AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2011 #1 Skrevet 26. oktober 2011 Jeg har blitt sykemeldt i 3 uker pga bekkenløsning. Dette er kanskje et dumt spørsmål,men hvordan gjør jeg det med selve sykemeldingspapirene...Jeg har levert de til arbeidsgiver,men han skal jo bare betale for de første to ukene....Må jeg kreve den tilbake så jeg får levert den til nav i den 3 uka,eller kan jeg be om en ny fra legen min?
Skogstrollet Skrevet 26. oktober 2011 #3 Skrevet 26. oktober 2011 Arb giver skal sende papirene til NAV (de skal ha del D). Du kan og levere de selv, da går det trolig fortere (det gjorde jeg) Arb giver må og fylle ut skjema inntektsopplysninger for at du skal få utbetalt pengene. (Du må se på del D på sykemeldingen. Der skal du signere på egenerklæringsdelen for at NAV skal betale ut penger. Snakk med arb giver og les på de ulike delene så står det øverst i hjørnet hvilke deler de ulike partene skal ha. Noen arb givere forskuterer lønn og får tilbakebetalt fra NAV, noen betaler kun arb giver perioden. Håper det går raskt i orden
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå