Gjest Donna Skrevet 8. desember 2003 #1 Del Skrevet 8. desember 2003 Til nå så har det gått i kondomer her i gården. Dette har jo fungert ok de gangene jeg har bruk for det. Men det er ikke det samme som uten - det føles ikke likt. Og dessuten så mener min kjære at han reagerer på gummien og svir av den etter bruk - og det er jo litt dumt da. Men nå er det sånn at jeg ikke har lyst på P-piller. Både fordi jeg sliter med vekten min og er redd for å legge masse på meg av de - for det gjør de fleste. Og fordi at jeg har problemer med magen til tider og da tør jeg ikke å stole på at pillene virker. F.eks hvis jeg stresser eller er nervøs for noe så får jeg lett diare. Og da kan man ikke stole på pillene. Jeg vet også at jeg er vimsete og glemmer lett medisiner (snakker av erfaring).Og så var det det med å tilføre masse hormoner da ......når vi så sjelden er sammen og trenger prevansjon.... Nuvaring virket jo som et veldig bra alternativ da. Men så leser jeg at mange får masse utflod og noen styrer på med blødninger også. Og det er jo ikke så forlokkende. Jeg vet liksom ikke hva jeg bør velge. Hva som er minst skadelig for kroppen og som er greiest. Jeg vet at de fleste bruker piller. Kondomer kan være et styr - og de lukter ille, men de gjør nå nytten da bare man husker å ta de på i tide .....men likevel ...... Noen som har noen råd å komme med for meg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 8. desember 2003 #2 Del Skrevet 8. desember 2003 Kondomer som ikke er laget av gummi tror jeg finnes. Hva med p-sprøyte eller pessar? Men pessar er ikke like sikkert som eks p-piller . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. desember 2003 #3 Del Skrevet 8. desember 2003 Eller p-ringen.. Men altså, de fleste legger ikke på seg masse av å gå på p-piller altså.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillebi Skrevet 8. desember 2003 #4 Del Skrevet 8. desember 2003 Jeg har akkurat samme problemet. Men jeg har slitt med p-pillene i mange år og måtte slutte (uregelmessige blødninger, ellers ingen plager). Hadde bestemt meg for å prøve p-ring, men tviler sterkt nå når jeg hører om "bivirkningene" noen har fått. Da er det vel bare pessar eller Persona igjen. Hva regnes som mest sikkert av de to? (Kondom i lengden er uaktuelt. Umulig å gjennomføre konsekvent resten av livet, og det ødelegger gleden for meg også..) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 8. desember 2003 #5 Del Skrevet 8. desember 2003 (Kondom i lengden er uaktuelt. Umulig å gjennomføre konsekvent resten av livet, og det ødelegger gleden for meg også..) Om man får barn kan man jo bruke spiral, da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tristessa Skrevet 8. desember 2003 #6 Del Skrevet 8. desember 2003 Kondomer uten latex er dessverre rådyrt, for de som skulle ha det problemet. :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillebi Skrevet 8. desember 2003 #7 Del Skrevet 8. desember 2003 Om man får barn kan man jo bruke spiral' date=' da...[/quote'] Det er sant. Men jeg er på "før barn"-stadiet... Håper å få barn en gang, men nå ville det vært krise!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. B Skrevet 8. desember 2003 #8 Del Skrevet 8. desember 2003 Jeg skjønner ikke helt hva folk mener med bivirkninger med p-ring. 99% av oss her inne som bruker den har vel bare nevnt litt mer utflod som eneste bivirkning, og dette går over etter kort tid hos de fleste. P-ringen inneholder jo halvparten av hormonene som p-piller og ikke trenger man bekymre seg for om den virker eller ikke. Vektøkning ser heller ikke ut til å være en bivirkning her - i motsetning til hos piller og sprøyte. Finn ut mer her: > Lommelegen: p-ring > www.nuvaring.com > www.nuvaring.no Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Labella Skrevet 8. desember 2003 #9 Del Skrevet 8. desember 2003 Hadde bestemt meg for å prøve p-ring' date=' men tviler sterkt nå når jeg hører om "bivirkningene" noen har fått. [/quote'] Jeg tror de fleste får mye mindre bivirkninger av p-ring enn av p-piller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helena Skrevet 8. desember 2003 #10 Del Skrevet 8. desember 2003 Du kan bruke spiral selv om man ikke har fått barn. Men pga økt infeksjonsfare bør man være i et "meget fast" forhold. Jeg fikk satt inn spiral i høst, er 23 og har aldri vært gravid. Før dette brukte jeg p-sprøyte, men jeg ønsket ikke bivirkningene med hormonpreparater lengre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 9. desember 2003 #11 Del Skrevet 9. desember 2003 Jeg slutta på p-piller i fjor etter å ha brukt det i 6,5 år, sånn at jeg skulle være "klar" til vi skulle prøve å bli gravide..Nå bruker jeg noen som heter Ladycomp(temperaturmåler) og det fungerer greit! Bortsett fra at i følge den ser det ut som jeg er fruktbar 20-25 dager..Men noen annen prevensjon vil jeg ikke bruke! Nå har jeg brukt den et år og den har i allefall vært sikker hittil.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 9. desember 2003 #12 Del Skrevet 9. desember 2003 Jeg bruker også ladycomp nå. (foresten.. forferdelig alarm på den! :o ) Har ENDA ikke hatt noen grønne dager, men de kommer vel.(første mnd). Kjenner at kroppen begynner å komme tilbake til seg selv igjen, etter en del år med forsøk på forskjellige hormonprevansjonsmidler. HERLIG! Det eneste du kan gjøre, er å prøve deg frem. Jeg hadde ingen problemer med p-ringen(Bortsett fra null sex-lyst og slikt da .. Men det hadde jeg med minipillen, p-pillen og p-sprøyten også da..). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~sikka~ Skrevet 9. desember 2003 #13 Del Skrevet 9. desember 2003 Jeg bruker P-ringen og har myyyye mindre bivirkninger enn p-piller. Legger ikke på seg noe heller for deg som bekymrer deg for det.... Eneste jeg har er ekstra utflod - og litt mensmurringer nå og da (når jeg sier litt så mener jeg kjempe kjempe litt). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå