Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har vært sammen i ca 2 år.

Hun har sakte men sikkert gått opp i vekt - fra 62 til over 80 kilo på ca ett år. Jeg prøver å holde oss i aktivitet (fjellturer, trening på sats, sykling i stedet for bil/buss osv) men hun spiser alt for usunt (og for mye), så det hjelper ikke stort. Er nå gått så langt at jeg er blitt flau over å vise meg med henne ute - spesielt blandt nye kolleger.

Sexlivet er også ganske labert ... tenner ikke noe særlig på henne.

Jeg er faktisk så shallow at jeg tenker stadig oftere på om jeg skal avslutte forholdet - fordi ja, hvordan hun tar seg ut og tar vare på seg selv betyr ganske mye for meg!

Noen som har vært i samme situasjon?

Videoannonse
Annonse
Gjest badeand1
Skrevet

Du kan ikke lage sunne middager da?

(og tror du kommer til å få ganske krasse meldinger fra kvinner her inne, så vær obs på det.:P)

Skrevet

Da får du vel bare gjøre slutt da. Dropp sytinga og dump henne.

Skrevet

Du får sikkert mange nebbete svar på dette innlegget, men viss du føler som du gjør, vil det etter min mening være like greit å gå. Så kan hun finne en kjæreste som ikke er flau over henne, og du kan finne en du faktisk vil ha. Man skal ikke føle seg slem for å sette krav til partneren. Det gjelder ikke bare å kapre noen, man må også gjøre noe for å holde på hverandres interesse.

• Liker 4
Gjest D_flatmajor
Skrevet

Si det til henne. :) Det er ikke sunt å bli alt for tung heller, så som en av hennes nærmeste syns jeg du bør ta dette opp med henne. Nå høres det ikke ut som helsa hennes er det du tenker på, men det finnes mange grunner til å konfrontere henne med dette. På en fin måte selvsagt.

Skrevet

Kanskje du kan prøve å snakke med henne om det, uten å si at du synes hun er blitt tjukk? Si noe om at du ønsker dere legger om livsstilen og endrer kostholdet?

Tror du forresten at gnisten i forholdet vil komme tilbake om hun slanker seg? På meg virker det kanskje litt som om det allerede er over...

• Liker 4
Skrevet

Kjæresten min er så trygg på meg at han kan si slike ting rett ut, og det er jeg glad for. Det er nemlig ikke alt jeg klarer å se selv.

• Liker 3
Skrevet

Jeg sliter med det samme, bare at jeg er kvinne og kjæresten min mann. Så du får ingen nebbete svar fra denne kanten, kun mye sympati.

Jeg har gått så langt som å si det rett ut som det er: Jeg tenner ikke lengre på han, og at hvis forholdet skal funke så må han ta vare på seg selv. Jeg vil jo ikke bare at han skal være slank og fin, men også sunn og i form! Og det at han har lagt så mye på seg går rett og slett ut over meg også.

Min hører dessverre ikke på meg, han synes rett og slett at han er kul som har fått mage (!!!). Men kanskje du er heldigere med din! Snakk med henne, og selvfølgelig helst på en fin måte.

• Liker 2
Skrevet

Det høres jo mye ut å gå opp såpass i vekt på forholdsvis kort tid. Vektnedgang er jo som så mye annet, noe man må ønske selv å gjøre noe med. Hvis dette er eneste grunnen til at du vurderer brudd, syns jeg at du burde snakke med henne først. For å få en åpning til samtalen, kan du f.eks starte med å fortelle at du savner hvordan hun så ut før, at det tross alt var jenta du ble forelsket i. Si at du er glad i henne og derfor ønsker at hun tar godt vare på seg selv, slik at hun lever sunt og lenge;) Mange damer som er svært følsomme rundt dette emnet og hun er jo klar over vektoppgangen selv også, så trå forsiktig.

Skrevet

18 kilo på et år er mye. Det er ikke sunt i det hele tatt, og det må da ha vært ett eller annet som har ført til dette. Hvordan vet du at det er 18 kilo? Gjetter du, eller har hun sagt det til deg?

Snakk med henne. Ikke kall henne tykk, eller kom inn på at du er flau over henne eller ikke tenner på henne (i første omgang). Få en følelse av hva hun selv tenker om vektøkningen, har hun lagt merke til det? Ønsker hun å fortsette utvilingen, eller gjøre noe med det? Ta opp at det er en usunn utvikling, og at du er redd for at hennes helse, at hun skal bli syk.

Er hun selv komfortabel med sin egen vekt, og det er slik hun ønsker å ha det, ville jeg kommet tilbake til at dette er en "dealbreaker" for deg. Da må du ta et valg om hvorvidt du vil bli i forholdet eller ikke.

Skrevet

Jeg vill e forlatt henne , så kan du finne ei som tilfredstiller dine krav. Og hun får sjanse til å treffe en mann som synes hun er verdens deiligste..

• Liker 6
Skrevet

Dersom hun er i aktivitet, men kostholdet ødelegger, stemmer jeg for at du går på butikken og at du lager sunne middager. Lag noe fruktsalat (eller noe annet sunt og godt) om kvelden, så holder hun seg kanskje unna sjokoladen :)

Skrevet

Dersom hun er i aktivitet, men kostholdet ødelegger, stemmer jeg for at du går på butikken og at du lager sunne middager. Lag noe fruktsalat (eller noe annet sunt og godt) om kvelden, så holder hun seg kanskje unna sjokoladen :)

Jeg synes det blir helt feil at han skal gjøre alt arbeidet for å holde henne i form, det er han som sørger for at hun holder seg i aktivitet - skal han virkelig være nødt til å lage all maten hennes også? Man må faktisk ønske å gjøre en egeninnsats for å holde seg attraktiv for partneren. Et par kilo hadde ikke vært ille, men å gå fra 60 til 80 kilo på et år er mye.

TS - jeg ville prøvd å si det til henne på en skånsom måte. Vet du om det er noen spesiell grunn til at hun har lagt på seg så mye? Er det depresjon, må jo andre tiltak settes til verks.

• Liker 5
Skrevet

Er irriterende med jenter som tror de kan ese ut straks de får kjæreste. En på 80 kg er ikke like tiltrekkende som en på 60! Jeg skjønner godt at du vurderer å bryte forholdet, dette er jo ikke jenta du ble sammen med. Hadde hatt mer forståelse for det om vekten økte pga en sykdom eller fødsel, men bare latskap og overspising i ett år er turn-off.

Begynn å ta ansvar for utseende deres jenter! Dere kan ikke forvente at en mann blir om du legger på deg nesten 20 kg på så kort tid.

Har mange venninner som slutter å trene og bare spiser (skal jo heeele tiden kose seg med kjæresten må vite) og vekten øker. Ikke særlig kult! Det er ikke fordi man er overfladisk, men fordi man ønsker en kjæreste som tar vare på seg selv og ikek lar kroppen forfalle.

Jeg er selv jente, men snakker generelt om begge kjønn som forfaller idet sivilstatusen endres.

• Liker 5
Skrevet

Var hun overvektig før? Isåfall vil kroppen hennes jobbe seg opp til det hun veide før om hun har slanket seg mye før.....

Skrevet

Begynn å ta ansvar for utseende deres jenter! Dere kan ikke forvente at en mann blir om du legger på deg nesten 20 kg på så kort tid.

Og gutter!!! Man ser jo knapt en mann på 30+ uten mage lenger, eller som ikke er bleik-feit. Generelt trur jeg jenter er flinkere til å ta vare på seg selv enn gutter.

Er helt enig i at man har et ansvar for å ta vare på seg selv i et forhold.

• Liker 6
Gjest Trådstarter
Skrevet

Hei igjen.

Jeg har prøvd å styre kostholdet våres i riktig retning, men det er ikke alltid like lett i en hektisk hverdag. Jeg trur det blir en del godis og sjokolade når hun er alene, å dette kan jo ikke jeg styre (det ønsker jeg ikke heller! hun er et voksent menneske som må få lov til å bestemme over seg selv).

Jeg har tatt det opp flere ganger, men det skjer ikke noe i lengden. Jeg drar henne med meg på sats så ofte jeg kan, men begynner nå å føle meg selv som litt for kontrollerende siden hun selv ikke tar ansvaret (jeg er egentlig en ganske chill person som ikke liker å skape situasjoner der andre føler seg ukomfortabel). Hun holdt på med slanking da vi traff hverandre, der hun målte måltidene slik at hun hadde kontroll på kaloriene..dette syns jeg var litt vel drøyt, men sa aldri noe. Jeg er for et sunt og variert kosthold over tid, og ikke noe "30 days" i en liten periode for å gå ned en str eller to (det funker aldri!). Hun var på vektkurs en gang i uken, og resultatet fra uke til uke styrte mye av humøret hennes.

Hun er også blitt ganske ...sur. Hun blir sur og lei når klærne ikke passer (særlig hvis vi skal på besøk). Jeg tenker sånn at vi har vært sammen i snart to år, så da kan jeg si rett ut at det er klart at klærne ikke passer når du har lagt på deg. Jeg kjøpte henne en ny vinterjakke i str L til bursdagen hennes, å da ble hun på en måte skuffet over gaven pga str. Jeg mener det er bedre å gå i klær som passer (omså det er str L) i stedet for å presse på seg en M å se ut som en oppblåst ball.

Det høres nok ut som grunnløs frustrasjon fra min side, men vekten styrer mye av selvtilliten ti jenter, å når den ikke er på plass så er det så mye i et forhold som ikke føles bra lenger.

Det verste er når hun skal få meg til å føle meg som en slemming som "aldri legger på meg og kan spise så mye jeg vil", noe som ikke er sant! Jeg er veldig aktiv i jobben min, og jeg trener hver dag både for å holde meg selv i grei form, men også fordi det gir meg godt humør og mer energi i hverdagen. Dette har jeg lenge håpet skulle smitte over på henne, men begynner nå å innse at det ikke gjør det.

Oppsummering? Pga vekta til kjæresten min så holder forholdet våres på å skrante. Jeg kan godt ta det på min kappe at det er jeg som er for shallow og at hun fortjener bedre.

Skrevet

Hvorfor i all verden har hun gått opp SÅ MYE på såpass kort tid? :hakeslepp: Jeg syns som regel disse "kjæresten min har blitt så feit"-trådene er helt latterlige, men denne gangen forstår jeg TS...

Tenker hun at hun ikke trenger å passe på seg selv nå som hun har fått kjæreste? :klo: Eller, det kan det vel ikke være, siden dere har vært sammen to år og hun bare har gått opp det siste året. Skjedde det noe spesielt for et år siden?

Skrevet

Er irriterende med jenter som tror de kan ese ut straks de får kjæreste. En på 80 kg er ikke like tiltrekkende som en på 60! Jeg skjønner godt at du vurderer å bryte forholdet, dette er jo ikke jenta du ble sammen med. Hadde hatt mer forståelse for det om vekten økte pga en sykdom eller fødsel, men bare latskap og overspising i ett år er turn-off.

Har mange venninner som slutter å trene og bare spiser (skal jo heeele tiden kose seg med kjæresten må vite) og vekten øker. Ikke særlig kult! Det er ikke fordi man er overfladisk, men fordi man ønsker en kjæreste som tar vare på seg selv og ikek lar kroppen forfalle.

Jeg er selv jente, men snakker generelt om begge kjønn som forfaller idet sivilstatusen endres.

Hvorfor synes du at det er irriterende med jenter som eser ut når de får kjæreste? Med mindre du er lesbisk/bifil og har en jentekjæreste som eser utover, skjønner jeg ikke helt hvor du henter denne irritasjonen fra. Du snakker jo bare om jenter og drar deg såvidt inn igjen på slutten ved å nevne begge kjønn.

• Liker 1
Skrevet

Helt ærlig høres det ut som psyken hennes som ødelegger. Det må jo ha skjedd noe det siste året. Kanskje du burde nevne at psykriater ikke hadde vært så dumt? Så hun fåt fatt i problemene en gang for alle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...