AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2011 #1 Skrevet 26. oktober 2011 1stk laksefilet, litt under en halv blomkål, litt over 1/4 brokkoli og 4cherrytomater.. Har penge-, plass-, og tidsmangel, og har kun en stekeplate å lage mat på, derfor blir det noe reduserte måltider..
Trollbarn Skrevet 26. oktober 2011 #2 Skrevet 26. oktober 2011 Fisk og grønnsaker er vel aldri feil! Men hørtes kanskje litt lite ut som middag, ville kanskje tatt to fileter?
Soleklart Skrevet 26. oktober 2011 #3 Skrevet 26. oktober 2011 Lite middag? Er du klar over hvor stor en laks er? En laksefilet er en halv laks. Hva er det du vil vite om middagen. Ernæringsmessig eller om vi synes det høres godt ut?
momo Skrevet 26. oktober 2011 #5 Skrevet 26. oktober 2011 En laksefilet er da ikke en halv laks. En laksefilet er vel ofte bare 120 g. Jeg spiser ofte laks med bare div grønnsaker til, og da spiser jeg 1,5 -2 laksefileter. Blir ikke mett av bare en.
Cera Skrevet 26. oktober 2011 #7 Skrevet 26. oktober 2011 Jeg pleier og ha noe lignende, men med litt ris og saus til:)
Supraspinatus Skrevet 26. oktober 2011 #8 Skrevet 26. oktober 2011 Høres ut som en av mine middager. Gjerne med fet yoghurt med hvitløk i som saus. Eller uten yoghurten og med ris. 200g laks en tallerken full av grønnsaker. Olivenolje. (ris dersom dagen før viktig trening, eller mot konkurranse)
Athene Skrevet 26. oktober 2011 #9 Skrevet 26. oktober 2011 Hørtes for lite ut, noe avhengig av hvor stor laksefileten er. En laksefilet er normalt 100-140 gram, normalt spiser man ca 250 gram fisk til et måltid. Faren er at du blir sulten igjen fort. Jeg spiser ofte noe lignende av det du beskriver her til middag, men jeg pleier da å spise ca 200 gram fisk, og supplere måltidet med litt bønner eller linser for å gjøre det mer mettende. Ellers er jeg enig i en tidligere kommentar her; For dårlig eller ok i forhold til hva? Man kan egentlig ikke svare på spørsmålet ditt uten å vite hva du legger i dette. Kalorier? Næringsstoffer? Omega 3? Grønnsaker?
Gjest *Maja* Skrevet 26. oktober 2011 #10 Skrevet 26. oktober 2011 Jeg pleier å steke sei sammen med finhakkede tomater og chili med litt fond, salt, pepper og sitronjuice. Koker inn litt kokosmelk og knuser et par knekkebrød oppi. Da får jeg en god middag med både protein, fett og trege karbs. Smaker nesten litt fiskegrateng aktig; Knallgodt
venus_ Skrevet 27. oktober 2011 #11 Skrevet 27. oktober 2011 En laksefilet er da ikke en halv laks. En laksefilet er vel ofte bare 120 g. Jeg spiser ofte laks med bare div grønnsaker til, og da spiser jeg 1,5 -2 laksefileter. Blir ikke mett av bare en. En laksefilet er ene fileten på en hel fisk, altså en halv fisk. Et porsjonsstykke derimot er på ca 120g om stykket er kjøpt ferdig oppskåret i frysedisken eller kjøledisken. Om fiskestykket er kjøpt i ferskvaredisk kan det være større. Jeg synes det hørtes ut som en god middag jeg TS. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå