Gjest Linn Skrevet 26. oktober 2011 #1 Skrevet 26. oktober 2011 Jeg er helt ny til denne verden med mine og dine barn, og jeg trenger noen råd. Jeg har flyttet sammen med en mann, og vi begge er forholdsvis nylig blitt single, etter hvert sitt laaange ekteskap. Han har et lite barn boende hos seg på full tid, og dette barnet har lærevansker og krever tett oppfølging. Barnet foretrekker meg som leksehjelp, og dette innebærer mange timers jobb i løpet av uken. Jeg sliter med helsa, og har veldig lite overskudd. Jeg prøver å trekke meg i forhold til det å ha dette som fast jobb, men får da reaksjoner fra venninner (litt fra far og barn også!). Mine venninner mener at jeg selvsagt må påta meg dette, da det er tydelig at jeg er best egnet. De sier at jeg selv har valgt å gå inn i forholdet, og da må jeg yte mitt. Selv bidrar jeg så gjerne, og syns også det er fint at barnet og jeg kan ha dette felles, men jeg vil ikke sitte med ansvaret. Jeg mener jeg kan stille opp av og til, men ikke fast. Jeg føler at jeg har hatt min tid med oppfølging i forhold til skole, og at jeg er ferdig med det. Er jeg urimelig? Skal det bare mangle at jeg stepper inn her og overtar ansvaret? Til tross for ar jeg er delvis uføretrygdet, og sliter med å klare å komme meg igjennom dagene. Jeg vil sette pris på velbegrunnede og nyanserte svar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå