McAdams Skrevet 26. oktober 2011 #1 Skrevet 26. oktober 2011 Jeg sliter litt med valg av skole. Vil gjerne ha en god og solid utdanning, men jeg vet at yrket jeg begir meg ut på kanskje ikke er det mest sikre når det kommer til å få jobb. Det jeg har sett på er: Tekstforfatter - Westerdals PR, Kommunikasjon og Media - Høgskolen i Volda Journalist - Høgskolen i Volda Pr- og Kommunikasjonsledelse - BI Oslo Kultur og kommunikasjon - UiO Noen som har erfaring med disse linjene, både under utdanning og etter? Eller kjenner noen som har det? Eller noen som har en formening om noen av skolene/linjene? Tar imot alle råd, tips og formeninger med stoor takk :-)
weni Skrevet 26. oktober 2011 #2 Skrevet 26. oktober 2011 Har hørt at det er mange som er journalister uten å ha studert journalistikk på høgskole, også har jeg hørt at en egentlig ikke trenger å gå skole med journalistikk. Mange som ikke har hatt utdanning innen journalistikk som faktisk jobber som journalister nå idag. Spørs jo litt på om du er god å skrive, kan lage god ingress, komme på saker å skrive om, osv.
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2011 #3 Skrevet 26. oktober 2011 Men husk, i de yrkene trenger man ofte mye flaks og dyktighet som få har for å komme langt. Alle kan være journalist, men ikke alle kan skrive de store sakene i Dagbladet. Skal du være sikret jobb gå for ingeniørutdannelsen
McAdams Skrevet 26. oktober 2011 Forfatter #4 Skrevet 26. oktober 2011 Takk for svar! Jeg liker veldig godt å skrive, og har alltid gjort det, men jeg tror nok jeg ville hatt en utdanning i bunn, da jeg ikke kan så mye grunnleggende rundt det Snuser også litt på PR og Kommunikasjon. Noen som har noe å komme med der? Ingeniør tror jeg faktisk ikke jeg hadde klart. Matte og fysikk har alltid vært mine største fiender!
McAdams Skrevet 26. oktober 2011 Forfatter #5 Skrevet 26. oktober 2011 Noen som eventuelt vet hvor man kan komme i kontakt med en studierådgiver? Sendte mail til Tone F. Hansen (http://www.studieradgivning.no/om.html), men hun har gitt seg...
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2012 #6 Skrevet 22. februar 2012 Som tekstforfatterstudent på Westerdals lærer du både om eget uttrykk (kunstutrykk, du får hjelp til å finne "din stemme". Flere relevante eksterne forelesere, i tillegg til de interne. Kult å få Jo Nesbø til å lese over teksten din..?), markedskommunikasjon (reklame og annen markedsføring, inkludert praksis i reklamebyrå der du får jobbe med ekte kunder) og redaksjonell kommunikasjon (igjen mange eksterne forelesere og masse praksis. Man lager bla. et magasin sammen med AD-linja 2. året som kommer i salg i butikkene). Siste året er det praksis, da kan man velge hva man vil jobbe videre med. Er du flink, kommer du langt. Gir du litt faen, kommer du ikke langt. Anbefales!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå