Gelica Skrevet 26. oktober 2011 #1 Skrevet 26. oktober 2011 Jeg finner bøker med en sann bakgrunnshistorie som de mest givende å lese. F.eks bøker med historier fra Tsunamien, dop, spisevegringer, kreft osv. Er ikke bare tragedie jeg ønsker å lese om da, men det er vel her man finner flest. Hva kan du anbefale meg å lese?
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2011 #2 Skrevet 26. oktober 2011 Ikke uten min datter. Men den er gammel da
Gjest Badabing Skrevet 26. oktober 2011 #5 Skrevet 26. oktober 2011 (endret) En ganske alminnelig mann Gresshoppen og fuglen Prozac Nation Mer, Nå, Igjen Shantaram The Killing Fields Endret 26. oktober 2011 av Badabing
Ruto Skrevet 26. oktober 2011 #7 Skrevet 26. oktober 2011 Into the Wild. Historien om Chris McCandless som forlot sitt tidligere liv for å leve alene i Alaska. 2
HedvigR Skrevet 26. oktober 2011 #8 Skrevet 26. oktober 2011 Det angår også deg - Arnold Jacoby Handler om Herman Sachnowitz' tid Auschwitz. 1
Snikk Skrevet 30. oktober 2011 #9 Skrevet 30. oktober 2011 En dåre fri av Beate Grimsrud! Leser den nå, greier ikke legge den fra meg.
Gelica Skrevet 1. november 2011 Forfatter #10 Skrevet 1. november 2011 Takk for mange forslag :-) Jeg tar gjerne i mot fler :-)
Mockingjay93 Skrevet 1. november 2011 #11 Skrevet 1. november 2011 Sarah's Key Historien handler om en jente fra Auschwitz. Ikke hundre prosent sann, men den handler iallefall om krigen.
KikiEco Skrevet 1. november 2011 #12 Skrevet 1. november 2011 Ville svaner. Husker ikke navnet på forfatteren, men den tar for seg tre generasjoner kinesiske kvinner. Jeg hadde store problemer med å legge den fra meg! Fantastisk bok!
^me^ Skrevet 3. november 2011 #13 Skrevet 3. november 2011 dette er mitt felt vettu!historier fra virkelighetens verden er virkelig min yndlingssjanger og jeg har lest en del! Min nr 1 bok jeg vil anbefale: Ikke uten min datter - Betty Mahmoody (ingen over, ingen på siden!) ellers kan jeg anbefale: - Hard asfalt av Ida Halvorsen - Idas dans av Gunhild Corwin - Solgt (når en far selger sine døtre) av Zana Muhsen - Veien til Auschwitz av Kirsten Brunvold - Bare en datter av Sarita Skagnes - Den brennende sengen - Faith McNulty
Gjest Belle Gunnes Skrevet 3. november 2011 #14 Skrevet 3. november 2011 "En bedre dag i morgen" - Ishmael Beah. Selvbiograf fra en barnesoldat i Sierra Leone. Han utelot å skrive ned de værste hendelsene, alikevel måtte jeg ta en pause underveis for den ble så tøff "If This Is a Man / The Truce" - Primo Levi Den boka fra tyske konsentrasjonsleire, som har rystet meg mest. Han skriver godt. "The Dirt" - Mötley Crüe Sex, drugs and rocken roll på det hardeste. Du tror det ikke før du leser det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå