Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kort fortalt om min bakgrunn: etter jeg var ferdig med utdannelsen jobbet jeg 4 år et sted. Jeg ble fullstendig utbrent av jobben, så da søkte jeg på to ledige stillinger. Jeg fikk jobbtilbud fra kun et av stedene jeg søkte, dessverre var det ikke førstevalget mitt som tilbød meg jobb. Nå har jeg jobbet i den nye jobben i ett år, og mistrives forferdelig. Føler jobben er helt feil for meg, og angrer tom på at jeg sluttet i den forrige jobben som gjorde meg utbrent... Ønsker fremdeles å få jobb det andre stedet der jeg ikke fikk jobb sist. For å øke sjansene mine for å få denne jobben har jeg tenkt at jeg må få mer utdannelse og erfaring, dvs jobbe et annet mer relevant sted før jeg søker meg dit på nytt om 4,5 år. Men da føler jeg at jeg får mange jobbytter:

Min historie vil da bli som følger (ser bort tidligere yrkeskarriere, men kun jobber relevant etter utdanningen):

-3 års studier

-4 års jobbing hos arbeidsgiver som gjorde meg utbrent

-1 års jobbing hos arbeidsgiver med hel feil arbeidsoppgaver jeg ikke interesserer meg for

-2 års studier

-2-3 års jobbing hos ny arbeidsgiver

-søke jobb hos dit jeg helst vil jobbe...da mener jeg at jeg burde være kvalifisert....

hva tror dere, vil dette se for ustabilt ut på en cv? Og hvordan komme seg ut av en situasjon der du har havnet i helt fullstendig feil jobb som du bare bryter deg ned/mister all motivasjon av?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette blir bra det. Du begrunner jo bare alt med at målet var å få jobb der du søker til sist. Det er jo sannheten og du viser jo et skikkelig engasjement da. Gi gass. Gi gjerne ønskejobben en ny søknad der du forteller akkurat dette. Kanskje de tar deg inn før bare fordi Su er skikkelig motivert.

Skrevet

Slapp helt av, dette ser jo veldig greit ut!

For mange arbeisgivere på cv`n blir det når du bytter jobb to-tre ganger i året! "Alle bytter jobb med noen års mellomrom, og utdannelse er et pluss!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...