Gå til innhold

Har så lyst på barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! :)

Tittelen sier vel det meste :P Men jeg har så lyst på barn!

Det passer jo absolutt ikke, er midt inne i studier og tror vel ikke helt at jeg egentlig er klar for det heller. Jeg har i hvert fall ikke nok penger, i og med at jeg bare jobber en helg i mnd og jeg bor fortsatt hjemme også...

Men hvordan vet man at man er klar egentlig?

Er det naturlig å ha lyst på barn i en alder av 19? Jeg skal ikke ha barn nå, jeg bare har SÅ lyst :)

Og hvordan skal man klare og vente? :s

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skriver ingenting om en kjæreste, så da går jeg ut fra at du ikke har det. Det er vel i hvert fall det første som bør være på plass, en kjæreste som ønsker barnet like mye som deg. Og dere bør helst ha bodd sammen en god stund før et barn kommer til verden

Man klarer å vente, fordi man ønsker å gi sitt barn det beste utgangspunktet man kan gi det. Og det kan du neppe nå.

Det er veldig naturlig å være "barnesyk" i din alder.

• Liker 3
Skrevet

Jeg har kjæreste :) Vi bor så og si sammen hos foreldrene mine..

Skrevet

Burde vel skrivd det i startinnlegget :sjenert:

Han har lyst på barn han også, men virker som han har mest lyst siden jeg har så lyst. At han gjør det for ikke å miste meg. Han har sagt han aldri har tenkt noe spesielt på å få barn før jeg har snakka masse om det.

Skrevet

Sånn som jeg ser det, og dette er kun min personlige mening: Det ideelle i deres situasjon vil være å vente til:

1. Du er ferdig med studier, og gjerne har hatt jobb en stund

2. Du skriver ikke hva han gjør, men hvis han studerer, gjelder det samme i punkt 1 for han. Hvis han ikke gjør noe, bør han få seg jobb

3. Dere har funnet dere et eget sted og bodd der en stund, det bør selvfølgelig være barnevennlig

4. Han får lyst på barn av egne grunner

5. Dere har fått spart opp litt penger

• Liker 6
Skrevet

Tusen takk for svar!!

Selv om lysten bare blir større og større er vel de punktene du skrev fine å følge :) Bør jo klare det, selv om det ikke er så lett, men man skal jo gjøre ting for barnets beste.

Jeg er ferdig med studier om 1 og et halvt år ca, og han er ferdig om 3. Men da får jo jeg jobbet litt i mellomtida så det kanskje blir litt penger så vi kanskje kan starte med en gang han har kommet inn i arbeidslivet :sjenert:

Skrevet

omg.. skaff deg en hund eller katt! hvorfor kaste bort hele livet på å få barn i en alder av 19-20 år?? hvorfor ikke leve livet, nyte kjæresten, og BLI NOE! skjønner det virkelig ikke..

• Liker 5
Skrevet

omg.. skaff deg en hund eller katt! hvorfor kaste bort hele livet på å få barn i en alder av 19-20 år?? hvorfor ikke leve livet, nyte kjæresten, og BLI NOE! skjønner det virkelig ikke..

Fordi man kan leve livet, nyte kjæresten og bli noe selv om man har barn. Men jeg er enig i at hun burde vente.

• Liker 2
Skrevet

Jeg tenker lysten på barn forsvinner når det blir slutt. Om du da ikke har smelt på deg et par barn, og sitter der alene og sliter med å få endene til å møtes,

mens eksen din møter en ny, ung, dame som er uten barn og har en fin karriere.

Tenk deg godt om, du ... !

• Liker 3
Skrevet

så negativ du var da.. :S

Må vel ikke alltid bli slutt :)

Skrevet

Jeg har hatt det sånn som deg, har hatt kjæreste siden jeg var 17 og alltid hatt et sterkt ønske om å bli mamma... Pga studier, en samboer som ikke var klar ++ ble det ikke til at vi prøvde når jeg var 19, og selv om det sikkert hadde gått fint er jeg i ettertid glad for at vi ventet, sånn at vi har fått tid til å reise, feste litt, ha middager og hytteturer med venner ++. Ikke minst få utdannelse og bedre økonomi. Nå er jeg straks 25, vi er gift, har god økonomi og mannen har minst like lyst på barn som meg... Forholdene ligger mer til rette, og vi blir fortsatt relativt unge foreldre, om det bare klaffer snart :sjenert:

Skjønner godt ønsket ditt, det er jo en instinktiv drift, men jeg ville ventet litt, prøv å finne deg andre ting å glede deg over så lenge :)

• Liker 1
Skrevet

Det er vel bare å kjøre på, men jeg skjønner ikke helt hva som haster? :)

Skrevet

90% av 19årige jenter har lyst på baby. En søt liten klump man kan kle på fine klær og kose med... (også sier alle "Jeg VET jo at ikke alt er fryd og gammen da, jeg er ikke helt dum heller") .

Vent :) Det har ingen hast, og du vil få det bedre dersom ting ligger mer til rette først. Jeg hadde også veldig lyst på barn som 19åring, var jo faktisk sammen med mannen i mitt liv, vi bodde sammen etc.. Heldigvis ventet jeg :) Etter et år ble det slutt, vi flyttet fra hverandre, jeg begynte på krevende studier etc - og er så lykkelig for at jeg kun har meg selv å tenke på.

• Liker 2
Skrevet

Kjenner meg igjen i din situasjon, heldigvis har det for min del vist seg å være et forbigående stadium, nå er jeg snart 21, og har ikke så lyst på barn lenger. :sjenert: Selv om det aldri var tankene mine å få et barn hadde jeg et stort ønske om det. Heldigvis har jeg fått tankene over på at det er andre ting i livet jeg vil oppleve før tiden for barn kommer, reise, leve, utdanne seg, gjøre "dumme" ting og nyte hverandre. :klemmer:

Har skaffet oss to små søte pusekatter i mellomtiden, kanskje det hjalp på litt.. :sjenert:

Skrevet

Det er fantastisk å ha barn, så jeg forstår at du ønsker deg det. Men denne tiden du har foran deg nå får du aldri tilbake. Du og kjæresten din kan gjøre som dere vil, reise, feste, utdanne dere, leve noen virkelig fine, frie år. Mye av dette kan selvsagt kombineres med barn, men den samme friheten vil dere aldri ha. Hvis du venter fem år vil du også bli en ung mor. Og da vil du ha fått realisert deg selv, fått mer livserfaring, lært mer om kjæresten din og fått flere trygge rammer å tilby et barn. Jeg vil derfor anbefale deg å vente. Det går ingen tog fra deg på lang tid ennå.

Skrevet

Takker masse for svar! :)

Føler meg litt roligere i forhold til dette nå. Lysten er jo der uansett hva noen sier, men skjønner at det går nok veldig bra med å vente også :)

Skrevet

En KAN sikkert pleie forholdet og gjøre masse ting, men IKKE som før. Det blir MYE vanskeligere. Jeg og min kjære har ikke gått ut sammen og funnet på noe bare oss to siden ungen ble født for 9 mnd siden. Når kvelden kommer er vi trøtte og slitne og orker ikke ha sex engang. Så mitt råd er å nyte friheten noen år enda. SLiten småbarnsmor blir du sikkert tidsnok!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...