Gå til innhold

Armbånd med negative ioner?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Bruker du, eller har du prøvd armbånd med negative ioner? Hva er dine erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva skal det være godt for? :gjeiper:

• Liker 3
Skrevet

Det sender ut negative ioner som motvekt til de positive vi får i kroppen av stråling fra mobil, pc og sånne ting i dagliglivet. Det kan hjelpe deg å sove bedre, få mer energi, fjerne smerter ol. etter sigende... Venninna mi sverger til dette, og har kvittet seg med migrene etter hun begynte å bruke armbåndet. Jeg tenkte jeg skulle prøve det, men vil gjerne høre fra noen andre som har prøvd også!

Skrevet

Åh, spennende. Vet du hvor man får kjøpt noe slikt? Eller hva det koster?

Skrevet

Herregud, hva folk tror på... vet du egentlig i det hele tatt hva et ion er for noe??

• Liker 6
Skrevet

Jeg har et slikt armbånd og er hjemme fra jobb idag pga hodepine, stiv nakke, feber og alskens fandenskap... :tristbla: Jeg har ikke helt troen på dette lengre, men har hatt det på 14 dager og skal prøve litt til.

Skrevet

Jeg har et slikt armbånd og er hjemme fra jobb idag pga hodepine, stiv nakke, feber og alskens fandenskap... :tristbla: Jeg har ikke helt troen på dette lengre, men har hatt det på 14 dager og skal prøve litt til.

Selvfølgelig fungerer det ikke - og hvorfor skulle det nå det? Hva slags ioner man "utsender" har da vel ingen verdens ting å si for hvor fysisk frisk man er! Jeg blir helt seriøst trist på vegne av alle dere som går rett på alskens alternative remedier...

• Liker 6
  • 1 år senere...
Gjest student
Skrevet

Vi master studenter ved fysikk og matematikk linja på NTNU satt for noen dager siden og diskuterte nettopp dette. Det er helt utrolig hva folk tror på. For dette er rett og slett SVINDEL det disse folkene driver med. Neste gang en prøver å selge deg disse såkalte armbåndene med negative ioner osv så spør du rett og slett vedkommende om han/hun vet hva et negativt ion er. Disse er eksperter på reklame og har allerede skjønt at de må øve på dette spørsmålet. Og det de har begynt med er å fortelle om at armbåndet har et antall "gauss". Spør om de vet hva en enhet av gauss er, da skal du se at de måper som noen idioter!

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo bare tull, bare søk litt rundt på nettet og vær litt kritisk så finner du ut av det :)

Det er rett og slett overprisa plastikkarmbånd.

Anonym poster: d433cb212e5cdc055d5886f01ae534ef

• Liker 2
Skrevet

Jepp, det er bullshit. En god tommelfingerregel er at hvis noe påstås å virke mot en lang og variert rekke vage plager (såkalte "symptoms of life"), så gjør det ikke det.

http://sciencebasedlife.wordpress.com/2011/10/30/balance-bracelets-debunked-by-new-research/

Her er en fin bloggpost om slike armbånd. De kommer i mange varianter, noen med ioner, noen med frekvenser, og noen med hologrammer. Svada alt sammen, og de som selger dem aner stort sett aldri hva de snakker om.

• Liker 2
Skrevet

Og forresten: Jeg velger for øyeblikket å se bort fra at tilførsel av noen skarve ioner ikke gjør noe som helst fra eller til for helsa di, men om så var tilfellet: Hvis det var overskuddsladning i armbåndet ville den forsvinne så fort armbåndet kom i kontakt med deg. Eller du la det fra deg. Finn naturfagsboka og les kapitlet om strøm.

Den eneste plausible måten dette armbåndet kan sende ut negative ioner på var om det inneholdt radioaktivt materiale som sender ut betastråling, for eksempel Cesium-137. Hørtes ikke like helsebringende ut nå, eller? :)

• Liker 4
Skrevet

Det sender ut negative ioner som motvekt til de positive vi får i kroppen av stråling fra mobil, pc og sånne ting i dagliglivet.

Det dannes ikke positive ioner som følge av "stråling fra mobil, pc og sånne ting i dagliglivet". Stråling som er i stand til dette er potensielt livsfarlig og man kan vente seg fengselsstraff for å stå bak slike strålekilder. Man kan heller ikke "sende ut" negativer ioner for å reparere skade forårsaket av det.

Det kan hjelpe deg å sove bedre, få mer energi, fjerne smerter ol. etter sigende...

Regelen er at ting som hevder å virke mot vage og subjektive plager vanligvis er tull. Samme når det markedsføres med store og imponerende ord. Virkelige legemidler og medisinsk utstyr markedsføres ikke på den måten.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...