 2011 #5 Skrevet 27. oktober 2011 152 cm. Veide 55 da jeg startet. Rundt 1300 kcal kan jeg tenke meg, telte ikke så nøye. Hehe. Ok, så du veier ca 52 kilo nå. 0,5 kilo i uka er jo det anbefalte for de som trenger å miste vekt. Så det tar ca. 3 mnd for kroppen å stabilisere vekten. Om du fremdeles går ned med 1300 kalorier så burde du øke litt slik at du ikke mister mer vekt. Fokuser på mye proteiner som kylling, fisk, mager karbonadeig, frukt og grønnsaker, samt sunt fett fra avocado, mandler/valnøtter og solsikkeolje. Hold deg til brun ris/grov pasta. Vær forsiktig med bakeverk og sukker (da kroppen din vil suge til seg raske karbs og sukker etter å ha vært på kaloriunderskudd) Vil anbefale deg å starte å trene da kroppen din ikke bare vil nyte godt av det helsemessig, men du vil også få en fastere og strammere figur.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå