Fru Lotus Skrevet 26. oktober 2011 #1 Skrevet 26. oktober 2011 Hei! Vinteren og mørketiden er rett rundt hjørnet.. Jeg og min samboer sliter allerede med å komme oss opp på morgenen og har dermed lyst å teste ut en slik wakeup lampe. Er det noen som har noen erfaringer eller innvendinger ifht dette? Håper på svar! Fru Lotus
Gjest Armule Skrevet 26. oktober 2011 #2 Skrevet 26. oktober 2011 Jeg og lurer på å kjøpe, så henger meg med på tips
Heidididi Skrevet 26. oktober 2011 #3 Skrevet 26. oktober 2011 Jeg har en, den heter Philips WakeUp Light eller noe i den duren Den er kjempedeilig å ha, du velger selv hvor sterkt lyset skal lyse på det sterkeste, å en halvtime før du har på selve alarmen, begynner den å lyse gradvis sterkere å sterkere til (i mitt tilfellet) radioen går på, gradvis økende i løpet av 30 sek elns. Det er masse instillinger, og du kan ha kvitrelyder istedenfor radio osv.. Er hvertfall veldig fornøyd med min, og det var en av de billigste som virket ok.. (mellom 800-1000)
Månestråle** Skrevet 27. oktober 2011 #4 Skrevet 27. oktober 2011 Jeg har en, den heter Philips WakeUp Light eller noe i den duren Den er kjempedeilig å ha, du velger selv hvor sterkt lyset skal lyse på det sterkeste, å en halvtime før du har på selve alarmen, begynner den å lyse gradvis sterkere å sterkere til (i mitt tilfellet) radioen går på, gradvis økende i løpet av 30 sek elns. Det er masse instillinger, og du kan ha kvitrelyder istedenfor radio osv.. Er hvertfall veldig fornøyd med min, og det var en av de billigste som virket ok.. (mellom 800-1000) Hvor kjøpte du den? Syns det høres herlig ut med vekkerklokke og sånn lampe!
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2011 #5 Skrevet 27. oktober 2011 Jeg har en fra Phillips og den er bare dritt. Den lever sitt eget liv; ringer ikke når den skal og ringer når den ikke skal! Anbefales ikke! Når det gjelder den såkalte "myke" oppvåkningen så funker det ikke sånn for meg, jeg våkner med en gang lyset slår seg på...
Heidididi Skrevet 27. oktober 2011 #6 Skrevet 27. oktober 2011 Hvor kjøpte du den? Syns det høres herlig ut med vekkerklokke og sånn lampe! Min er kjøpt på lefdal, men tror de selger den på de fleste "el"-butikker
MalloryK Skrevet 27. oktober 2011 #8 Skrevet 27. oktober 2011 Jeg har denne http://www.enklereliv.no/productDetails.aspx?catId=0&pId=2821 og den er fantastisk!
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2011 #9 Skrevet 30. oktober 2011 Jeg vurderer også litt å kjøpe en slik, selv om jeg har mine store tvil på at den får meg fortere opp om morgenen. Jeg merker aldri at det blir lyst i rommet uansett tidspunkt på døgnet og året. Hvis jeg kjøper kommer jeg til å kjøpe på biltema til 199,- Link: http://www.biltema.no/no/Kontor---Teknikk/Klokker-og-Termometre/Klokker/LED-oppvakningslampe/ Noen som vet om det går an å velge at lyset ikke skal komme på, men bare alarmen? Er jo ikke alltid det er noe vits kanskje med lyset, tenker da på når alarmen er satt på etter at det er blitt lyst i rommet.
Cata Skrevet 30. oktober 2011 #10 Skrevet 30. oktober 2011 Sier meg enig med AB i innlegg #5, i allfall delvis. Den klokka er ikke til å stole på. Min slår seg på etter eget forgodtbefinnende. Har reklamert på den en gang, siden den første jeg hadde slo seg på i hytt og pine. Fikk det akseptert som reklamasjon og fikk ny lampe. Den nye har bare tullet med meg en gang eller to, men er irriterende for det. Jeg slet også litt med at jeg våknet med det samme lyset slo seg på, men det har jeg faktisk klart å tilpasse ved å justere ned lysstyrken en del. Så jeg dømmer den ikke nord og ned, men liker ikke at den er så ustabil som den er. Det er skummelt å ha en 100W pære som slår seg på når den selv vil, synes jeg.
Wonders Skrevet 9. november 2011 #11 Skrevet 9. november 2011 jeg har ikke trengt det før, men nå skal vi kjøpe det. Det er på tilbud denna uka også. Stappmørkt når jeg legger meg og når jeg står opp,,, ikke helt heldig. Blir jo så trøtt... 1
Gjest Coarvi Skrevet 9. november 2011 #12 Skrevet 9. november 2011 På tilbud hvor? Noen som har prøvd andre merker enn Philips? Hvis den til Philips er ustabil vil kanskje et annet merke funke bedre? Eller er de gamle de lampene dere har fra Philips som er ustabile? Kan jo hende de har greid å forbedre feilen i.l.a. noen år...
AnonymBruker Skrevet 9. november 2011 #14 Skrevet 9. november 2011 Jeg trodde det skulle bli sååå mye bedre og enklere å stå opp om morgenen med wake-up-lampe, men merket ingen forskjell. Var like trøtt og slapp som ellers, så vil ikke anbefale å kjøpe en sånn dersom du vil ha en mirakelkur, for det er det ikke. 2
Gjest Coarvi Skrevet 9. november 2011 #15 Skrevet 9. november 2011 siba kr 499 Philips Takk for tips. Den jeg vil ha er dessverre dobbelt så dyr (med radio og USB)...
Alsana Skrevet 9. november 2011 #16 Skrevet 9. november 2011 Eg har ei frå Philips og er veldig fornøgd med den. Eg vaknar mykje rolegare no enn før; eg er superskvetten og å vakne til ein intens alarmdurelyd kvar dag var ikkje noko for meg. Det er veldig sjelden eg vaknar før kvitrelyden startar, så den halvtimen med forsiktig lys er ikkje forstyrrande, synest eg. Merkar det godt no når hausten er her at lampa gjer ein stor skilnad på morgonen når ein må opp før det er lyst ute.
lifeasisit Skrevet 9. november 2011 #17 Skrevet 9. november 2011 Jeg har! Den er genial :DDDDD Lyser opp gradvis rommet, også kommer det fuglekvitter<3 Kjøpte den med engang de kom ut, da kosta den rundt tusen. Den er hvert fall bra, men kan ikke si noe om de nyere som er billigere osv nå!
AnonymBruker Skrevet 10. november 2011 #18 Skrevet 10. november 2011 Jeg har denne, og er kjempeforøyd!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå