AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2011 #1 Skrevet 26. oktober 2011 Dette er litt sånn hardt for meg. Jeg har hatt en krangel med bestevenninnen min, foreldre hennes har 3 hunkatter derav INGEN er sterilisert. De får kattunger i hytt og pine alle 3, gjerne samtidig omtrent. Sist jeg var der så var det et kull på hele 15 STK!! Jeg tok 2 av dem, fikk de sterilisert, kastrert, og nå har jeg to herlige huskatter jeg tar godt vare på. Jeg fikk gitt bort 7 andre til gode hjem, og det var faen ikke lett for i kommunen jeg bor i er det vel bare omtrent 1100 husstander! Men resten gikk med da faren hennes slo dem ihel. Jeg kranglet med bestevneinnen min fordi hun ikke vil ta ansvar for det, jeg VET foreldrene hennes gir faen. De synes det er OK at kattene kommer hjem med unger, så slår de dem bare ihel når de er litt eldre. Faen, jeg blir forbanna! Har snakka med venninnen min om det gang på gang, og hun kommer bare med teite unnskyldninger som at det koster penger å få de sterilisert, hun bor ikke hjemme lenger, og blabla. Pisspreik, hun tjener over 30 000kr i mnd i sin nye jobb, og bor 1,5 timer unna barndomshjemmet og har gooood tid. Hun er bare lat. Jeg må si dette stikker så langt at jeg ikke ser på henne som min aller beste venninne lenger, jeg klarer ikke å la temaet ligge og tar det opp med henne gang på gang. Jeg har prøvd å ringe politiet angående dette, men de var bare sånn "ja, men vi kan se på saken, få navn og nummer osv.." Så ble ingenting mer gjort, for nå er de kattene på tjukka IGJEN!.... Jeg blir så oppgitt, virkelig, jeg elsker dyr, jeg respekterer dyr, hva skal jeg gjøre? Når politiet ikke en gang kunne ringe dit ( jeg vet, for jeg har spurt henne, og hun spurte foreldrene ), hvem skal jeg da snakke med?
Gjest Moulu Skrevet 26. oktober 2011 #2 Skrevet 26. oktober 2011 ring dyrevernet. herregud, det der går da for faen ikke an!!! ring politiet igjen og si det rett ut til den dyrekrenkende tispa du har til venninne! makan!
Gjest badeand1 Skrevet 26. oktober 2011 #4 Skrevet 26. oktober 2011 Mattilsynet, ja. Ring og hør hva de har å si.
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2011 #5 Skrevet 26. oktober 2011 Prøv Mattilsynet. Ring mattilsynet evt dyrebeskyttelsen
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2011 #6 Skrevet 26. oktober 2011 Ta kontakt med mattilsynet. Skjema her: Min lenke
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2011 #7 Skrevet 26. oktober 2011 ring dyrevernet. herregud, det der går da for faen ikke an!!! ring politiet igjen og si det rett ut til den dyrekrenkende tispa du har til venninne! makan! "Den dyrekrenkende tispa" er også min bestevenninne, men jeg greier ikke å godta dette her, i det hele tatt. Og jeg skuffes over at hun lar dette foregå også.
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2011 #8 Skrevet 26. oktober 2011 Dyrebeskyttelsen sa forresten at jeg kunne ta de kattungene og få dem avlivet dersom jeg fikk dem, fordi de hadde ikke plass i sine mottak, eller på noen av sine hjem. De syntes nesten ikke det var så ille, fordi da ble det i allefall ikke flere. Vet ikke hva slags idiot jeg snakka med, men det var da jeg ringte politiet.
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2011 #9 Skrevet 26. oktober 2011 Dyrebeskyttelsen sa forresten at jeg kunne ta de kattungene og få dem avlivet dersom jeg fikk dem, fordi de hadde ikke plass i sine mottak, eller på noen av sine hjem. De syntes nesten ikke det var så ille, fordi da ble det i allefall ikke flere. Vet ikke hva slags idiot jeg snakka med, men det var da jeg ringte politiet. Dyrebeskyttelsen kan ikke gjøre noe med foreldrene til venninna di og måten de holder dyr på, tror din beste sjanse er Mattilsynet så lenge politiet ikke tenker å gjøre noe med det.
Gjest badeand1 Skrevet 26. oktober 2011 #10 Skrevet 26. oktober 2011 Har katten det godt hjemme hos venninna di da? Blir ikke mishandla, får mat og kos osv?
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2011 #11 Skrevet 26. oktober 2011 Har katten det godt hjemme hos venninna di da? Blir ikke mishandla, får mat og kos osv? De tre kattene har det veldig fint, de er velfødde, fine, og blir ivaretatt. Men så får de en haug kattunger, sist jeg var der så hadde de 3 kull samtidig, og den ene kattemoren lå og passet alle 15 på en gang. Det var ungene til alle de 3 kattene. Men det er ungene de bare tar og slår ihel. Skal fylle ut mattilsynet skjema, men er overrasket over at politiet ikke gjorde noe, og fortsatt skuffa over min venninne. Hun er veldig god og snill, og jeg liker henne på alle områder, men her suger hun.
Gjest badeand1 Skrevet 26. oktober 2011 #12 Skrevet 26. oktober 2011 Hadde jeg hatt nok med penger så hadde jeg rett og slett spurt om de vil sterilisere kattene på min regning. 3
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2011 #13 Skrevet 26. oktober 2011 Det er veldig tungt for katter både å gå gravide og å føde, så dette er faktisk plaging ikke bare av kattungene, men også av de stakkers voksne kattene som må få kull på kull
Gjest badeand1 Skrevet 26. oktober 2011 #14 Skrevet 26. oktober 2011 De tre kattene har det veldig fint, de er velfødde, fine, og blir ivaretatt. Men så får de en haug kattunger, sist jeg var der så hadde de 3 kull samtidig, og den ene kattemoren lå og passet alle 15 på en gang. Det var ungene til alle de 3 kattene. Men det er ungene de bare tar og slår ihel. Skal fylle ut mattilsynet skjema, men er overrasket over at politiet ikke gjorde noe, og fortsatt skuffa over min venninne. Hun er veldig god og snill, og jeg liker henne på alle områder, men her suger hun. Bra du fyller ut! Håper du kan oppdatere om hva mattilsynet sier.
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2011 #15 Skrevet 26. oktober 2011 Hadde jeg hatt nok med penger så hadde jeg rett og slett spurt om de vil sterilisere kattene på min regning. Vet du hva, jeg driver faktisk og legger av penger til dette, men de 3 kattene kommer på over 4000 her til sammen, det er så lite sted jeg bor på. Nærmeste andre klinikker er sånn 4 timer unna. Bor langt til helsikke på landet. Jeg, i motsetning til venninna mi, går på skole og lever på støv og mat jeg ellers finner for månedelig stipend og penger. Og JEG legger fortsatt av litt penger. Det er bare det at nå måtte jeg ha en utblåsing, når jeg hører at de mest sannsynlig er drektige IGJEN, det vil komme flere kull før jeg får råd, og dyrlegen vil ikke ta det på avbetaling eller noe heller. Og hun låner meg ikke pengene heller, for hun "har jo ikke så mye". Men come on, det er bestevenninna mi, jeg vet hun har masse penger og sparer over 10 000 til hus hver måned. ÅH, BLÅSE UT, JEG BLIR SÅ SPRØ!! 1
Gjest badeand1 Skrevet 26. oktober 2011 #16 Skrevet 26. oktober 2011 Vet du hva, jeg driver faktisk og legger av penger til dette, men de 3 kattene kommer på over 4000 her til sammen, det er så lite sted jeg bor på. Nærmeste andre klinikker er sånn 4 timer unna. Bor langt til helsikke på landet. Jeg, i motsetning til venninna mi, går på skole og lever på støv og mat jeg ellers finner for månedelig stipend og penger. Og JEG legger fortsatt av litt penger. Det er bare det at nå måtte jeg ha en utblåsing, når jeg hører at de mest sannsynlig er drektige IGJEN, det vil komme flere kull før jeg får råd, og dyrlegen vil ikke ta det på avbetaling eller noe heller. Og hun låner meg ikke pengene heller, for hun "har jo ikke så mye". Men come on, det er bestevenninna mi, jeg vet hun har masse penger og sparer over 10 000 til hus hver måned. ÅH, BLÅSE UT, JEG BLIR SÅ SPRØ!! Da må jeg isåfall si at du er en utrolig flott person! Ønsker at alle i hele verden var som deg altså. Inkludert venninna di og den fucka familien hennes. -_- 3
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2011 #17 Skrevet 26. oktober 2011 Da må jeg isåfall si at du er en utrolig flott person! Ønsker at alle i hele verden var som deg altså. Inkludert venninna di og den fucka familien hennes. -_- Tusen takk for oppmuntringa, men om jeg ikke gjør det, gjør de folkene aldri noe, og det vil garantert bli født hundrevis av kattunger til før en av de kattemødrene dør, og det stopper der. Ingen tar ansvar, da må jo jeg ta litt? Klarer ikke å sove om natta, når jeg vet at det der foregår. Neste gang jeg selv skal hjem, skal jeg prøve å tigge til meg et lån på 3-4000 kr, har en tusenlapp selv, men vil jo ikke stå der hos den gjerrige dyrlegen og ikke ha råd til den siste katten. Fanken så jævlig godt det er å blåse ut, og ikke minst se at andre ikke støtter det heller. 3
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2011 #19 Skrevet 27. oktober 2011 Mattilsynet rapporterer ikke tilbake til varsler.
Gjest Elfrida Skrevet 27. oktober 2011 #20 Skrevet 27. oktober 2011 De gjør faktisk ikke noe ulovlig såvidt jeg kan se. Det er lov å avlive kattunger før de er åtte dager gamle, så lenge det gjøres på en viss måte (hardt slag mot skallen slik at de dør med en gang).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå