hederlig Skrevet 27. oktober 2011 #61 Skrevet 27. oktober 2011 Enig med deg, men jeg syns det bildet du valgte for slank passer bedre som tynn og at slank burde være de som du valgte som normal. jeg mener både sunn slank og lubben bør gå innunder normal, siden dette er vekt som ikke er helsefarlig. Overvekt bikker over til helsefarlig. Samme med undervekt. Midt i mellom er good. De jeg valgte som normale syns jeg ikke er slanke i betydningen jeg ser for meg. Ellers er definisjonen av slank: slank adj. slank uten mye fett, smal De jeg valgte som normal er så absolutt uten mye fett, men allikevel synes jeg det er noe med de som ikke kvalifiserer de ordentlig i "slank-kategorien" i mitt hode. Du ser de har litt "fyll", utenom at noe er overflødig. Jeg føler man er slank når man kan se litt muskler og man er ordentlig fit. Dette syns jeg er en slank mage for eksempel: http://rebeccaalgroy.files.wordpress.com/2011/07/tynn__slank__spinke_529148p.jpg Det er allikevel veldig vanskelig å sette de i hver sin bås, fordi jeg hadde jo garantert kalt de slanke om jeg hadde sett de i virkeligheten for eksempel. Ellers er jeg enig i at slank og lubben går innunder normal, egentlig så er det ytterpunkter av to underkategorier under normal begge to.
Gjest BettyBoop28 Skrevet 27. oktober 2011 #62 Skrevet 27. oktober 2011 De jeg valgte som normale syns jeg ikke er slanke i betydningen jeg ser for meg. Ellers er definisjonen av slank: slank adj. slank uten mye fett, smal De jeg valgte som normal er så absolutt uten mye fett, men allikevel synes jeg det er noe med de som ikke kvalifiserer de ordentlig i "slank-kategorien" i mitt hode. Du ser de har litt "fyll", utenom at noe er overflødig. Jeg føler man er slank når man kan se litt muskler og man er ordentlig fit. Dette syns jeg er en slank mage for eksempel: http://rebeccaalgroy.files.wordpress.com/2011/07/tynn__slank__spinke_529148p.jpg Det er allikevel veldig vanskelig å sette de i hver sin bås, fordi jeg hadde jo garantert kalt de slanke om jeg hadde sett de i virkeligheten for eksempel. Ellers er jeg enig i at slank og lubben går innunder normal, egentlig så er det ytterpunkter av to underkategorier under normal begge to. Skjønner hva du mener, men i mitt hode er slank en positiv ting, altså at er du slank så er du sunn, og un som du valgte som slank syns jeg så usunn ut om du skjønner hva jeg mener. 2
Gjest Wanted Skrevet 27. oktober 2011 #63 Skrevet 27. oktober 2011 Jeg ser helt ærlig ikke den store forskjellen på de tre første.. Da har vi nok meget forskjellige øyne. 1
Gjest BettyBoop28 Skrevet 27. oktober 2011 #64 Skrevet 27. oktober 2011 Da har vi nok meget forskjellige øyne. ja vi har nok det. 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2011 #65 Skrevet 27. oktober 2011 Hva er normalt da? Ca 60% av befolkningen ligger innen normalskiktet om man tenker normaldelingskurven. Normal strekker seg mao fra slank til ganske lubben. To personer kan begge være normale, men være veldig forskjellige. Jeg er selv normal (bmi 21), men kunne veid 10 kg mer eller mindre og fremdeles være normal. Det unormale er å være sykelig tynn eller sykelig overvektig, eller er alt mellom normalt. En annen ting er derimot gjennomsnittet. Gjennomsnittet vil jeg si er lubben. Gjennomsnittskvinnen er ikke slank a la Rachel Nordtømme. Gjennomsnittkvinnen veier nok 5-10 kg mer enn idealvekten vil jeg si. Normal sier altså ganske lite, mens gjennomsnittet sier mer (dog at gj.snittet og idealvekten neppe er det samme). Lubben kan være pent, men de fleste som er lubne kunne godt veid 5-10 kg mindre og da vært enda penere. Jeg syns det er finest å ha litt muskler, men samtidig fett på de rette stedene. Skrapte jenter a la Fotballfruen (som jeg mener ligge utforbi normalområdet faktisk) er ikke noe særlig, men feks Rachel som er trent, men samtidig har former og ser ikke skrapt ut er pent. Tone Damli og Jenny Skavland er andre jenter jeg mener har slanke, men normale kropper. Jeg veier ca 5 kg mer enn de.
Cerasus Skrevet 27. oktober 2011 #66 Skrevet 27. oktober 2011 Ellers er jeg enig i at slank og lubben går innunder normal, egentlig så er det ytterpunkter av to underkategorier under normal begge to. Opplest og vedtatt! =)
Gjest Eurodice Skrevet 27. oktober 2011 #67 Skrevet 27. oktober 2011 (endret) Til "hederlig": De to første som du har karakterisert som tynn og slank, vil jeg kalle skinnmagre. De andre er jeg stort sett enig med deg i. Endret 27. oktober 2011 av Belladonna 2
Gjest "gjest" Skrevet 27. oktober 2011 #68 Skrevet 27. oktober 2011 Dersom Kate Winslet og Christina Hendriks er LUBNE, så er verden blitt gal. Det må da gå an å skille mellom slank og slank med former? Kate og Christina er dramatiske kurvede kvinner. De er naturligvis ikke magre, de er sexye. ----- Idealet som defineres som "slank" og lekkert har blitt smalere og smalere, og vi må tenke på hva det gjør med unge piker. 3
Cathrine88 Skrevet 27. oktober 2011 #69 Skrevet 27. oktober 2011 Dersom Kate Winslet og Christina Hendriks er LUBNE, så er verden blitt gal. Det må da gå an å skille mellom slank og slank med former? Jeg kan være enig med deg når det gjelder Kate Winslet, men mener du virkelig at Christina Hendricks ikke er lubben? Hun er sexy, for all del, men hun er så absolutt ikke det jeg vil kalle slank. http://www.dailymail.co.uk/tvshowbiz/article-1392243/Mad-Mens-Christina-Hendricks-curvier-holiday-Italy.html
Gjest "gjest" Skrevet 27. oktober 2011 #70 Skrevet 27. oktober 2011 Jeg kan være enig med deg når det gjelder Kate Winslet, men mener du virkelig at Christina Hendricks ikke er lubben? Hun er sexy, for all del, men hun er så absolutt ikke det jeg vil kalle slank. http://www.dailymail.co.uk/tvshowbiz/article-1392243/Mad-Mens-Christina-Hendricks-curvier-holiday-Italy.html Christina er meget slank. Hun er som sagt en høy kvinne med dramatiske kurver. Hun ser tjukk ut pga hun har store pupper. Men hennes meget definerte midje skulle fortalt deg at hun er meget slank. 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2011 #71 Skrevet 27. oktober 2011 Christina er meget slank. Hun er som sagt en høy kvinne med dramatiske kurver. Hun ser tjukk ut pga hun har store pupper. Men hennes meget definerte midje skulle fortalt deg at hun er meget slank. Det er ikke bare puppene. Hun har stor mage selv i badedrakt med holdin-panel på midten og har store lår. 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2011 #72 Skrevet 27. oktober 2011 Jeg kan være enig med deg når det gjelder Kate Winslet, men mener du virkelig at Christina Hendricks ikke er lubben? Hun er sexy, for all del, men hun er så absolutt ikke det jeg vil kalle slank. http://www.dailymail.co.uk/tvshowbiz/article-1392243/Mad-Mens-Christina-Hendricks-curvier-holiday-Italy.html Wow, hun var drøy. Jeg er ikke supersmal selv, er vel en strl 38, men dette her vil jeg nesten plassere i båsen feit. Med hold in får hun en kurvete og fin figur, men her i badedrakt flyter jo ting over. Dette er ikke å være slank!
Lutetium 71 Skrevet 27. oktober 2011 #73 Skrevet 27. oktober 2011 Mira Craig ER jo faktisk lubben. Hvertfall fra 2009 og utover (jada jada jeg vet hun har vært gravid, men det varer ikke i 3 år) Er dette tatt etter 2009? 1
Lutetium 71 Skrevet 27. oktober 2011 #74 Skrevet 27. oktober 2011 Haha! Ingenting hisser opp damer så mye som en debatt om tynn/normal/lubben/feit. Er det low-fat popcorn du gnafser på der? 6
Gjest Wanted Skrevet 27. oktober 2011 #75 Skrevet 27. oktober 2011 Jeg kan være enig med deg når det gjelder Kate Winslet, men mener du virkelig at Christina Hendricks ikke er lubben? Hun er sexy, for all del, men hun er så absolutt ikke det jeg vil kalle slank. http://www.dailymail.co.uk/tvshowbiz/article-1392243/Mad-Mens-Christina-Hendricks-curvier-holiday-Italy.html Ja, der ser man hva ekte superundertøy kan gjøre med en.. 1
Steinar40 Skrevet 27. oktober 2011 #76 Skrevet 27. oktober 2011 Det viktigste er at dama er slankere enn mannen. Ihvertfall for henne. Ellers føler hun seg tjukk uansett. 1
Gjest BettyBoop28 Skrevet 27. oktober 2011 #77 Skrevet 27. oktober 2011 Det viktigste er at dama er slankere enn mannen. Ihvertfall for henne. Ellers føler hun seg tjukk uansett. Men hva syns du steinar? 1
Lutetium 71 Skrevet 27. oktober 2011 #78 Skrevet 27. oktober 2011 Det viktigste er at dama er slankere enn mannen. Ihvertfall for henne. Ellers føler hun seg tjukk uansett. Ja, det hadde jo tatt seg ut.
4stars Skrevet 27. oktober 2011 #79 Skrevet 27. oktober 2011 Det viktigste er at dama er slankere enn mannen. Ihvertfall for henne. Ellers føler hun seg tjukk uansett. Javel? Trodde kanskje det viktigste var at mannen til dama syns hun var sexy uavhengig av hvordan han ser ut selv. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå