AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2011 #1 Skrevet 26. oktober 2011 Hei! Jeg tar opp noen fag nå og trenger boka for faget "Religion" på vg3 og boka for "Geografi" for vgs(studiespesialisering). Hvor kan jeg få tak i disse bøkene nå, når jeg ikke går på vgs lenger? Vil helst ikke kjøpe de, men går det an å låne de på bibliotek og sånt, for en periode? Eller finne bøkene et sted på nettet? Takker for raske svar!
Grønt blad Skrevet 26. oktober 2011 #2 Skrevet 26. oktober 2011 Noen få biblioteker har skolebøker, men langt fra alle. Spør ditt lokale bibliotek. Kanskje de skaffe bøkene, hvis de ikke har dem selv. Du finner nok ikke bøkene på nett, men du kan kjøpe dem på nett...
Trollbarn Skrevet 26. oktober 2011 #3 Skrevet 26. oktober 2011 Ville spurt på biblioteket først, og viss ikke de har er det jo bare å søke på Finn.no o.l. etter brukte eksmplarer.
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2011 #4 Skrevet 26. oktober 2011 Det er ikke noe «boka». Du kan skaffe deg en hvilken som helst bok som gjennomgår målene i læreplanen. Det finnes ikke noe fag som heter «religion», så jeg regner med at du mener «religion og etikk (REL1001). Eksempler her kan være Tro og tanke fra Aschehoug eller Eksistens fra Gyldendal og I samme verden fra Cappelen Damm. I geografi (GEO1001) har du for eksempel Geografi fra Cappelen Damm, Terra nova fra Aschehoug og GEO fra Gyldendal. Du kan sikkert finne flere av disse på biblioteket, men for ditt eget beste anbefaler jeg at du kjøper bøkene. Da slipper du å tenke på lånetid og får mulighet til å notere og markere i bøkene. Det gjør alt enklere. Om du kan finne de på internett vet jeg ikke, men det blir i så fall piratkopiering og ulovlig. I tillegg er det ganske håpløst å skulle lese seg gjennom pensum foran en dataskjerm. Hvis du tar eksamensrettet undervisning ved en privatskole må du selvsagt bruke bøkene de har valgt, siden både undervisningen og eksamen vil være lagt opp rundt disse. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå