Gå til innhold

AAP og skatt og sånn, hjelp!

Anbefalte innlegg

Gjest otrivin
Skrevet

Idag fikk jeg utbetalt 32777 fra nav i etterbetaling (så mye som det gikk ihvertfall) etter jeg søkte for lenge siden. De sa jeg kom til å få for 3 mnd, så regner med det da blir 10-11000 i mnd. Det jeg lurer på er:

1) Hvordan gjør jeg det med skatt? Må jeg melde fra om det og hvor og hvordan gjør jeg det? Hva vil skje da?

- Har kun jobbet ca 1/2 år med 2000 pr mnd maks, ofte mindre, men registrerte vel 2500 på meldekort tror jeg. Det gikk som frikort.

2) Hvordan betaler man skatt av nav utbetalinger? Må jeg selv overføre eller går det automatisk eller hva?

Noen som kan evt. fortelle meg noe annet jeg trenger å vite om dette?

Er 18 og har flyttet med samboer ut hjemmefra hvis det har noe å si.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nav fikser skatten automatisk.

Gjest otrivin
Skrevet

Okei, men hva med meldekort og sånn? Må jeg ikke oppdatere det nå? Eller?

Skrevet

Oppdatere hva da?

Meldekortet skal du sende hver fjortende dag, der du informerer om du har jobbet, vært syk, eller lignende, for de siste fjorten dagene.

Du må logge deg på din side og se når du skal sende meldekort. Er det mer enn fjorten dager siden sist bør du nok forte deg så du unngår trekk.

• Liker 1
Skrevet

NAV mottar skatteopplysningene fra skattetaten. Har man ikke skattekort må man ordne det først.

Skrevet

NAV mottar skatteopplysningene fra skattetaten. Har man ikke skattekort må man ordne det først.

Gjest otrivin
Skrevet

Men jeg fikk sånn i posten, sånn ligningsgreie... Og da jobbet jeg 2 steder og visste ikke da at det ikke skulle fortsette, har dette blitt oppdatert til at jeg har aap eller må jeg liksom varsle/sende inn ny ligningsattest(?) eller det der?

Sorry, men er helt grønn på skatt og det der :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...