Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

De 6 årene jeg har vært sammen med min kjære har jeg laget pakkekalender til han. Har lagt ned mye planlegging og omtanke i det, og det går jo en del penger i det uten at det er det viktigste. Men blir det satt pris på? Nei!! Er ikke alltid han gidder å åpne engang. Ikke får jeg noe i retur heller... Har en baby som er 10.11 mnd i jula, så hun er ikke gammel nok til å få kalender i år. Så jeg vurderer faktisk å lage kalender til en person jeg VET kommer til å sette virkelig pris på det, nemlig MEG :fnise: Kjøpe 24 ting (gjerne ting jeg hadde kjøpt uansett), pakke inn i helt like pakker og nummerere tilfeldig så jeg ikke vet hva som kommer når. Hva syns dere? Toppen av teithet?

Videoannonse
Annonse
Gjest badeand1
Skrevet

De 6 årene jeg har vært sammen med min kjære har jeg laget pakkekalender til han. Har lagt ned mye planlegging og omtanke i det, og det går jo en del penger i det uten at det er det viktigste. Men blir det satt pris på? Nei!! Er ikke alltid han gidder å åpne engang. Ikke får jeg noe i retur heller... Har en baby som er 10.11 mnd i jula, så hun er ikke gammel nok til å få kalender i år. Så jeg vurderer faktisk å lage kalender til en person jeg VET kommer til å sette virkelig pris på det, nemlig MEG :fnise: Kjøpe 24 ting (gjerne ting jeg hadde kjøpt uansett), pakke inn i helt like pakker og nummerere tilfeldig så jeg ikke vet hva som kommer når. Hva syns dere? Toppen av teithet?

Jepp, toppen av teithet. :P

• Liker 1
Skrevet

og spille overrasket hver gang? :fnise: :fnise:

Skrevet

Haha, jeg synes det var en kjempeartig ide! Mulig du får noen rare blikk fra mannen din, men..

• Liker 2
Skrevet

Helt greit. Og er den ferdig lenge før advent, så glemmer du mye av hva du har i den før det er dags å sette igang åpningsseremonien... :nissevink:

• Liker 2
Skrevet

Jeg ser på det som litt sprøtt, i grunn..

Gjest D_flatmajor
Skrevet

Jeg ville iallefall ikke brukt penger på noe han tydeligvis ikke setter pris på. I stedet for å lage pakkekalender til meg selv ville jeg kjøpt meg noe jeg hadde skikkelig lyst på. ;) Du kan jo alltids kalle det en julegave, eller lage en rebus til deg selv med 24 hint som du åpner hver dag og leder deg frem til en o'store overraskelsen. Hvis selve kalenderen er viktigst, mener jeg.

(Jeg er ikke en julete person. Jeg hadde sikkert kjøpt vin, sprit og sjokolade. haha )

• Liker 1
Skrevet

God ide, men hva med å lage neste års kalender allerede nå? Så glemmer du virkelig hva som var i pakkene, og får en spennende adventstid 2012 ;)

• Liker 2
Skrevet

God ide, men hva med å lage neste års kalender allerede nå? Så glemmer du virkelig hva som var i pakkene, og får en spennende adventstid 2012 ;)

Hehe, det var ikke dumt. Men til neste år kommer nok minien til å få hvis jeg ser hun kan forstå noe av det. Er bare snakk om dette ene året. Vet jeg er teit, men jeg er det mest julete mennesket både jeg, mine venner og til og med bekjente vet om, så tror egentlig ikke folk hadde blitt så veldig overrasket :fnise:

TS

Skrevet

Jeg hadde kjøpt en kasse med 24 forskjellige flasker øl til ham, da hadde han kanskje likt kalenderen sin. :ler:

Til meg selv hadde jeg heller kjøpt en ny veske/genser/sko/kjole eller noe annet jeg har bruk for istedet for masse småting.

Eller, når jeg tenker meg om, så hadde jeg kjøpt en ny veske/sko/kjole til meg selv og ikke noe til ham, siden han høres ut som ham ikke fortjener det. :fnise:

• Liker 3
Skrevet

Hehe, det var ikke dumt. Men til neste år kommer nok minien til å få hvis jeg ser hun kan forstå noe av det. Er bare snakk om dette ene året. Vet jeg er teit, men jeg er det mest julete mennesket både jeg, mine venner og til og med bekjente vet om, så tror egentlig ikke folk hadde blitt så veldig overrasket :fnise:

TS

Hadde det ikke vært for at vi begge er anonyme, ville jeg ha foreslått at vi ble enige om en sum og fortalte litt om hverandre, og så laget til hverandre. :fnise: Lurer på om det finnes et sted på nettet hvor man kan kjøpe en adventskalender til seg selv? Jeg har lyst på en selv. :sjenert:

Skrevet

Jeg synes det høres koselig ut.

Fikk lyst til å gjøre det selv, men jeg vet ikke om jeg har nok tiltakslyst til å gjøre det.

Skrevet

Kjøp deg en flaxkalender. ;)

• Liker 1
Skrevet

Vet ikke om noen butikker i Norge som har det, men kom hjem fra Danmark idag og når jeg var der så jeg en butikk som hadde ferdig pakket adventskalendere for alt fra 500 til 1000 DKK. Synes det virket litt spennende... var en parfymeri btw... Kanskje det finnes noen butikker i Norge som gjør det samme? sånn at du ikke vet hva du får for hvert dag.

Også så jeg de på The Bodyshop, kanskje de butikkene i Norge også får det inn.

Synes det hørtes som en bra idé å gjøre en adventskalender swap! noen som sier jeg? :sjenert:

Skrevet

Jeg hadde iallfall droppet kalender til mannen. Når ikke ting blir satt pris på så dropp det.

Kos det med planlegging, innkjøp og pakkeåpning av din egen kalender. Drit i at du egentlig vet hva som ligger der. Eventuelt be en venninne kjøpe noen overraskelser og gi henne penger for det eller at hun pakker inn i ukjennelige gaver. Viktig å sette pris på en selv og samtidig så er det så koselig å se på kalenderen.

Skrevet

Tja, toppen av teithet kanskje, men så lenge de teite har det gøy gjør det jo ingenting? ;)

Fikk nesten lyst å gjøre det selv. Knallgod ide å lage kalenderen for 2012 allerede nå! :ler: Har ikke hatt pakkekalender siden jeg var 15, og har sååå lyst på... :sjenert:

Skrevet

Selvgjort er velgjort :nigo::nisseblunk:

Skrevet

For de quilteinteresserte har jeg har sett at Kathrines Quilte Stue har hatt ferdige julekalendere :jepp:

Skrevet

xnvrlg.png

Neeida, syns det hørtes søtt ut jeg :gjeiper: Det viktigste er jo at du koser deg i adventstida!

Skrevet

Jeg er alltid fått julekalender av mamma=P Men iår bor jeg ikke hjemme, så føler det blir litt feil å få fra mamma..

Har vært år hatt den samme kalenderen formet som et juletre med 24 lommer. Jeg og mannen tenkte at i stedet for å bruker penger på småting, så kjøper vi en pose twist og fordeler dem i de 24 lommene=) Også gir vi en liten gave hver søndag i advent:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...