vinterspeil Skrevet 27. oktober 2011 #1 Skrevet 27. oktober 2011 Hunden min har etter vært blitt verre og verre på uvanen å bjeffe. Når den er ute i band bjeffer den på alle som går forbi (da sier jeg "nei" og tar jeg han raskt inn) Inne bjeffer han når det ringer på døren, eller han hører dørklokke på tv. Han bjeffer dersom det går noen over gårdsplassen, eller dersom det er fremmede lyder ute. Noen ganger av vinden eller sin egen skygge i vinduet. *nei* og *TII* er det jeg pleier si ... men det har egentlig ingen effekt lengre. Noen ganger avleder jeg han, men det er umulig i alle situasjoner. Er det noen som har effektive metoder å dele? Vet om noen som brukte vannsprut, men har ikke prøvd.
Miki Skrevet 27. oktober 2011 #2 Skrevet 27. oktober 2011 Har latt hunden bjeffe i det siste, og nå har hun nesten gått lei
vinterspeil Skrevet 27. oktober 2011 Forfatter #3 Skrevet 27. oktober 2011 Har latt hunden bjeffe i det siste, og nå har hun nesten gått lei
Gjest Wolfmoon Skrevet 27. oktober 2011 #4 Skrevet 27. oktober 2011 Bjeff iallefall ikke med henne. Det er slik hun oppfatter det når du stemmer i med dine rop Avledning er helt klart det beste, og hvis det fortsatt er mulig, ros når hun er stille. Det høres kanskje merkelig ut, men veldig effektivt, iallefall på enkelte hunder! 1
Gjest otrivin Skrevet 28. oktober 2011 #5 Skrevet 28. oktober 2011 Vi roser når han er stille og later som ingenting når han bjeffer. Dette funker fint nå, men som valp ble det verre av dette så da brukte vi en tom brusboks med en mynt i så trodde han at det kom en fæl lyd hver gang han bjeffet. Men jeg syns det var litt fælt, så valgte en annen metode når han begynte igjen.
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2011 #6 Skrevet 28. oktober 2011 Har latt hunden bjeffe i det siste, og nå har hun nesten gått lei Vi roser når han er stille og later som ingenting når han bjeffer. Det finnes ikke noe mer irriterende enn hunder som bjeffer og eiere som bare overser det, og ikke gidder/klarer å få dem til å holde kjeft! Hva gjør dere når hunden begynner å bjeffe på offentlige steder? For mange er dette minst like ille som unger om hyler og skriker. Jeg kan ikke fordra bjeffing og får vondt i hodet av det. 2
Gjest otrivin Skrevet 29. oktober 2011 #7 Skrevet 29. oktober 2011 Det finnes ikke noe mer irriterende enn hunder som bjeffer og eiere som bare overser det, og ikke gidder/klarer å få dem til å holde kjeft! Hva gjør dere når hunden begynner å bjeffe på offentlige steder? For mange er dette minst like ille som unger om hyler og skriker. Jeg kan ikke fordra bjeffing og får vondt i hodet av det. Hunden vår bjeffer ikke særlig i offentlighet, han bjeffer hvis hundene over bjeffer eller hvis babyen ved siden av griner og da slutter han nesten med en gang hvis vi ikke sier noe - hvis vi begynner med avledning, kjefting osv blir han mer og mer giret og slutter aldri... Om han bjeffer i offentlighet er det ved passering, men det trener vi på hver dag og er nesten borte, men siden dette gjelder folk som har hannhund selv er det sikkert ikke verdens verste sak.
Gjest Apophis Skrevet 29. oktober 2011 #8 Skrevet 29. oktober 2011 De selger ein sånn "spray" (den heiter Pet Corrector) som lager ein høg PSSST lyd når man "sprayer" som skal avlede oppmerksomheten og få hunden til å tie, kanskje du kan prøve noe sånt. Fungerte for noen eg kjenner ihvertfall.
mysticmoo Skrevet 29. oktober 2011 #9 Skrevet 29. oktober 2011 De selger ein sånn "spray" (den heiter Pet Corrector) som lager ein høg PSSST lyd når man "sprayer" som skal avlede oppmerksomheten og få hunden til å tie, kanskje du kan prøve noe sånt. Fungerte for noen eg kjenner ihvertfall. Ja, kjør på med bjeffehalsbånd, strøm, pigg og spark i buken. Gi hunden din en kommando når den begynner å bjeffe. Gå å legge seg, sitt, dekk. Svært få hunder fortsetter å bjeffe fra sitt/dekk.
Gjest Apophis Skrevet 29. oktober 2011 #10 Skrevet 29. oktober 2011 Ja, kjør på med bjeffehalsbånd, strøm, pigg og spark i buken. Klart det. Hiv heile bikkja ut vinduet mens du er i gang
AnonymBruker Skrevet 13. november 2011 #11 Skrevet 13. november 2011 Det finnes ikke noe mer irriterende enn hunder som bjeffer og eiere som bare overser det, og ikke gidder/klarer å få dem til å holde kjeft! Hva gjør dere når hunden begynner å bjeffe på offentlige steder? For mange er dette minst like ille som unger om hyler og skriker. Jeg kan ikke fordra bjeffing og får vondt i hodet av det. Men det er vel noe som heter tid og sted. Litt bjeffing før kl. 20 på kvelden er vel OK? Jeg har to hunder som jeg lar stå ute fra ca 17.00 til 20. De bjeffer om noen går forbi på en sykkelsti like ved. Tar de alltid inn før kl 21. Har ikke fått noen klager. Men jeg reagerer selv på de som lar hunden stå ute til sent på kvelden.
Gjest otrivin Skrevet 14. november 2011 #12 Skrevet 14. november 2011 Nå har vi trent på bjeffeproblem med vovsen og jeg kan si hva som fungerte for oss. 1) Ringeklokken a) Vi tok han ut i gangen, ga godbit for å være stille b) Samboer banket på døren og han fikk godbiter for å være stille c) Samboer ringte på døren mange ganger og han fikk godbiter for å være stille d) Samboer begynte å noen ganger komme inn eller bare åpne og lukke døren når han hadde ringt på og hunden fikk godbit for å være stille Dette har vi gjort på fredag og lørdag 2x10 minutter pr dag (morgen og ettermiddag). Idag har det ringt på to ganger og det har ikke kommet en lyd fra dyret. Satser på å ta et par repetisjonsøkter videre utover i uken så har vi det tenker jeg. 2) Passering a) Når du ser en annen hund - fang hunden dins oppmerksomhet og si f. eks. "sitt" og gi godbit b) Fortsett å gi godbit så lenge han ikke bjeffer eller gjør utfall (øk mellomrommet mellom hver godbit etterhvert) c) Bruk kommandoen "ok" for å hilse hvis den skal få hilse og gi godbit etter endt hilsing og si kom og gi godbiter til dere har passert hunden og hunden har fått ferten av noe annet d) Bruk kommandoen "kom" for å gå videre uten å hilse - hold en godbit foran hunden og styr den i den retningen dere skal og gi den før han evt. snur seg for å bjeffe eller lignende. Gi godbiter helt til dere har passert og hunden er ute av syne/din driver med noe annet 3) Andre bjeffeproblemer a) Søk opp lyden han bjeffer på på youtube b) Hold godbit så han fokuserer på den c) Spill av video og godbit med en gang han er stille (gjerne bruke kommandoen "stille" så han ikke misforstår og tror han får belønning for å bjeffe eller si "nei" først og gi godbit når han har vært stille i f. eks. 3 sekunder og øk antall sekunder etterhvert) d) Fortsett å gi godbiter hver gang han er stille og kjør på med lyder Nå garanterer jeg ikke at dette er RIKTIG måte eller at den fungerer for din hund, men vi har hatt fokus på bjeffetrening i det siste og med disse metodene vi har brukt har det fungert superbra faktisk! Lykke til 1
Gjest Wolfmoon Skrevet 14. november 2011 #13 Skrevet 14. november 2011 Det høres ut som en veldig bra måte å gjøre det på Otrivin! Positiv belønning for å ikke bjeffe er bedre enn å bjeffe med (les: kjefte) for at den gjør det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå