Gå til innhold

Rykte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Møtte en kjekk fyr helt tilfeldig, og viste seg at vi har felles bekjente. Han er fra i nærheten av hjembygda mi, så jeg traff ham når jeg var hjemme på ferie. Vi bare snakket litt sammen når vi møttes, ikke noe mer. Men jeg likte han, og la han til på facebook før jeg flyttet tilbake til studiestedet.

Jeg har snakket endel med han både på facebook og på tlf., og jeg liker han bare bedre og bedre. MEN, i går var jeg ute med en veninne, og hun gjorde store øyne da jeg fortalte navnet på fyren. Det er visst "en kjent sak" at alle menn i den familien ligger med alt de kommer over av jenter, også de som er gift. Må nevnes at jeg kommer fra ei ekte bygd, der naboen selvsagt vet mer om deg enn hva du selv gjør.

Vi har flørtet en god del på tlf., og selvsagt kan han bare være ute etter sex. Men jeg er jo faktisk singel og kan gjøre akkurat hva jeg vil, selv om jeg i utgangspunktet er ute etter noe mer.

Magefølelsen min sier at jeg skal møte han igjen, ryktene sier at jeg ikke skal det. Jeg har egentlig ikke lyst til å bare bli feid over, men samtidig liker jeg han ekstremt godt....

Tips? Burde jeg løpe eller satse?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ligg med fyren og opprett en ny tråd senere der du fortvilet spør om han muligens er utro mot deg.

• Liker 4
Gjest D_flatmajor
Skrevet (endret)

,

Endret av D_flatmajor
Skrevet

Det er visst "en kjent sak" at alle menn i den familien ligger med alt de kommer over av jenter, også de som er gift.

Javel? Betyr det at faren, onkelen og en av brødrene hans gjør det, eller hadde hun bevis for at det gjelder han du liker også? Jeg tviler sterkt på at hele familien har et spesielt player-gen, så jeg ville skaffet meg litt mer informasjon hvis jeg var deg.

• Liker 1
Skrevet

Ja, kommer det en desperat utroskapstråd fra en AB vet dere altså hvem det er :fnise:

C88: Ja, ryktene sier at det gjelder både faren og onkelen, samt en del søskenbarn. Men hun hadde ikke hørt fornavnet hans før, og det må jeg nesten ta som et godt tegn. :P Det foreligger med andre ord ingen direkte rykter om at han er av samme ulla, annet enn at han tilhører samme famiie. Vet ikke heeelt hvor jeg skulle fått ”mer informasjon” fra, men.

TS

Skrevet (endret)

C88: Ja, ryktene sier at det gjelder både faren og onkelen, samt en del søskenbarn. Men hun hadde ikke hørt fornavnet hans før, og det må jeg nesten ta som et godt tegn. :P Det foreligger med andre ord ingen direkte rykter om at han er av samme ulla, annet enn at han tilhører samme famiie. Vet ikke heeelt hvor jeg skulle fått ”mer informasjon” fra, men.

TS

Da synes jeg absolutt du burde gi blaffen i ryktene, jeg tviler som sagt veldig sterkt på at sånne ting er arvelig, og det blir helt sykt å gi han skylden for noe som andre i familien har gjort. "Mer informasjon" betyr for eksempel at du selv observerer han i full player-modus. ;) Rykter er som oftest sterkt overdrevet.

Endret av Cathrine88
Skrevet

Jeg datet en fyr som alle fra hjemstedet hans advarte meg mot. Han var visst ikke noe kjærestemateriale, var kronisk utro osv. Jeg hørte på ryktene, droppet han, og er sjeleglad for det.

De stemte ganske bra kan man si. Ingen røyk uten ild...

Skrevet

Ja, kommer det en desperat utroskapstråd fra en AB vet dere altså hvem det er :fnise:

TS

Som mor så datter.

Skrevet

Jeg datet en fyr som alle fra hjemstedet hans advarte meg mot. Han var visst ikke noe kjærestemateriale, var kronisk utro osv. Jeg hørte på ryktene, droppet han, og er sjeleglad for det.

De stemte ganske bra kan man si. Ingen røyk uten ild...

Jeg har blitt advart kun på grunnlag av etternavnet hans... Jeg tror jeg prøver jeg, jeg er singel og klar for litt moro, så vi får se hva som skjer.

Som mor så datter.

Den må du forklare nærmere?

Skrevet

Hvis alle menn i en slekt er like ville jeg vært satanist, narkoman, arbeidsløs og kanskje homofil.

• Liker 1
Skrevet

Den må du forklare nærmere?

Vi er alle et produkt av arv og miljø.

Så hvis du er jente; hvem tror du vanligvis påvirker deg mest?

Derav; som mor så datter.

Og tilsvarende hvis man er gutt - som far så sønn.

Gjest D_flatmajor
Skrevet

Dette er jeg uenig i. Jeg tror også at vi påvirkes av både arv og miljø, men å si at vi kun påvirkes av foreldre blir feil i mine øyne. Andre faktorer spiller også inn under "miljø". Dette er alt fra kultur, storsamfunn, måten landet styres og forvaltes på, lokalmiljø, fritidsaktiviteter, lærere, jevnaldrende, venner, kjærester, idoler, kjendiser og andre vi oppfatter som signifikante. Og sikkert flere.

• Liker 1
Skrevet

Påvirker, ja, men det betyr ikke nødvendigvis at man ender opp som en kopi av foreldrene sine. Det hender ikke så rent sjelden at et barn av alkoholikere blir totalt avholdsmenneske for eksempel.

Skrevet

Dette er jeg uenig i. Jeg tror også at vi påvirkes av både arv og miljø, men å si at vi kun påvirkes av foreldre blir feil i mine øyne. Andre faktorer spiller også inn under "miljø". Dette er alt fra kultur, storsamfunn, måten landet styres og forvaltes på, lokalmiljø, fritidsaktiviteter, lærere, jevnaldrende, venner, kjærester, idoler, kjendiser og andre vi oppfatter som signifikante. Og sikkert flere.

Ja, men noe annet har jeg ikke påstått heller.

Jeg skrev; hvem tror du vanligvis påvirker deg mest?

Altså på individnivå. Og da vil jeg påstå at det individet (vanligvis) er mora di ;)

Skrevet

Påvirker, ja, men det betyr ikke nødvendigvis at man ender opp som en kopi av foreldrene sine. Det hender ikke så rent sjelden at et barn av alkoholikere blir totalt avholdsmenneske for eksempel.

Hvis begge foreldrene er alkoholikere så viser det seg at man har 75% sjanse for å bli alkoholiker selv. Dårlige odds egentlig, sånn sett.

Gjest D_flatmajor
Skrevet

Ja, men noe annet har jeg ikke påstått heller.

Jeg skrev; hvem tror du vanligvis påvirker deg mest?

Altså på individnivå. Og da vil jeg påstå at det individet (vanligvis) er mora di ;)

Det klassiske er vel å si (noe forenkla) at man skiller mellom primær- og sekundærsosialisering. Primærsosialiseringa anses da som den "viktigste" og foregår i hjemmet. Om det er mor eller far som har påvirka meg mest vet jeg da ikke, ut fra dette.

Skrevet

Det klassiske er vel å si (noe forenkla) at man skiller mellom primær- og sekundærsosialisering. Primærsosialiseringa anses da som den "viktigste" og foregår i hjemmet. Om det er mor eller far som har påvirka meg mest vet jeg da ikke, ut fra dette.

Kommer an på hva man mener med påvirkning også.

Men jenter/kvinner har mer til felles.

På samme måte som at gutter/menn har mer til felles.

Gjest D_flatmajor
Skrevet

Kommer an på hva man mener med påvirkning også.

Men jenter/kvinner har mer til felles.

På samme måte som at gutter/menn har mer til felles.

Der har du unektelig en form for et slags poeng. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...