Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det å lese bøker har aldri vært helt min greie. Hvis den er spennende kan det være greit, men det er veldig få bøker jeg faktisk synes er spennende. Jeg kunne heller tenke meg å lese morsomme bøker som jeg kan le en del av, og lurer derfor på om noen her har lest noen morsomme bøker de vil anbefale?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nick Hornby og Erlend Loe er forfattere som skriver lettleste og morsomme bøker.

• Liker 1
Skrevet

fra de som laget sex and the city, He's just not that into you! hahahahaaaa

Skrevet

Enig angående Nick Hornby! Sitter alltid og humrer når jeg leser bøkene hans.

Hvis du vil ha rene humorbøker anbefales alt av Are Kalvø :fnise: Ler bare jeg tenker på ham!

• Liker 1
Skrevet

Nick Hornby og Erlend Loe er forfattere som skriver lettleste og morsomme bøker.

Veldig enig! :fnise:

Skrevet

- mark haddon, spesiels a curious incident

- erlend loe, spesielt L

- beatles av lars saabye chr

jeg synes også bill bryson er morsom. når han snakker om amerikansk tv og hvor dårlig han synes det er sier han noe sånt som "it just makes me want to walk right out to the motorway and lie down"

Skrevet

Good Omens av Terry Pratchett og Neil Gaiman må være en av de morsomste bøkene jeg har lest. Skal sies jeg ikke pleier å oppsøke morsomme bøker, men er ganske sikker på at denne er et gullkorn. Er dog ikke sikker på om den er å finne på norsk.

The Hitchhiker's Guide to the Galaxy av Douglas Adams er en serie med mye humor, og de enkelte bøkene er ikke så tykke og heller ikke tunge å lese. Det er en del politisk humor, men man går ikke glipp av humoren selv om man ikke er helt inne i sånt.

Skrevet

Douglas Adams og Bill Bryson :)

Bill Bryson er vanvittig morsom. Særlig "the life and times of the thunderbolt kid"

Skrevet

Bridget Jones Diary og Bridget Jones: On the Edge of Reason, begge skrevet av Helen Fielding.

Mvh Yvonne :heiajente:

Gjest Wolfmoon
Skrevet (endret)

Generelt Terry Pratchett sin Discworld serie, og som noen nevte over her, Neil Gaiman!

Endret av Wolfmoon
  • Liker 1
Skrevet

Bridget Jones Diary og Bridget Jones: On the Edge of Reason, begge skrevet av Helen Fielding.

Olivia Joules and the Overactive Imagination av samme forfatter er også veldig morsom og herlig feel-good. :happy: En annen i samme sjanger er Milkrun av Sarah Mlynowski.

Skrevet

Roddy Doyle sine bøker er også utrolig morsomme.

Ellers minns jeg at

Populærmusikk fra Vittula av Mikael Niemi.

En kort historie om traktoren i Ukraina av Marina Lewycka.

var ganske så festelige også...

Skrevet (endret)

.

Endret av Fantomina

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...