Gå til innhold

Tør ikke be han ut

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjent en gutt i litt over ett år nå. Via en fritidsaktivitet. Vi er blitt gode venner og vet en del om hverandre og har god tone. Han vet at jeg har vært gjennom et tøft brudd og at jeg er singel. Jeg har også funnet ut at han er singel fordi jeg har sett han på sukker.no. Spesielt etter sommeren har tonen vært god og jeg liker han bare mer og mer... Men vi er jo allerede såpass gode venner og han vet at jeg er singel, så hvis han var interessert burde han vel bedt meg ut på date? Jeg har lagt han til på Facebook og prøvd å flørte litt da vi ses, men synes dette er så vanskelig... Er så redd for å bli avvist/få et nei, og da må jeg jo se han hver uke likevel og det blir flaut....

What to do?

Videoannonse
Annonse
Gjest D_flatmajor
Skrevet

Det kan jo hende at han avventer på samme måte som deg? Vi som jenter har kanskje en tendens til å ta for gitt at mannen skal ta initiativet. :) Du kan jo foreslå å gjøre noe sammen som ikke virker så "høytidelig", men som likevel gjør at dere kan møtes bare dere to? (Forresten, med høytidelig mener jeg kino, middag osv.) Det trenger jo ikke å ødelegge stemninga mellom dere selv om dere ikke finner tonen på den måten? :)

Lykke til!

Skrevet

Ja, men så tenker jeg plutselig at han sikkert ikke er interessert, at han vet for mye om meg, at jeg er for tykk/ikke pen nok, han har god tone og er like hyggelig mot de andre som mot meg osv, og så har jeg det gående med negative tanker og tør ikke gjøre annet enn å dagdrømme om noe jeg tror er uoppnåelig....

Skrevet

Kan hende han er redd for å ødelegge vennskapet deres ved å prøve seg på "noe mer".

Jeg ville sagt det rett ut, men sjansene for at vennskapet forsvinner dersom han ikke har de samme følelsene for deg, er tilstede.

Skrevet

Kunne ønske jeg var tøff nok til å spørre han om han ville ta en kaffe eller gå en tur en dag.........men egentlig virker han ikke noe interessert, bare hyggelig venn. Er nok jeg som liker han mer enn han liker meg...

Er det forresten positivt hvis jenter tar initiativet til date, eller virker det ofte skremmende på mange menn? Jeg vet at jeg er smart, selvstendig, *independent woman*, men også søt og sjarmerende, men vil ikke skremme dem bort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...