Fanta Exotic Skrevet 27. oktober 2011 #1 Skrevet 27. oktober 2011 :rasende: De ringer jo hele tiden! Hver eneste hverdag får jeg 1-2 (!!) telefonopprininger fra dem! Det er fra forskjellige nummere, men ser jo at mange av nummerene går igjen fra dag til dag. De ringer jo alltid ubeleilig! Når jeg dusjer, er på do, spiser/lager middag, er på studier/jobb. I dag skulle jeg endelig sove lenge fordi jeg begynner sent, men hvem tror dere vekket meg kl. 9? Jeg har prøvd mange ting: Bare legge på, la dem snakke i 10 min, for så å si jeg IKKE er interessert, bli "sur" fordi de ringer mens jeg er på jobb/skole, be dem aldri ringe meg igjen osv, osv.. Men de fortsetter å ringe! Fra samme nummer! Er så møkkalei nå! Hvordan skal jeg få dem ut av livet mitt? Jeg har hørt at man kan skrive seg av telefonselgere på brønnøyssundregisteret, men at det ikke er all telefonselgere man blir kvitt da. Stemmer det? Og koster det penger å registrere seg der? Håper noen vet
Skybert Skrevet 27. oktober 2011 #2 Skrevet 27. oktober 2011 (endret) Det eneste som fungerer er å registere det på brrg.no. Der kan du reservere deg mot telefonselgere, og det er heelt perfekt Edit: nei det koster ingenting å registere seg Endret 27. oktober 2011 av Skybert 1
Rainbow Skrevet 27. oktober 2011 #3 Skrevet 27. oktober 2011 Det koster ingenting å registrere seg der. Du må oppgi navn, adresse og hvilket nr som skal registreres mot salg. Det kan ta litt tid før selskapene har oppdatert listene, men hvis de ringer da kan du si at du har registert deg, og da plikter de å skrive det. Det er mulig å gjøre dette på brønnøysyndregistrene på nett. Du blir kvitt alle telefonselgere, men ikke undersøkelser (mmi, ssb etc). Men jeg liker undersøkelser veldig godt, da!
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2011 #4 Skrevet 27. oktober 2011 Undersøkelser er jo bare bra. De viser oss fakta om tilstander og meninger om saker. Husk at telefonselgere er også mennesker. De er ikke født av selskapet de jobber for. De MÅ ha en jobb, de hater å ringe til deg som regel, og synes ikke det er morro i det hele tatt. Gjør de det ikke har de kanskje ikke råd til skole eller å fø på sitt barn.
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2011 #5 Skrevet 27. oktober 2011 Er så møkkalei nå! Hvordan skal jeg få dem ut av livet mitt? Jeg har hørt at man kan skrive seg av telefonselgere på brønnøyssundregisteret, men at det ikke er all telefonselgere man blir kvitt da. Stemmer det? Og koster det penger å registrere seg der? Håper noen vet Å reservere seg i Brønnøysundregistrene hjelper. Men som du så riktig påpeker så stopper det ikke alle telefonselgere. Bedrifter som du har kundeforhold til (bank, forsikring, aviser, blader, strøm, ...) har fritt for å henvende seg til deg. Det vil heller ikke stoppe markedsundersøkelser. Så har vi da selvsagt de som ikke respekterer disse reservasjonslistene. Disse kan du klage inn til Forbrukerrådet. Reservasjon er gratis. https://w2.brreg.no/reservasjon/
Miki Skrevet 27. oktober 2011 #6 Skrevet 27. oktober 2011 Jeg har registrert meg for lenge siden men de ringer hele tiden. Kan finne på å ringe i 8-9 tiden om kvelden også, ikke bare om morgen og ettermiddag. Her er det ikke snakk om å ringe 1-2 ganger, men de kan finne på å ringe 10 ganger i løpet av kvelden (6-9). Da ringer de som oftest 2-3 ganger etter hverandre. 1
DBM Skrevet 28. oktober 2011 #7 Skrevet 28. oktober 2011 (endret) Edit: nei det koster ingenting å registere seg Jeg sitter og ringer ifm undersøkelser, og da var det en dame som påstod at hun har betalt (!) for å bli reservert mot oss (Jeg hørte mannen hennes i bakgrunnen. "Neeei, du har jo ikke betaaaalt for det...") Synd det ikke går an å reservere seg mot oss i brreg da, eller andre steder for den saks skyld Er veldig mange som ikke aner noe om hvordan det her fungerer. Spør dem alltid om hvor de har reservert seg hvis de er kjepphøye. Enten så aner de ikke, som gjelder nesten alle, eller så blir de nedlatende og oppgitt over at jeg ikke vet det. Haha! Endret 28. oktober 2011 av DBM 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå