pantera Skrevet 26. oktober 2011 #1 Skrevet 26. oktober 2011 Det å lese bøker har aldri vært helt min greie. Hvis den er spennende kan det være greit, men det er veldig få bøker jeg faktisk synes er spennende. Jeg kunne heller tenke meg å lese morsomme bøker som jeg kan le en del av, og lurer derfor på om noen her har lest noen morsomme bøker de vil anbefale?
Trollbarn Skrevet 26. oktober 2011 #2 Skrevet 26. oktober 2011 Nick Hornby og Erlend Loe er forfattere som skriver lettleste og morsomme bøker. 1
Wonders Skrevet 26. oktober 2011 #3 Skrevet 26. oktober 2011 fra de som laget sex and the city, He's just not that into you! hahahahaaaa
HedvigR Skrevet 26. oktober 2011 #4 Skrevet 26. oktober 2011 Enig angående Nick Hornby! Sitter alltid og humrer når jeg leser bøkene hans. Hvis du vil ha rene humorbøker anbefales alt av Are Kalvø Ler bare jeg tenker på ham! 1
Rumle Skrevet 27. oktober 2011 #5 Skrevet 27. oktober 2011 Nick Hornby og Erlend Loe er forfattere som skriver lettleste og morsomme bøker. Veldig enig!
palle Skrevet 27. oktober 2011 #6 Skrevet 27. oktober 2011 - mark haddon, spesiels a curious incident - erlend loe, spesielt L - beatles av lars saabye chr jeg synes også bill bryson er morsom. når han snakker om amerikansk tv og hvor dårlig han synes det er sier han noe sånt som "it just makes me want to walk right out to the motorway and lie down"
Corvus Skrevet 29. oktober 2011 #7 Skrevet 29. oktober 2011 Good Omens av Terry Pratchett og Neil Gaiman må være en av de morsomste bøkene jeg har lest. Skal sies jeg ikke pleier å oppsøke morsomme bøker, men er ganske sikker på at denne er et gullkorn. Er dog ikke sikker på om den er å finne på norsk. The Hitchhiker's Guide to the Galaxy av Douglas Adams er en serie med mye humor, og de enkelte bøkene er ikke så tykke og heller ikke tunge å lese. Det er en del politisk humor, men man går ikke glipp av humoren selv om man ikke er helt inne i sånt.
missLynch Skrevet 29. oktober 2011 #8 Skrevet 29. oktober 2011 Douglas Adams og Bill Bryson Bill Bryson er vanvittig morsom. Særlig "the life and times of the thunderbolt kid"
Anglofil Skrevet 30. oktober 2011 #9 Skrevet 30. oktober 2011 Bridget Jones Diary og Bridget Jones: On the Edge of Reason, begge skrevet av Helen Fielding. Mvh Yvonne
Gjest Wolfmoon Skrevet 30. oktober 2011 #10 Skrevet 30. oktober 2011 (endret) Generelt Terry Pratchett sin Discworld serie, og som noen nevte over her, Neil Gaiman! Endret 30. oktober 2011 av Wolfmoon 1
Niennas Skrevet 30. oktober 2011 #11 Skrevet 30. oktober 2011 Kan inneholde spor av nøtter! Det er en utrolig morsom bok, synes jeg. DB.no la ut hele boka i 2006, et kapittel hver dag. Hver er linkene: Kap 1 Kap 2 Kap 3 Kap 4 Kap 5 Kap 6 Kap 7 Kap 8 Kap 9 Kap 10 Kap 11 Kap 12
^^Belle^^ Skrevet 31. oktober 2011 #12 Skrevet 31. oktober 2011 Bridget Jones Diary og Bridget Jones: On the Edge of Reason, begge skrevet av Helen Fielding. Olivia Joules and the Overactive Imagination av samme forfatter er også veldig morsom og herlig feel-good. :happy: En annen i samme sjanger er Milkrun av Sarah Mlynowski.
Illusen Skrevet 31. oktober 2011 #13 Skrevet 31. oktober 2011 Roddy Doyle sine bøker er også utrolig morsomme. Ellers minns jeg at Populærmusikk fra Vittula av Mikael Niemi. En kort historie om traktoren i Ukraina av Marina Lewycka. var ganske så festelige også...
Fantomina Skrevet 31. oktober 2011 #14 Skrevet 31. oktober 2011 (endret) . Endret 29. oktober 2015 av Fantomina
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå